Mastruberen 6 jaar

Mijn dochter van 6 jaar masturbeert al vanaf 2,5 jaar. Nooit in een groot probleem geweest totdat ze nu in groep 3 zit. Ze in telkens in klas aan wiebelen met handen tussen haar benen.

Ik probeer het haar uit te leggen dat het op school niet mag, maar helaas helpen mijn gesprekken niet.

Zijn ouders die hier ervaring mee hebben. Tips of advies.
 
Ik geef bij onze kinderen aan dat als ze met hun handen aan hun geslachtsdelen zitten dat ze dat moeten doen als ze op hun slaapkamer zijn. Vind het niet terecht om het af te keuren ze moeten alleen wel weten dat het niet altijd gepast gedrag is.

Maar wel lastig om het dusdanig te wenden, directe tips/advies heb ik dan ook niet. Misschien gesprek met de juf dat als ze het ziet dat ze dan hetzelfde tegen je dochter zegt als wat jij tegen je dochter zegt...?
 
Weet je zeker dat het mastruberen is of gewoon kriebel?Op die leeftijd zijn ze er echt nog niet bewust van.Misschien kan ze niet tegen de waspoeder of het materiaal van het slipje.Ook door sommige melkproducten kunnen de gevoelige delen jeuken.Overleg het eens met je kinderarts.Succes
 
@denise het is echt mastruberen.

Ik heb al gesprekken gehad op school en met de huisarts.

Het is gewoon vervelend als klasgenootjes er last van gaan krijgen.
 
Denise,



Ik denk dat kinderen van die leeftijd (ken gevallen waarbij leeftijd nog lager is/was) er zich ter degen van bewust zijn.

Het is prettig, waar ze zich waarschijnlijk niet van bewust zijn is dat het niet altijd gepast gedrag is. En dat is misschien wel het lastigste om die bewustheid er in te krijgen.
 
Masturberen vanaf ongeveer 2 jaar is heel normaal, het kind wordt dan bewust van wat er allemaal aan zijn/haar lichaam zit en komt er ook achter dat dit fijn kan voelen. Wat belangrijk is, is eigenlijk gelijk 'seksuele voorlichting' geven. Veel ouders vinden dit niet kunnen, omdat zij hun kind van 6 of 8 jaar hiervoor te jong vinden. Echter pikt een kind alleen op wat voor hem/haar belangrijk is, je kunt dus eigenlijk niet 'te veel' vertellen. Een kind filtert dit zelf. Door het hierover te hebben, uit te leggen dat iedereen masturbeert, voorkom je dat er schaamte ontstaat en een kind minder goed ontwikkeld. In theorie heb ik geleerd om tegen een kind niet te zeggen 'dit mag niet hier maar alleen thuis' maar juist: 'Ik snap dat je dat fijn vindt en de meeste mensen vinden dat heel fijn, maar wat onder jouw kleren zit is van jouzelf en daar mag je mee spelen als je alleen bent of bijvoorbeeld op je slaapkamer.' Stimuleer dit door, als je kind gaat masturberen waar jij bij bent, op een rustige manier te zeggen. 'Oh je zit even aan je -woord voor geslachtsdeel-, doe dat maar even op je slaapkamer want het is een beetje gek als iedereen dat ziet'. Op deze manier thuis aanleren, zorgt ervoor dat het kind de normen en waarden rondom masturberen op school ook kent.
 
Goedenavond ,



wij hebben helaas hetzelfde probleem, onze dochter doet al vanaf dat ze 1,5 is " rijen " altijd al wat extremer dan anderen . Wij dachten na 2 jaar dat er vanaf was totdat wij onze eerste ouder gesprek op school hadden en blijkt dat ze het op school heel veel doet , ze is nu 5 jaar en doet het nog steeds , het gekke is dat ze het alleen op school doet, of op kinderfeestjes of als er een vriendinnetje bij ons thuis komt spelen, als ze alleen thuis is doet ze het echt nooit alleen savonds in bed voor het slapen gaan soms.

Nu hebben wij naar ons idee echt alles geprobeerd en de juffrouw op school ook .

de dokter weet het ook niet meer,  we zijn zelfs naar een magnetisch therapeut geweest , maar ook dat zonder resultaat .

Wij willen zo graag dat het stopt , en dat ze ook gewoon leuk met alles mee doet in de klas in plaats dat ze met zichzelf bezig is

wij weten het gewoon echt niet meer .

 
Ik hoop dat iemand van jullie hier nog wel eens leest. Onze dochter is precies hetzelfde en haar schoolwerk lijdt er ook onder
 hebben jullie nog nieuwe tips voor ons of school waar jullie baat bij hebben gehad? Ik hoop het echt heel erg!
 
 
Terug
Bovenaan