Mastruberen 6 jaar

Beste ouders,
Door onze manier van leven hebben veel meisjes dopamine tekort. Mastruberen verhoogd de hoeveelheid endorfinen en daarmee de hoeveelheid dopamine (feel good hormoon). Het endorfinesysteem wordt minder gevoelig door chronische stress, trauma en exorfinen in de voeding die niet goed worden afgebroken. Meer informatie. Jongens uiten het dopaminetekort meestal in heel druk gedrag. Dit 'probleem' is heel goed op te lossen.
https://beterkliniek.nl/het-endorfinesysteem-de-missing-link-in-de-geneeskunde/
 
 
Mijn dochter is 8 jaar en doet het helaas ook al vanaf haar 2.5 jaar wij noemen het voor haar "Rijen" De ene keer doet ze het vaker dan een andere keer soms doet ze het onbewust. Ze mag het van ons alleen in bed doen maar overdag betrappen we haar ook nog steeds dat ze het doet. Op school dachten ze dat ze aan het wiebelen was heb ze helaas moeten vertellen wat ze echt doet dat was niet makkelijk. Gelukkig pakken ze het op school goed op ze weet immers ook niet wat ze doet. Ik heb gelezen dat een wiebelkussen kan helpen dus die hebben we gekocht voor op school. Soms twijfel ik om naar de dokter te gaan om te kijken of er nog meer aan te doen is. Maar ik denk dat we geduld moeten hebben tot dat ze zelf in de gaten krijgt wat ze daadwerkelijk doet. Het is niet makkelijk hoop altijd maar dat ze het niet doet als ze ergens gaat spelen soms vraag je je zelf af wat die ouders wel niet moeten denken...
 
Mijn dochter deed ook rijen en voelen vroeger dat is een periode geweest.
Vooral schuiven over een kussen daar werd ze rustig van maar heb destijds gezegt want ze was 5 a 6 jaar dat ze het op haar kamer moest doen en ze zat ook te voelen tijdens tv kijken enzo maar ze is 14 ze is niet zo wat logisch is maar is er geen ande of raar kind van geworden 
 
Hoi
op welke wijze helpt een kussentje?
Mijn dochter van 6,5 doet het ook. Ze deed iets vergelijkbaars toen ze ong 1jaar was, ze hield destijds haar adem in, wiebelen en dan viel ze ineens in slaap. Dat gedrag verdween en consultatiebureau deed geen verder onderzoek. In groep 1/2 begon het weer, wiebelen op de stoel, juf vroeg ernaar, met kind gesproken en gedrag hield dan op. Nu zit ze in groep 3, en weer..haar werk op school lijdt nu ook onder. Ze zegt dat ze zenuwachtig wordt, dat ze haar taak niet begrijpt en dat het dus een fijn gevoel geeft. 
Ze is een slim kind, maar erg onzeker en kan niet tegen veranderingen. Ze vindt haar klas niet fijn, weinig vrienden. 
 
Terug
Bovenaan