Mastruberen of jeuk?

Hoi Dames,

Ik ben hier echt heel lang niet meer geweest, maar heb net ff alles doorgelezen, en alles is zowat zo herkenbaar!

Maar waar ik dan zo naar op zoek was naar info waar jullie kindjes misschien ook 'last' van hebben, de kans is klein want ik kan het nergens vinden, zelfs niet op google!

Het probleem:

Als sinds Daan (14 maanden) het motorisch kan, duwt hij zijn knuffel terwijl hij op zijn buik ligt tegen zijn plasser aan, vervolgens duwt hij zijn handen er tegen aan en rijdt (rijen zoals hondjes dat doen) hij tegen zijn knuffel aan. Dit doet hij nu al sinds hij ongeveer 6 maanden oud is.

Een paar maanden geleden zou daan een blaasontsteking hebben gehad, wij dachten ook dat het daar van kwam, dat gemastrubeer (of is het dat niet? we weten het niet).
Daan is nu 14 maanden en ongeveer 10 anti-biotica kuurtjes verder (voor oorontstekingen / keelonststeking / blaasonsteking / longontsteking) en hij doet het nog steeds!

Vorige week was ik bij mijn huisarts en het verhaal voorgelegd, (ook omdat Daan weer een kuurjte kreeg voor een ooronsteking) Ik vindt het gewoon raar, je hoort het nooit dat zo`n kindje dat op zo`n jonge leeftijd doet. Misschien doet het wel gewoon zeer of jeukt het? Hij kan het niet vertellen!

Daan zijn weerstand is zo drastisch laag dat hij zo bevattelijk is voor alles, en ja ik weet het, hij is jong, blabla bla. Maar na 10 kuurtjes ben ik het wel vort beu!

HA had het nu over een nierpunctie (nierecho al ooit gehad, alles was goed).
Je weerstand word natuurlijk voor een groot gedeelte bepaald in je buik, zo ook bij hem.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of klinkt het verhaal bekend?
Weet niet zo goed wat ik er mee moet!

Groetjes
Yvon, Mama van Daan (14 maanden, 20-12-2007)

Hoi Yvon,

Sorry, herken het niet. Hij zit er af en toe aan te plukken, maar dat is volgens mij meer zijn lichaam ontdekken.
Maar is het ook niet zo dat antibiotica jeuk kan veroorzaken?

Sterkte ermee.

groeten, Kabo

hahaha ja heel herkenbaar hier hoor!!

Sam (15 maanden) doet t ook..hij heeft een grote winnie the pooh en daar ligt hij ook vaak op te rijden..of op zijn ernie..en dan lacht hij erbij dus is gewoon een soort spel voor hun..vorige keer deed hij het ook op de arm van mijn schoonzusje van 16 hahaha...en zodra zij der arm weghaalde ging hij er net zo hard weer naartoe (heel hard lachend) dus daaraan merk ik dat het een spelletje wordt..

In het begin lachte we er erg om maar dat doen we nu niet meer omdat ik bang ben dat hij het dan blijft dfoen zodat we gaan lachen..
Mijn moeder zei trouwens dat veel baby's dat doen want alle kids in onze familie hebben dit gedaan (ja ook ik helaas hihi)

Groetjes Angela
ps. als je het niet vertrouwd kun je ook het spreekuur van het CB bellen..die zeggen waarschijnlijk ook dat het normaal is..
Succes :D

Hoi Yvon,

dat van masturberen herken ik niet. Maar wel een tips voor lage weerstand: probiotica, wij hebben het in poedervorm bij een natuurwinkel gehaald.
Onze dochter, van juli 2008, had 3 antibiotica gehad en die breken ook je goede bacterien af. We zijn toen op zoek gegaan naar iets 'goeds', want anders blijft de weerstand heel laag. En ik moet zeggen... verkouden?? 1x aan het begin van de winter. Ik denk dat het echt helpt.

Succes ermee!

Hoi Yvon,

mijn zoontje is ook 14 maanden en doet dat ook, als je hem op de arm pakt rijdt hij ook tegen je aan. Hij gaat ook soms op de grond liggen en dan ligt hij op de grond te rijden, denk niet dat het  abnormaal is.
En hij zit ook vaak aan zijn plassertje als hij zijn luier uit heeft maar het cb zei dat dat gewoon uit nieuwsgierigheid is, zo van hey wat steekt daar uit.
Maar morgen gaan we op controle en zal dan eens vragen waar dat gerij op de grond van komt.

Ik laat nog wel wat horen.

Groetjes Melanie

Hallo ben ik weer,

we zijn gister op controle geweest en alles was prima.
Ik had gevraagd waarom hij "rijdt", de arts zei dat dat gewoon een beweging is die hij uitgevonden heeft en die hij fijn vind, niks raars aan.

Gr Melanie

Hai Yvonne!!
Ons oudste zoontje had dit ook, hij was 14 weken toen hij zijn piemel ontdekte en is daar erg mee in de weer geweest. Geen rijende bewegingen, maar wel heel veel graaien en er duidelijk veel plezier aan beleven. Later ontpopte hij zich als een kleine streeker, liep het liefst poedelnaakt door het huis al hengelend naar zijn piemel. Ik heb me er nooit druk om gemaakt, en ben ervan overtuigd dat het gewoon hoort bij een normale, gezonde seksuele ontwikkeling. Hij is bezig zijn lichaam te leren kennen, en zijn piemel is reuze intressant en je krijgt er ook nog een lekker gevoel bij. Het is natuurlijk altijd goed om uit te sluiten dat er verder niks aan de hand is, maar ik vind het geen abnormaal verhaal en zou me er geen zorgen over maken.
Liefs Soela

Je zoontje heeft ws per toeval uitgevonden dat een bepaalde beweging lekker voelt.
Heel normaal is dan ook dat hij het regelmatig weer doet. Je mag het mastruberen noemen maar voor die kleintjes is dan wat een vreemde benaming.
Elk kind komt er op een gevenen moment achter dat hij/ zij daar onder gevoelig is en dat het lekker kan zijn om er aan te zitten. De meeste kinderen hebben dit op een wat latere leeftijd. Het makkelijke daar aan is dat je ze kunt vertellen dat het fijn is om er aan te zitten maar dat hij zij er alleen aan mag zitten als hij/zij alleen is. Of wat je ook maar tegen je kind er over wilt zetten.
Het is dus zeker niet iets om je voor te schamen.
Ik zou het in de openbaarheid proberen te verbieden. En er geen aandacht aan schenken.
Misschien ook de knuffel weghalen waarme hij het doet.

Terug
Bovenaan