Maten?

A

Anoniem

Guest
Haai meiden,

Wat heb je nou eigenlijks nodig kwa kleertjes?
Rompertjes enzo hebben we al genoeg (hoop ik :) )
Maar er moet toch ook een jasje, broeken, shirtjes enz komen?
Wat voor maten haal je dan? Wat kan de baby meteen aan?
Draagt een baby ook meteen schoentjes? Van die zachte zeker?

Allemaal vragen vanuit hier haha!! :-D

Liefs

hoi

ik zou niet al te veel halen zorg gewoon dat je ong 4 setjes in maat 56 en maat 62 hebt liggen de rest kun je ook later kopen
en je krijgt waarschijnlijk  ook nog een hoop   van mensen die op kraambezoek komen
verder zou ik geen schoentjes-slofjes kopen die gaan toch steeds uit
sokjes zijn goed genoeg en als je naar buiten gaat doe je toch een dekentje over je kindje heen

hoe ver ben je?
succes

liefs ilona

Hoi Ilona,

Okey bedankt voor je tip, ik ga er even naar kijken.. dus van alles 4..
Pieuw ik stond vandaag in de winkel en dacht; jeeumig..hoe moet ik dit doen?? haha :-D
Bij de 20 weken echo hebben ze gezegd dat we waarsch geen dik kindje gaan krijgen maar wel een lang kindje :)
We zitten nu op 25 weken..en jij??

Liefs

Ik ga voor meer, ik denk dat we voor onze dochter, toendertijd wisten we het nog niet, zeker een stuk of zes pakjes gehaald.

Ik heb de ervaring dat je vaker grotere dingen krijgt, als je al dingen krijgt. Ik wilde dit niet en heb gewoon om een tegoed bon gevraagd, als de mensen meende toch iets mee te moeten nemen.

IK heb vaak een andere smaak, dan de meeste en vindt het zonde, en iets lelijks aantrekken bij m'n kind doe ik niet.

Maar toen ik bevallen was, ben ik na anderhalve week ongeveer, lekker gaan wandelen met de kleine en nieuwe kleren gehaald. Nu heeft ze van alles zeker tien, van elk maatje dat ze heeft gehad.

Nu draagt ze al maat 80, ja is al een jaar geweest en ben zwanger van de tweede. Zelfs nu heeft ze kei veel kleren, zeker tien broeken en wel twintig verschillende truitjes. Niet alles gekocht hoor, maar ook   veel gekregen van collega. Haar kinderen zijn stuk ouder.

Maar ik zou zeker gaan voor een stuk of tien setjes per maat.
X

Ik zou ook niet teveel kopen hoor, je krijgt veel in voornamelijk de maten 62 en 68, een paar dingen 56 krijg je de eerst tijd ook wel en inderdaad, iets nieuws is snel gekocht. Maatje 50 zou ik zowieso niet aanschaffen dat is echt zonde, als je die nodig hebt kun je het beter achteraf snel laten halen. Ik zou zo'n 4 pakjes kopen, iets meer rompertjes. Bedenk even wat je fijn vindt, ik vond pakjes met sokjes eraan voor een winterkindje (24-12-06 geboren) wel prettig. Schoentjes doe je ze pas aan als ze gaan lopen. Sokjes zijn wel handig ook als je pakjes met sokjes eraan koopt want die gaan verzakken en als je dan sokjes of van die hele dunne slofjes  over het pakje heen doet blijft het goed zitten. Ik vond die pakjes uit 1 stuk ideaal want mijn zoontje lag nooit met een blote rug of met een striem om zijn buik van het elastiek, dat vind ik bij die kleintjes ook zo zielig. Maar ja, het is niet modieus, dus als je dat belangrijk vindt, kun je beter voor 2 delige pakjes gaan.
Maar maak je niet al te druk hoor, als je net bevallen bent vindt de hele familie het leuk om voor jou op zoek te gaan naar een pakje.
Oh ja, pakjes met knoopjes op de rug zijn dus niet handig, zeker niet omdat je kindje de hele dag op de rug ligt en de knoopjes afdrukken in het huidje achterlaten, ook niet fijn.

hoi inanna,

ik ben helaas nog niet zo ver als jij
ben nu ruim 16 weken zwanger
hoe vond je de 20 wk echo?
en konden jullie zien wat het word of wil je het nog niet weten?

wij willen wel graag weten wat het word ik kan haast niet wachten om gericht kleertjes aan te schaffen

liefs ilona

Hai Inanna,

Mag ik je  twee adviezen geven? Als je een groot kindje krijgt, KOOP NIET TEVEEL EN KOOP GEEN MAAT 50! Dit is echt ervaringswijsheid. Mijn dochter was een bovengemiddelde baby (53cm bij geboorte en groeide fors) en zij heeft 2,5 weken in maat 56 gezeten en was na 2 maanden al  toe aan 68.

Maar mijn zoontje slaat echt alles! Hij zit boven alle curves en zit nu met 6,5 maanden in maat 80 voor broeken en 86 voor t-shirts. Dit is normaal voor een kind van een jaar tot anderhalf jaar.  Maat 56 heeft hij nooit aangehad en was met een maand toe aan 68.

Ik koop gemiddeld genomen zo'n 5 outfits per maat. Sommige wat warmer, sommige wat kouder. De wasautomaat draait toch elke dag met een klein kind. Ik vind 10-20 sets veel te veel en doodzonde van het geld.  Hoe leuk het ook is !

Je bent nu 25 weken dus ergens uitgerekend in april (?). Mijn dochter is ook van april. Koop niet teveel extreem warme dingen en een jasje in een grote maat (minimaal 62/68). In het begin liggen ze toch in de kinderwagenbak met dekentjes en mijn ervaring is dat je dan amper jasjes gebruikt. Mutsjes zijn (waarschijnlijk)  wel  nodig  als je erop uit trekt.

Realiseer je goed dat kleine kinderen  aan- en uitkleden vreselijk vinden. Ik doe het dan ook zo min mogelijk, dag en nacht in hetzelfde tot een maand of 3. Ik ben altijd voor de makkelijke rekbare broeken en shirts,  babies geven echt niet mee in het begin! Spijkerstof is geweldig stoer maar zit vreselijk voor die kleintjes. En dat vind ik dan zo zielig. Net als babyshirts met capuchons, wie dat ooit heeft bedacht! Ze liggen de hele dag erop, dat kan nooit fijn zijn Eigenlijk is dat alleen handig voor op een jasje.

Ik vind schoenen ook niet fijn voor babies. Mijn zoontje van een half jaar draagt ze nog niet eens. Ik heb van die soksloffen voor hem gekocht en die heeft hij de hele dag aan nu het koud is. Anders alleen sokjes.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Het zijn gewoon ervaringswijsheden die ik graag met je wil delen! Maar misschien vindt jij wel hele andere dingen handig!

Groetjes,
Ingeborg

Mama van Eline 16-04-2006 en Ewout 02-06-2007

Bedat Ingeborg voor jouw reactie hierzo. Want hier heb ik zekers wat aan. heb nu al best veel kleertjes ondanks dat ik 18 weken in verwachting ben, maar jouw tips neem ik van harte aan.

Groetjes

Terug
Bovenaan