matige informatie voorziening ziekenhuizen

Hallo prachtige waarschijnlijke november mama's.
Ik zit nu in week 34 en het gaat opschieten. Spannend allemaal! Het mag ook wel nu hoor...mijn baby wordt nu wel erg zwaar.

Onlangs heeft een extra controle plaatsgevonden van mijn baby, omdat ik vermoedelijk veel vruchtwater had. Dit bleek niet zo te zijn, maar de baby was wel erg groot. Er zou gecontroleerd worden of ik al dan niet zwangerschapssuiker had. Hiervoor moest ik een glucose toleratietest doen en hier kwam een waarde van 11 bijna 12 uit!!!! Dit vond ik zo onwaarschijnlijk!! Door het ziekenhuis werd direct gepraat over insuline en die hele molen ging draaien! Ik heb twee weken erg ongerust en in ongeloof rondgelopen, want als iemand veel met haar wijze van eten bezig was, dan was ik het wel.

Uiteindelijk moest ik zelf dagelijks prikken en wat blijkt, mijn suikerspiegel blijft heel netjes onder waarde 7....alle onzekerheid en zorgen voor niets.

Uiteraard goed dat ze alles in de gaten houden, maar ik vind wel dat het ziekenhuis voor betere inlichtingen had moeten zorgen, mij had moeten mededelen dat aanvullende tests zouden worden gedaan, etc.

Ik ben zeer ontevreden!!! Heeft iemand anders ook dit soort ervaringen?
 
Hoi Nancy,

Jeetje wat een verhaal. Dat zal inderdaad schrikken geweest zijn. Het moet een opluchting zijn dat je waarden binnen de gezonde marge blijken te liggen.

Ik heb gelukkig geen ervaring met dit soort zaken.
wel herken ik dat de baby erg zwaar wordt. Ook ik zit i week 34 (13 november uitgerekend). Ik vind het zo raar om te zeggen dat ik het zat ben, maar heel soms schiet dat wel door mijn hoofd...
ben jij al met verlof?

veel groeten van Indie
 
wacht maar tot je overtijd gaat lopen, dan ben je het pas zat ;)

nee hoor grapje, dacht er zelf ook zo over in die periode. nu weet ik alleen wel beter haha.

Ladies Succes! hoop uiteraard dat jullie beebje wel lekker op tijd komt.
 
Terug
Bovenaan