Matras

Hallo!

Vandaag heb ik mijn (tweedehands) babykamer opgehaald. Is nog wat vroeg maar daar stond ie in de garage terwijl ik hier een kamertje heb wat al behangen is.

Nu heb ik ook de matras erbij gekregen. Ziet er prima uit, geen vlekken of niks.

Nu heb ik gehoord dat het slecht is om een reeds gebruikte matras voor je kind te gebruiken.

Ik heb het aan mijn gyneacoloog gevraagd en zij had er nog nooit van gehoord dat dit niet zou mogen. Vroeger lagen er wel 7 kinderen op 1 matras zei ze. Tja dat is ook weer zo.

Wat denken jullie, kan het wel of kan het niet, en als niet, waarom dan niet?

groetjes, Jane (morgen 17 weken)
 
hoi

ik vind dat het zeker wel kan. als het nette mensen waren waarvan je het gekocht hebt, en het verder niet vuil is of doorgezakt, waarom niet!
ik heb een tweedehands kinderwagen, heel mooi, en ook tweedehands slaapkamertje. alleen geen matras want dat hadden ze er niet meer bij, maar als dat wel zo was was het ook goed.
sommige mensen vinden het misschien vies, maar och wat zou het. ze krijgen er echt niks van hoor.
groetjes!
 
Hoi Jane, wij hebben voor onze tweede dochter wel een nieuwe matras gekocht. Ik vond het oude matras van onze eerste een beetje ingelegen. Er zat een kuiltje in, in het ligvlak. Dat leek me niet echt gezond voor het ruggetje. En aangezien je kindje toch wel ongeveer 3 jaar met een matrasje doet moet het wel goed zijn. Enne, ik lig zelf ook niet graag op het matras van mijn man, dat kan ik toch merken vind ik. Groetjes van Hendrika.
 
als het matrasje er goed uit ziet en schoon is, zie ik geen reden waarom je het niet nog eens zou gebruiken. ik wordt een beetje gek van die babyartikelen consumptiedrang van veel ouders om alles maar weer nieuw te kopen.
 
Ik heb vandaag een tweedehandsbedje gekozht en daar zat ook een matrasje bij. Er zatten twee velkjes op. Ik vind het geen probleem dat het tweedehands is. en die vlekjes haal ik er wel uit. Als het martasje nu erg doorgezakt was dan vond ik dat erger.

Groetjes
 
Hoi Hoi!

Ook wij hebben de kamer al klaar en ook wij hebben een tweedehands kamertje, ook met matrasje. Maar waarom zou het kwaad kunnen? Volgens mij helemaal niks, jij zou het toch ook niet merken (of wat dan ook) als jij op een tweedehands matras ligt? Tenzij die helemaal uitgeleefd is natuurlijk...
Maar volgens mij kan het geen kwaad.

Liefs Mariska 2
 
Nou het verhaal dat ik hoorde is dat kinderen wel eens overgeven op het matrasje en de zure geur daarvan zou dan voor mijn kind slecht kunnen zijn en wiegedood kunnen veroorzaken.

Maarja, misschien is dat wel gewoon zo'n praatje, zo'n hardnekkige onwaarheid, dat kan ook he.

Het waren hele nette mensen, heel erg schoon en er zat nog geen vlekje op het matrasje en doorgezakt was het ook niet. Dus ik denk dat ik deze gewoon houd, kan er altijd een extra lakentje ofzo omheen doen.

groetjes, jane
 
Hoi
Wij hadden voor ons eerste kindje het kinderbedje van mijn man gekregen incl. matras.
Ik vond dit eerst maar niets, dus we kochten ook een lekker fris (in mijn ogen verantwoord)nieuw matras, nou onze uk wou daar niet op slapen hoor, oude matrasje geprobeerd, en ze sliep als een roosje.

Groetjes, Yris
 
Terug
Bovenaan