Matras

Hallo,
Wij hebben het bedje van ons uitgeleend en het nu weer terug gehad voor onze kleine.
Mijn schoonzus had een nieuw matras toendertijd gekocht en die nu aan ons gegeven.
Er zat een hoes omheen die je eraf kon halen en wassen.
Wel handig hij is weer net als nieuw.
groetjes anja
 
Ik zou het gewoon gebruiken tenzij het er een is van zeegras maar dat lijkt me stug want die zijn er lijkt me bijna niet meer. Bovendien als je nu een nieuw koopt is die bij je evt. tweede kindje ook tweedehands. Dus dan zou je dan weer een nieuwe moeten halen?
 
Ik heb ook gehoord dat het is i.v.m. het overgeven e.d. Maar we gaan als wij nog een tweede mogen krijgen het netjes opgeruimde matras weer gebruiken. het is nog schoon. eerlijk gezegd ben ik niet zo met tweedehands en al helemaal niet als er al een vlekje op zit. je kan al voor redelijk weinig een nieuwe kopen.En als je de rest al voor een prikkie hebt kun je toch een nieuw matras kopen ???
 
Ja maar er zitten helemaal geen vlekjes op.............

Ik kan zeker een nieuw matrasje kopen, maar als het niet nodig is vind ik dat onzin. Mocht het echt nodig blijken dan ga ik er gewoon een kopen hoor.

groetjes, Jane
 
ik zou het ook onzin vinden een nieuw matrasje te kopen als het er nog fris uit ziet.
waarom zouden die mensen , waar je het van hebt gekocht, ook niet hebben gewild dat hun kindje op een fris matrasje lag?
ik zou het, wanneer het heel zonnig weer is, het matrasje een paar uur in de flinke zon leggen (tussentijds omkeren)
daar droogt het heel goed van door (tegen evt. schimmels)
gewoon doen!
als je in hotel slaapt lig je tenslotte ook op een matras waar honderden mensen op hebben gelegen.
wilma
 
het gaat volgens mij om schimmels en mijten die in het matrasje zitten. En dat heeft weer iets te maken met wiegendood... Dat zie je aan de buitenkant niet! Vrienden van ons hebben om deze reden voor het 2e kindje een nieuw matras gekocht. Dat van dat hotelbed, daar zit natuurlijk wel wat in, maar voor een volwassene is dat toch iets anders dan zo'n pas geboren humpie.... en je slaapt niet dag in dag uit in een hotel lijkt me!
Ik zou een nieuwe kopen hoor! Dat zijn de echt de kosten niet en je vergeeft het jezelf nooit als je kindje iets overkomt....
 
Terug
Bovenaan