Matrasje dilemma

<p>Hi,<br />Er is zoveel keus mbt babymatrasjes, dat ik zelf niet meer weet wat goed is voor de baby.</p><p>Ik heb in mijn omgeving gehoord dat Aerosleep toppers die je bovenop een normaal matras legt een aanrader zijn. Maar ik heb er zelf weinig verstand van.<br /><br />Zou het zelf wel fijn vinden dat het materiaal enzo 'ademt'. </p><p>Tips? aanraders?</p><p> </p>

Hoi!Aerosleep is GEEN goed matrasje voor na de geboorte. Door het 'ademen' is het voor je baby een stuk moeilijker om zijn of haar temperatuur vast te houden wat veel energie kost. Energie die baby's beter kunnen gebruiken voor drinken en groeien ;) Zo'n matrasje is erg handig als je baby gaat draaien maar dat is voor de eerste periode echt niet van toepassing. Ik werk zelf als kraamverzorgende en vind het echt heel raar dat bedrijven dit wel verkopen, terwijl ze er niet bij vertellen dat het helemaal niet goed is voor pasgeborenen!!!

Wij hebben voor beide kindjes de bedjes bij ikea gehaald en direct een matrasje erbij gekozen. Niet de goedkoopste, niet de duurste. Aerosleep vinden wij echt niet nodig. Inderdaad de eerste periode sowieso niet, en tegen de tijd dat ze gaan draaien en het zogenaamd nodig zou zijn, draaien ze altijd zelf hun hoofdje opzij. Hoe meer je er over nadenkt/opzoekt hoe moeilijker het wordt om te kiezen. Doe wat goed voelt voor jullie, das altijd de beste keuze. 

Aerosleep is inderdaad alleen nuttig als je kind op de buik slaapt, maar dat mogen ze niet in het begin. Beetje zonde van je investering dus, zeker omdat het dan ook nog met  bijpassende, dure aerosleep lakens moet worden gebruikt.Wij hebben gekeken naar de lijst aanbevolen bedjes van consumentbond. In de top 5 stonden 4 matrassen van Ikea. Die zijn dus prima en betaalbaar :)