Matrasje dilemma

Op de site van de consumentenbond kan je een test rapport lezen van verschillende matrassen. Wij zijn gegaan voor de nr 2 uit de test en dat was (heel fijn voor de portemonnee) een matras van de ikea voor 40 euro. Is trouwens wel voor een ledikant, het matrasje van de wieg kregen we bij de wieg

Lastig he, al die keuzes. En al die dure merken die beweren het beste te zijn voor je kindje. Ik werd er ook een beetje onzeker door. Maar alsof je kind niet groot wordt op een ander matras.Wij hebben het ledikant van de lidl en daar t matras bij gekocht. En voor het wiegje (van oma) zit nog een op maat gemaakt matrasje in (heeft alleen mijn nichtje op geslapen). Ik denk van koudschuim. Daar nieuwe hoes omheen, molton en laken. En dan vind ik het wel goed. 

Wij hebben ook een aerosleep gekocht..  wisten eigenlijk niks van dit verhaal, maar achteraf misschien best logisch. Ik denk dat ik mn aerosleep wel ga gebruiken, maar dan zonder de aero molton. Ik denk dat ik er gewoon een normale molton en een normaal hoeslaken  overheen ga doen voor de eerste tijd. Tot dat hij gaat draaien, dan gaan we starten met de hoeslaken van de aerosleep.Zou dit een oplossing zijn? Vind het zo zonde om weer een nieuw matras te kopen. Had eigenlijk alleen maar positieve dingen gelezen tor aan nu :(

Ik heb voor de wieg en het ledikant een aerosleep, de wieg heb ik geleend van mijn vriendin inclusief het matras omdat ik het zonde vond om voor 3 maanden eentje te kopen. Ik heb de topper wel erop zitten maar mijn kindje heb ik een inbakerslaapzak van puckababy aan getrokken en dat is warm genoeg en een lakentje erover. Je tempt je baby toch constant dus je ziet snel genoeg of de temp goed is en de eerste week ook een mutsje op gehad. Het fijne van de aerosleep of miss ook wel een topper van ander merk is dat je deze kan wassen op 60 graden dus bij spugen plassen of lekken van ontlasting is je matras niet verpest. Ik had ik de wieg trouwens wel een hydrofiele luier onder het hoofdje. Succes met kiezen

Ook hier een matrasje van de ikea. Ons zoontje slaapt er heerlijk op en het is inderdaad een goed en betaalbaar matrasje. Wat schrokken wij toen ook van die prijzen zeg ? na enige oriëntatie dus toch bij IKEA terecht gekomen.

MWH weet jij toevallig waar je matrasjes op maat kan laten maken? Wij hebben ook een familiewieg waar mijn overgrootmoeder nog in heeft gelegen (en oma, en moeder en ik). Maar dat is dus geen standaardmaat. Hij is nu 20 jaar niet gebruikt dus er moet echt wat nieuws in. 

Wij zijn op basis van de Consumentenbond ook voor die van de ikea gegaan, 40 euro. Voor het wiegje moeten wij nog op pad, maar dat is zo specifieke maat dat wij al blij zijn als we die voor een normale prijs kunnen vinden. 

Terug
Bovenaan