Matrasje in kinderwagen?

Ik zie opeens een aantal dingen staan over aanstaande mama's die een matrasje kopen voor in de kinderwagen. Nu heb ik hier totaal geen verstand van (first time mammie) en ik ging er dus vanuit dat dat gewoon al in de kinderwagen zat...Moet er nog een extra matrasje in???
 
Goeie vraag Quinnie,

Hier ook een first time mommie en hoor af en toe ook van die rare dingen? Net zoals op de mooie baby uitzetlijsten van deze en gene winkels (noem geen namen) staat er heel mooi dat je een dekbedje moet kopen...Komt de kraamzorg langs krijg je te horen dat de kleine uk absoluut niet onder een dekbedje mag slapen en ik dus ook nog dekentjes moet gaan halen waarop ik vraag waarom moet ik dan wel dekbedovertrekjes kopen ja die leg je onder het dekentje...dan het dekentje er bovenop en dan sla je het overtrekje over het dekentje heen..... en zo zijn er wel meer dingen dat ik denk huh??? Net zoals het matrasjes verhaal...wist niet dat er een matrasje in je wagen hoort idd zit dat er niet gewoon bij??

Gr
 
Nogmaals, het lijkt me erg onhandig als zo'n wagen zonder matras komt. Want iedere wagen heeft zijn eigen reiswieg-afmetingen, dus je kan ook nergens een matras kopen dat past lijkt me. Dus ik denk dat je er gewoon vanuit kunt gaan dat bij de prijs van de wagen een matras is inbegrepen.

Overigens, laat je ook niet gek maken bij aankoop met muskietennetten en regenhoezen en dergelijke. Er zijn hele simpele universele te krijgen, die stukken minder kosten. En daarbij, ik heb 2 kinderen, allebei uit de zomerperiode en nog nooit een muskietennet gebruikt. En de regenhoes pas 1 keer. Dat zijn dus ook zaken die je later, als je denkt dat het toch wel handig is, makkelijk kan aanschaffen.

En dan nog een tip voor de lakentjes/dekentjes... dat is in een reiswieg (vind ik) erg onhandig. Ik heb altijd een voetenzak gebruikt in de koudere perioden. Daar kunnen ze helemaal inliggen (mummy-zak) en dan liggen ze lekker warm en dan hoef je niets onder het matrasje te frutten waardoor het voeteneind niet een stuk hoger is als het hoofdeind (nogmaals, ik vond het zo'n gedoe).
 
Weet misschien een van de wat meer ervaren moeders zeg maar vanaf wanneer je dan wel het ledikant dekbedje mag gebruiken anders kan ik het nog even ver achter in het hok wegleggen?

Bedankt voor de goede tip Esk heb ook een mooie voetenzak bij de kinderwagen gekregen en dat leek mij ook een stuk makkelijker...

Is het niet gewoon wat voor gevoel je straks heb met hoe je je kindje in het bedje legt en in de wagen en wat als moeder zijnde jou het beste ligt want overal hoor en lees je dat dit beter is en dat maar is het niet gewoon hoe je zelf het idee heb hoe je kindje het best ligt??
 
Dekbedje schijn je pas met een paar jaar te mogen gebruiken. Ik heb het er van de winter toch echt wel ingedaan omdat ik de duodeken toch echt te koud vond. Hij werd iedere keer wakker. Met het dekbedje sliep hij wel lekker. Ik ben het gaan gebruiken toen ons zoontje 9 maanden was.

In tegenstelling tot Esk heb ik wel veel gebruik gemaakt van de reiswieg en de lakentjes. En vooral het muskietennet. Hij sliep overdag in het voorjaar (zomer was natuurlijk niks hahaha) veel in de wagen op een koelere plaats dan zijn eigen kamertje. Vond 28 graden toch wel erg warm om hem dan daar neer te leggen. Het is maar net wat je zelf wilt. Wel had ik iets onder het hoofdeind liggen omdat mijn kleintje reflux had. Dan liggen ze met hun hoofdje wat hoger.

En het is wel wat je zegt, kijk straks gewoon naar je kindje, je moedergevoel is het beste om te volgen.
 
Natuurlijk is het je moedergevoel volgen. Maar voor het bed worden dekbedjes in verband met wiegendood afgeraden. Ik heb ook een dekbedje, maar nog nooit gebruikt. Pas weer als de oudste onder een deken gaat slapen bij een jaar of 2. Hier slapen ze momenteel beiden in een slaapzakje. Omdat ze zo'n woelwaters zijn en ik ze regelmatig met het hoofd aan het voeteneind terug vind. Dan zijn lakentjes en dekentjes eng (vind ik). Het lakentje en dekentje heb ik maar 3 maanden kunnen gebruiken hierdoor.
Uiteindelijk vogelt iedere moeder wel uit wat zij het prettigst vind voor de kinderen.
Succes!
 
Terug
Bovenaan