Nogmaals, het lijkt me erg onhandig als zo'n wagen zonder matras komt. Want iedere wagen heeft zijn eigen reiswieg-afmetingen, dus je kan ook nergens een matras kopen dat past lijkt me. Dus ik denk dat je er gewoon vanuit kunt gaan dat bij de prijs van de wagen een matras is inbegrepen.
Overigens, laat je ook niet gek maken bij aankoop met muskietennetten en regenhoezen en dergelijke. Er zijn hele simpele universele te krijgen, die stukken minder kosten. En daarbij, ik heb 2 kinderen, allebei uit de zomerperiode en nog nooit een muskietennet gebruikt. En de regenhoes pas 1 keer. Dat zijn dus ook zaken die je later, als je denkt dat het toch wel handig is, makkelijk kan aanschaffen.
En dan nog een tip voor de lakentjes/dekentjes... dat is in een reiswieg (vind ik) erg onhandig. Ik heb altijd een voetenzak gebruikt in de koudere perioden. Daar kunnen ze helemaal inliggen (mummy-zak) en dan liggen ze lekker warm en dan hoef je niets onder het matrasje te frutten waardoor het voeteneind niet een stuk hoger is als het hoofdeind (nogmaals, ik vond het zo'n gedoe).