Matrasje in kinderwagen?

Ik ben ook een first time mom! En wij hebben een bugaboo gekocht! Daar ligt standaard een aerosleep matrasje in! Inderdaad een beetje raar als je dat er nog bij moet kopen! Ik zag ook staan dat je een dekbed moest kopen (uitzetlijst) beetje raar als dat niet ineens mag! Staat vaak verder bij onderwerp veilig slapen! Gewoon alles goed in de gaten houden en bij twijfel gewoon even hier melden. Hier zitten de meiden die het inmiddels wel een beetje weten!!! En dat is heel makkelijk heb ik al gemerkt!! Succes
 
Mijn kinderwagen (Koelstra Latinique met Nordic reiswieg) heeft een matrasje en een aerosleephoesje erbij. Ook een voetenzak (eigenlijk niet voor het reiswiegdeel maar daar eventueel wel voor te gebruiken), 2 soorten binnenhoezen voor de reiswieg, 1 dikke (winter) en 1 dunne (zomer). Ik deed mijn kleine in de reiswieg in een wagenpak/skipak. Gewoon dat pak over zijn boxpakje en klaar. Dekentjes vond ik teveel geprop en hij heeft het van zichzelf vrij snel warm dus heeft hij het ook niet echt nodig.

Wat het bedje betreft heb ik ook een dekbedje aangeschaft en 2 overtreksetjes. De overtrekjes gebruik ik wel, het dekbedje niet. Ik heb bij de Zeeman 2 baby fleecedekentjes gekocht (2-3 euro per stuk) en gebruik deze.
Al is het in huis nu te warm daarvoor en hij slaapt toch in een slaapzak (zonder mouwen).

Mijn kleine is heel bewegelijk en heeft reflux, dus ik ben blij dat hij nu de slaapzakjes (maat 70) eindelijk past. Het is een aantal keer voorgekomen dat ik hem ipv vertikaal, horizontaal in bed vond en dat vond ik toch wel heel eng met dekentje en lakentje...

Ik zou dus zeggen ga op zoek naar slaapzakjes vanaf 50-60, weet niet precies wat de kleinsten zijn maar kwam er zelf te laat achter dat er kleinere zijn dan de 70.

Succes :)
 
hallo,
ervaren moeder hier!! :)

in de kinderwagen ligbak, zit een matrasje.
deze is voldoende.

kinderen mogen pas vanaf 2 jaar onder een dekbedje.
ivm met wiegendood,dat tot onder de twee jaar nog een risico vormt.
je hebt wel ledikant dekentjes,en deze mogen uiteraard wel,je gebruikt ze in combinatie met een lakentje.(zoals je in bed dus ook doet!

als het kind gaat draaien in bed(want draait het kind in de wagen dan is het tijd om hem uit de kinderwagen bak te halen!en in zijn zit te doen)
dan zijn slaapzakken heel handig,
je hebt ze met mouwen ,en zonder mouwen en in winter en zomer uitvoeringen..
succes
 
Hallo ja mama,

Heel handig deze informatie...slaapzakjes heb ik er ook al een paar van met mouwen en zonder en in twee verschillende maten geloof ik...

Nu ik er over nadenk is het idd heel logisch dat een dekbedje een risico vormt voor wiegendood....

Liefs
 
sammich
je weet vaak al veel, maar het zijn vaak van die
oja momenten..
daarom kunnen we elkaar goed helpen en adviseren op dit forum.. :)
we leren van elkaar
groetjes
 
In de meeste wagens zit een standaard matrasje. Bijvoorbeeld in de bugaboo. Een extra matrasje kopen is niet nodig. Dekentje, lakentje en overtrekje voor het matrasje zijn fijn. Ook een molton onderlakentje is prettig, kun je makkelijker dan een matrasje uitwassen als de kleine spuugt.

Voor het ledikantje en bedje is een lakentje, een dekentje en een slaapzakje (juiste maat is erg belangrijk) de eerste twee jaar voldoende. Een dekbed en een kussen mogen pas vanaf twee jaar.
 
Terug
Bovenaan