Matrasje

Hai,

Wij gingen 5 jaar geleden naar Babypark Kesteren.

Babykamer uitgezocht en dan nog de toebehoren.

Bij het matrasje kwamen we natuurlijk,samen met de verkoopster,al snel uit op de aerosleep.120 euro ofzoiets.Je voelt je een waardeloze ouder als je zonder weggaat,hahaha!

Nu na 5 jaar en twee kinderen is het matrasje aan vervanging toe.Miscchien door pech.
Maar nu we van de derde zwanger zijn wil ik toch weer de aerosleep.
Vind het gewoon een prettig idee.

Ik had de eerste maanden een wieg met een gewoon matrasje.
Toen het omdraaien begon heb ik ze in het ledikant gelegd.Heb idd een luchtdoorlatende molton,maar een hydrofiele luier hield ook veel tegen.
Ik had ook niet de grootste spugers,denk ik.

Maar als je voor een gewoon matrasje kiest,zal het ook prima zijn.
Qua gewicht is de kwaliteit idd nog niet zo belangrijk.

Mijn zus heeft volgens mij een ikea matras.Doet mijn nichtje het ook prima op.

Veel succes met je keuze,

Groetjes Bien
 
Ik zou niet voor de goedkoopste gaan, want ze liggen er wel de hele dag op! Kwaliteit is dan wel belangrijk. Maar de verkooppraatjes over een matras waar ze in kunnen ademen of waarop hun hoofdje niet kan afplatten.... dat is volgens mij echt onzin.

Wij hebben nl zo'n superduur matras. Het doorademend effect is gelijk weg wanneer je een doek onder het hoofdje legt. Je moet ze dus direct op het matras leggen om dat effect te gebruiken en wie doet dat nou? Het enige voordeel is wel dat het supergoed ventileert en dat ze goed haar warmte kwijt kan! Maar volgens mij zijn er ook wel goedkopere matrasjes die dit goed doen!
 
Wij hebben nu ook voor de 2de een 2dehands matrasje, prima nog nooit problemen mee gehad. Waar ik wel erg blij mee ben is dat ik bij Ikea een dekmatrasje heb gekocht, €14.- geloof ik. Die gooi je zó in de wasmachine! Al een paar keer héél dankbaar gebruik van gemaakt. Met een hoeslaken, molton, en dan dat dekmatrasje komt er echt niks meer op de matras, super dus!

En ff reëel, wanneer komt een kind nou op zijn buik met zijn gezicht recht naar beneden te liggen? In het begin kunnen ze echt nog niet van rug naar buik rollen, en zodra ze dat kunnen zijn de nekspieren zéker zo sterk dat ze hun hoofd prima kunnen draaien!
 
Terug
Bovenaan