Max opvolgmelk ?

Hoi
Ik kan het op internet niet vinden, dus hoop ik hier een antwoord te krijgen met alle ervaringsdeskundigen hier ?

Kun je je dreumes (de mijne net 15 maanden) teveel opvolgmelk geven? Zit er een max aan, kan het schadelijk zijn?

Oké iets meer dan één vraag dus??
 
Wat ik begreep van het consultatiebureau is dat ze vanaf een jaar helemaal geen opvolgmelk meer aanraden, maar gewone melk. Tenzij je kindje onder het gewicht zit en aan moet komen.
 
Vanaf 1 jaar hoeft opvolgmelk idd niet meer.

Hier gaf ik tot 14 maanden nog wel 2 flessen (7.00 En 19.00) en tot 15 maanden nog 1 flessen (alleen 19.00) omdat mn dochter er écht nog om vroeg. Met 15 maanden dus er volledig mee gestopt. Ik vond die grens van 12 maanden leuk bedacht maar dat was hier niet haalbaar. Wel echt afgebouwd vanaf 12 maanden van 3 naar 2 naar 1 fles.

Nu ben ik wel benieuwd hoeveel flessen je nog geeft ;)
 
Ik denk dat als je teveel geeft, het ten koste gaat van het gewone eten, of de calorie inname te hoog wordt (opvolgmelk is best een dikmaker geloof ik).
 
We zijn vanaf dat ze een is geworden langzaamaan overgestapt op halfvolle melk. In de ochtend en avond krijgt ze een flesje van 150 ml. Ze vond gewone melk meteen heerlijk. We hebben de opvolgmelk rustig aan opgemaakt, door iedere avond de opvolgmelk te geven en in de ochtend gewone melk.
 
Ons zoontje heeft nooit grote hoeveelheid flessen gekregen, dit gaf hij terug dus bleef al snel hangen op 120ml flessen. Dit gaf ik meerdere keren per dag. Hij heeft nooit zijn flessen structureel leeg gedronken, ligt hier aan het moment. Nu is dat afgebouwd naar 4flessen rond 12 maanden (120ml). Ik had geprobeerd om 3 flessen te geven, maar dan vraagt hij er savonds laat/snachts alsnog om. Zat ik ook niet meer op te wachten dus weer terug naar 4. Dit gaat goed. In zijn sprongetjes vraagt hij om nog meer fles en slaat hij eten af. Dan krijgt hij meer dan 330ml wat er op mijn pot staat. Vandaar mijn vraag of meer schadelijk is. Hij drinkt meestal wel 350ml-400ml per dag fles op. Daarnaast krijgt hij smorgens een boterham en 100ml melk (gaat niet op, hij drinkt liever water). Fruit. 2 boterhammen. Einde middag koekje/krentenbol/fruit/groente of iets anders wat hij zelf kan eten. Warm eten. Dit gaat er allemaal grotendeels in en hij drinkt nog fles erbij. Overdag water of thee. Hij is te klein en te licht voor zijn gewicht dus cb gaf aan dat hij het wel mocht hebben, maar 3 flessen maar wel afbouwen. Als hij het niet krijgt gaat hij echt huilen van de honger. Kwark oid accepteert hij niet meer.. iets met zelf doen pff . Uit onderzoek komt dat cb aangeeft dat peuter melk/ fles wilt stoppen en over te gaan op gewone melk. Kinderartsen geven aan wel peuter melk dagelijks nog aan te bieden vanwege de voedingsstoffen. Alleen niet meer in een fles vanwege de tandjes. Mijn zoontje zit nog steeds op flessen maar drinkt overdag uit een tuit beker en antilekbeker, maar die verdwijnen steeds op zijn kop. Ook zit ik dus op meer dan 7 eetmomenten per dag wat ook niet de bedoeling is schijnt. Ik wil dus weten of het schadelijk is om over de 330ml te zitten. Als het alleen de calorieën zijn dan is dat bij hem niet zo’n punt.Ik weet dat mijn zoontje nooit de boekjes heeft gevolgd en nog niet, maar ik wil zo verantwoord mogelijk afwijken van de boekjes ?
 
Ik denk niet dat het echt schadelijk is maar meer niet zo goed voor de tanden want aan opvolgmelk is suiker toegevoegd en dan krijgt hij naast de gewone voedingsmomenten wel erg veel binnen. Als je het voor de calorieën inname wil doen dan kan je net zo goed nummer 1 geven daar is het niet aan toe gevoegd.
 
Terug
Bovenaan