maxi cosi of kinderwagenbak???

Hoi meiden,

Even een vraagje!

Wij zijn gisteren gaan kijken voor een kinderwagen en waarschijnlijk wordt het een Quinny Buzz. Je kan daar een kinderwagenbak en een maxi cosi op bevestigen.

Nu hoor ik van veel mensen dat ze de kinderwagenbak niet vaak gebruiken. Weet iemand of alleen een maxi cosi ook voldoende is???
Je hoort namelijk wel verhalen dat een pasgeboren baby niet te lang in een maxi cosi mag liggen (max. 2 uur)?

Het aanschaffen van een maxi cosi en een kinderwagenbak is erg prijzig!

groetjes Sabine

Hoi Sabine,

Het klopt dat je babies niet langer dan 2 uur in een maxi cosi mag laten liggen, dit is voor de houding van de rug van je kindje niet goed, Misschien is het een idee om een tweedehands maxicosi te zoeken en toch een goede wagenbak aan te schaffen. Wij gebruikten bij onze oudste(nu 2,5) de bak ook als slaapplaats als we op visite gingen of langer weg waren. Als je een wat grotere bak koopt heb je daar ook langer wat aan.

Groetjes en succes met zoeken,

Odette(36+4)

2e hands maxicosi zou ik niet aanbeginnen omdat je niet weet wat ermee gebeurd is.
Hij kan dan dus in de auto niet veilig meer zijn en veiligheid gaat voorop lijkt me.
Verder hebben wij de wandelwagenbak wel veel gebruikt , maar houd er rekening mee dat hij dan wel in zijn geheel in je kofferbak moet passen.
De kleine lag er lekker beschut in tegen weer en wind , maar ook met de parasol had ze bescherming tegen de zon. Ook in de tuin hadden we haar er zo bij staan.
Als je de maxicosi anders dus met zeer grote regelmaat gebruikt is dat dus niet goed voor de rug van je kleine. Als het een uitzondering is dat ze er langer dan 2 uur achtereen in zitten kan het nog niet zo'n kwaad.
Voordat ze in de wandelwagenzit kunnen moeten ze al best goed zelf kunnen zitten.
Wij hebben de bak toch nog een half jaar gebruikt met veel plezier.
Suc6 bij je keuze.

Groet Xanthe

Hoi Sabine!

idd is het niet verstandig om een tweede hand maxi-cosi te kopen..
En je moet ook weten dat een maxi-cosi eigenlijk echt alleen bedoeld is als autostoeltje
en als je nu even snel een boodschap moet doen kan je hem op de wagen zetten.
Er wordt ook aangegeven max 2uur per dag maar natuurlijk liever minder!
en dan moet je ook echt de tijd dat ze in de auto zitten meerekenen...

bedoel als je dan toch iets 2de hands wil kopen kun je dat beter met de wagen zelf doen!

en ze hebben vaak ook wel aanbiedingen op maxi-cosi..uitlopende kleuren voor 95 euro!
scheelt ook weer!

Laat je in ieder geval goed informeren voordat je hierin een keuze maakt!

Liefs Jazzie

Ik zou de reiswieg niet kunnen missen. Heb hem 8 maanden lang bijna dagelijks gebruikt. Ik wandel dan ook wel zo van huis het centrum in, heb dan geen auto nodig. Maxi cosi op de wagen is wel heel handig voor  als je met de auto op pad gaat. Hoeft de reiswieg niet mee in de auto.Succes

hoi sabine,
ik weet niet hoeveel haast je hebt met de wagen te kopen maar als je de aanbiedingen van de winkels in de gaten houdt zul je zien dat je vaak een wagen ziet waar je de maxi cosi bij krijgt tenminste dat hebben wij gehad in de winkel in tilburg.
alleen moesten we de adapter voor de maxi cosi op de wagen te plaatsen er os bij kopen (30 euro).
n ieder geval succes met iets kopen.

groetjes pally

Je ziet heel vaka dat de kinderwagenbak ook apart te koop aangeboden wordt, terwijl men de quinny zelf wel blijven gebruiken. Daar kun je ook naar kijken.

De maxi cosi moet je echt nieuw kopen ivm de veiligheid.

Is er niet iemand die je omgeving die de kinderwagen bak niet meer nodig hefet en van wie je 'm kan lenen. Je kan ook een oproepje plaatsen op de diverse tweedehands sites. Misschien dat er mensen zijn die de bak op zolder hebben staan, maar er niet aan gedacht hebben, 'm te koop aan te bieden.

Miep

Misschien heb je wat aan deze sites...

Ebay  

Babywinkel  

Marktplaats

Alles op deze sites is nieuw!!
Misschien ben je dan goedkoper uit??
Ook een tip voor anderen die geinteresseerd zijn in de quinny buzz....

Groetjes Jacq

Terug
Bovenaan