maxi cosi

A

Anoniem

Guest
wie weet tot hoeveel gewicht je kindje ongeveer in de maxi cosi mag?
en vanaf wanneer je een echt autostoeltje gaat gebruiken?

X Jada

Hoi Jada,
De opvolger [  autostoel  ] van de maxicosi is pas vanaf 9 kg. Dus tot dat gewicht zou de maxicosi moeten voldoen, is vaak met een maand of 9 aan de kleine kant dacht ik me nog te herinneren.
Ligt ook aan je kindje, qua lengte etc.
Als ze nog niet een beetje kunnen zitten is een autostoel niet handig. als je ze uit die stoel meeneemt de winkel in, kunnen ze nog nergens in..Niet in de winkelwagen, is best link dan..Dus zit je vaak om iets verlegen, of je moet altijd de buggy mee.
Groetjes Rina

hoi hoi

volgens mij ook tot 9 kilo
en in een andere stoel als ze goed kunne zitten

succes

groetjes moekje en Ryan

In de maxi-cosi mogen ze tot 13 kilo, maar je moet letten op de lengte van je kindje.
Als het hoofdje boven de bovenkant uit begint te komen dan moet je gaan denken over de vervolgstoel.
Sommige kindjes passen met 1 jaar nog makkelijk in de maxi-cosi, maar nadere met 7 maanden al niet meer.
Mijn oudste kon absoluut niet meer in de maxi-cosi toen hij 7 maanden oud was, gelukkig kon hij al wel redelijk zitten, dus dat was geen probleem. En tegenwoordig hebben ze in de meeste supermarkten speciale karretjes met een babyzitje erop.

De vervolgauto stoel is inderdaad v.a. 9 kilo.

Liefs Saskia

Hoi,
wanneer hebben jullie de verkleiner uit de maxi cosi gehaald?

hoi hoi

dit staat op de site van maxi cosi:

De Maxi-Cosi CabrioFix is een universeel autozitje voor baby’s tot 13 kg (vanaf de geboorte tot
12 maanden).

groetjes moekje

Zodra je kindje met zijn hoofdje boven die flappen aan de zijkant van de maxicosi uitkomt moet je overgaan naar een ander stoeltje. Meestal kunnen ze tegen die tijd ook goed zitten, en kunnen ze over naar een grotere stoel. Eerder moet je het echt niet doen hoor, want als zo'n stoel te groot is is het absoluut niet veilig.
Mijn oudste heeft volgens mij tot ongeveer 10 of 11 maanden in de maxi cosi gezeten, en toen ging hij over naar de stoel. (maar hij was/is ook wel erg lang voor zijn leeftijd..)
Gr. Anne-Marie

hi bedankt voor jullie tips, want ik vroeg t me af want als jayden er met zn dikke winterjas in zit en met die voetenzak die erbij hoort zit t zo krap en vind ie het ook echt niet leuk. Hij is nu 6,5 maand en ong 7 kilo pas, dus als die voetenzak eruit is zit het beter maar ja het is winter en te koud zonder...
x Jada

Terug
Bovenaan