Maxicosi deken

<p>hoi allemaal! </p><p> </p><p>Ik ben eind oktober uitgerekend en heb bijna alles lekker klaar. Ik heb alleen nog geen aparte maxicosi deken, heb wel genoeg dekentjes voor wiegje/ledikantje en zelf een soort trappelzak gebreid.</p><p>ik vroeg me af, is met een herfstbaby het een toegevoegde waarde een aparte deken voor de maxicosi te hebben? En wil je er dan een met gaatjes voor de gordeltjes en blijft die dan ook in de maxicosi of haal je die steeds los. Of is een gewone deken of wikkeldoek handiger (maar krijg je dan die gordeltjes tussen de beentjes nogwel dicht)?</p>

Tsja ik had zon voetenzak met gaten bij de rug en tussen de benen, voor mn nov baby. Veel gebruikt! Een deken kan ook, maar een voetenzak heeft ook zon lekkere zachte achterkant waarop ze dan liggen. Een must is het niet, want een jasje en deken kan ook, maar ik vond het zelf wel fijn!

[quote quote=10243520]Tsja ik had zon voetenzak met gaten bij de rug en tussen de benen, voor mn nov baby. Veel gebruikt! Een deken kan ook, maar een voetenzak heeft ook zon lekkere zachte achterkant waarop ze dan liggen. Een must is het niet, want een jasje en deken kan ook, maar ik vond het zelf wel fijn![/quote]
Ok en dat is dus geen mega gedoe om elke keer die gordeltjes door die gaten te frommelen, want je haalt de deken er dan ook steeds uit denk ik? 

ik had zo'n voetenzak van maxicosi. die kan je helemaal rondom dicht ritsen en zelfs zijn hoofdje beschermen tegen de kou.
deze doe je eenmalig door de gordels en kan je lang gebruiken. 
ik deed onze zoon dan geen (dikke) jas aan. sowieso in de auto geen jas omdat de gordels dan losser zitten dan de bedoeling is.

Als je een voetenzak hebt met gaten voor de gordeltjes, zou ik hem er (meestal) in laten zitten, dus niet elke keer gepruts om de boel op zn plek te krijgen. Wij hadden alleen gewone wiegendekentjes (geboren begin maart, dus vroege lente) en daar ook prima tevreden mee. Kindje met een lekkere warme trui/jasje in de maxi cosi en daarna lekker instoppen met een dubbelgevouwen dekentje.

Ik liet hem zitten hoor! Gedoe anders idd! Maar een deken kan idd ook. Mijn dochter vond de reiswieg van de kjnderwagen vreselijk, dus ik wandelde vaak met haar (hond uitlaten) in de maxicosi en dan was die voetenzak zo fijn, want dan werd ze omringd door wollige stof. 

Eerder nooit zo over nagedacht eigenlijk.. Volgens mij deed ik gewoon een los dekentje over de kids heen terwijl ze al in de maxi cosi in de riempjes zaten. Het was toch alleen van en naar de auto lopen en in de auto ook gauw genoeg warm. Heb ze nooit helemaal extra ingepakt in nog een extra deken of zak. Denk dat ik dat nu ook niet doe. Maar misschien toch handig?

Terug
Bovenaan