MAXICOSI VOOR OF ACHTER IN DE AUTO

Hoi hoi .wij hebben de maxi cosi voor in de auto met de airbag natuurlijk uit.nu hoorde ik van mij collega die in mei is bevallen,dat je hem beter achter in de auto kan zetten.wat is   nu het beste.voor heb je zicht op je kindje.groetjes karin,mama van nicky 03-03-2008

Hoi

Ik weet niet wat het beste is volgens mij maakt het niet uit mits je airbag maar uit staat,
Nick staat meestal achterin omdat ik anders meer naar hem zit te kijken dan op de weg te letten.
Groetjes

Toevallig hebben wij recent een auto gekocht en toen hebben wij deze vraag gesteld aan de verkoper. Hij adviseerde de maxi-cosi altijd achterin te plaatsen. Uit onderzoek is gebleken dat dit de veiligste plek is voor je kindje bij een aanrijding. Iets wat hopelijk nooit gaat gebeuren, maar toch.
Als je je kindje toch voorin plaatst altijd inderdaad eerst de airbag uitschakelen.

Groetjes, Noortje mv Skip en Bo

Hoi

Wij hebben 2 auto's en bij de ene (mijn autootje) zet ik hem voorin ook omdat het een driedeurs auto is en ik het een heel gedoe vindt om hem daar achter in te zetten.Heb de airbag wel uitgeschakeld.
Bij de stationcar zetten we hem wel achter in en heb een spiegeltje op de achterbank dat we hem kunnen zien in de achteruitkijkspiegel.
Volgens mij maakt het niet veel uit je moet gewoon doen wat jij het beste lijkt.

groetjes Danielle mamma van Dean 11/03/2008

Ik zet hem ook achterin.
Via kennissen heb ik een keer gehoord dat er een kindje is overleden met een botsing. Ze hadden toch de airbag uitgeschakeld, maar op de een of andere manier is deze er toch uitgekomen.
Ook als mijn kindje straks een in nieuwe autostoel gaat, kun je deze gewoon achterin laten staan. Dan hoef ik niet steeds te wisselen van plaats als ik en mijn man samen rijden (want dan gaan wij natuurlijk allebei voorin).

Hoi hoi,

Geen idee wat het beste is. Ik denk dat je vooral moet kijken naar wat jezelf het prettigst vindt.
Ik heb hem bijvoorbeeld achterin staan, voor onze eigen veiligheid. Van mezelf weet ik dat als de maxi-cosi voorin staat ik ook met ons meisje bezig ben tijdens het rijden. Let dan natuurlijk niet zo goed op en tja dan zit een ongeluk in een klein hoekje. Dat is eigenlijk de reden dat ze achterin zit. In het begin vond ik dat best wel eng, omdat je toch niet alles kunt zien wat er gebeurd. Maar inmiddels weet ik niet meer beter en vind ik het wel prima zo.

Groetjes Anne

Ik heb laatst voor mijn oudste een nieuwe stoel aangeschaft en daar deze vraag gesteld. Zij vertelde mij toen ook dat elke autostoel volgens de bijgevoegde gebruiksaanwijzing gewoon op de voorstoel mag, mits de airbag uit is. Maar er wordt vanuit de overheid toch geadviseerd om je autostoeltjes op de achterbank te zetten, omdat dit de veiligste plek is van de auto.

Groetjes Kirsten

hoi,
wij vinden het veiliger omde maxi cosi op de achterbank te zetten, de kans is ook al staat de airback uit dat als je een aanrijding krijgt die alsnog eruit komt.
Hoop natuurlijk dat dat niet gebeurd. Ook wij hebben een spiegeltje zodat we haar kunnen zien als we alleen met haar op pad gaan.
groetjes

Terug
Bovenaan