MAXICOSI VOOR OF ACHTER IN DE AUTO

bij ons staat de maxi cosi ook bijna altijd achterin.

Als ik even alleen met haar wegga doe ik voor de airbag uit en zet ik haar wel naast me, maar het klopt wel dat je dan toch ook met haar bezig ben.

Dus is het voor mij en voor haar denk ik beter om haar toch achterin te zetten.

Groetjes,

Suus

Hoi

Hij staat bij ons altijd achterin. het is 1 keer voogekomen toen we met z'n vijven weg moesten dat we hem voorin hebben gezet. want er kan echt niemand meer zitten tussen de autostoel van carlijn en de maxicosi van tessa. verder staan ze altijd gezeliig met z'n tweeen op de achterbank.

Maar toch denk ik dat de kindjes in ieder geval wel veilig worden vervoerd. mijn moeder vertelde mij dat het bij mij gewoon was dat ik gewoon met de kinderwagenbak op de achterbank stond. Mijn man lag als kleutertje van 2 altijd op de hoedenplank. Nu denk je van"waar waren ze allemaal mee bezig"maar toen was dat gewoon anders. Ik ben beniuwd hoe onze kinderen later hun kleintjes weer zullen vervoeren.

groetjes grietje

Hallo,

Misschien dat je het ook anders kan zien.Wil je je kind in de toekomst voor of achterin de auto, ongeacht de stoel!! Ik persoonlijk vind dat een kind achterin de auto hoort te zitten en ik ben van mening dat ze daar niet snel genoeg aan kunnen wennen. Als je kindje van kleins af aan al achterin de auto zit, komt er waarschijnlijk nooit een discussie waarom hij/zij niet voorin mag zitten. Omdat hij/zij altijd achterin zit!!

En uit ervaringen in mijn werk weet ik dat het veiliger is achterin als voorin. de kooiconstuctie achterin de auto is beter dan voorin!!
jullie moeten het zelf weten en ik snap ook als je een 3 deurs hebt dat je je kindje lekker voorin zet en ik vond de opmerking dat als het kindje voorin zit dat je dan meer naar hem/haar zit te kijken ook heel goed. Je bent aan het autorijden en als er iets is achterin dan kun je altijd je auto even aan de kant zetten om te kijken!!

Succes.

Hoi,

Wij zetten als we met z'n drieën weg gaan, de maxi-cosi altijd achterin. Als ik alleen met Doreen weg ga zet ik em voorin met de airbag uit. Als er dan wat is, kan ik haar toch makkelijker in de gaten houden.
Heb ook wel eens gezien dat sommige mensen de maxi-cosi voorin zetten en dan een volwassene achterin. Vond dat altijd zo raar..
Heb me altijd afgevraagd waar dat goed voor is.... Heb altijd het idee dat ze het beste op de achterbank kan. Als mijn man rijdt, zit ze achter mijn man en kan ik erbij vanaf de voorstoel. Als ze echt vreselijk te keer gaat kruip ik gezellig bij haar achterin, maar dat komt nauwelijks voor.
Grietje, moest erg lachen om het vervoeren in de kinderwagenbak achterin.... (niet persoonlijk opvatten, straks wordt dit onderwerp gesloten..)
Mijn moeder vertelde ook wel eens, dat ze dat bij mij ook gedaan had... Kwam ze later de wijkverpleegkundige tegen en die vroeg waar ze naar toe geweest was.. Even naar mijn opa en oma 5 minuten rijden. Hoe kon ze dat doen... Werd dat arme kind helemaal door elkaar geschud, was niet goed voor de hersentjes... Maar toen was dat helemaal gewoon. Nu gelukkig niet meer, maar vraag me ook  wel af hoe ze dat in de toekomst doen, een auto van een stalen kooi ofzo?
Ik moet heel eerlijik zeggen dat ik me er niet zo heel druk om maak. Een ongeluk zit in een klein hoekje en ik probeer altijd het veiligste te kiezen voor mijn dochter, maar sta er niet voortdurend bij stil. Ik wil ook nog een leven hebben... Ze kunnen me ook aanrijden als ik naar de winkel ga boodschappen doen. Moet mijn dochter dan kniebeschermers en een helmpje op in de wandelwagen?
Als iemand nog antwoord heeft op mijn vraag, zou je me heel gelukkig maken..
Liefs,
Karlien

de maxi gaat hier achterin,dit is bewezen het veiligst!
wist je zelfs...dat de pagagiers stoel de meest onveilige plek is in de auto!
mijn man werkt bij VW (vandaar)

maar ik moet stiekem bekennen, dat ik Finnbar in het begin in de reiswieg heb vervoerdweliswaar voor kleine stukjes een enkele keer,maar toch
Finnbar was zo klein na zijn geboorte,dat hij niet te zien was in de maxi en onder de gordels vandaan gleed! nog enger vond ik!
in de reiswieg kon ik hem heel stevig klem leggen met de dekens
Dan zat ik ook achterin natuurlijk,ondanks het stomme gezicht

He Mampo...
Mijn schoonzusje heeft haar dochtertje ook wel eens in de reiswieg vervoerd, ze was zo klein, dat in de maxicosi allemaal handdoeken erbij moesten, wat is dan veiliger?
Heb onze dochter ook 1x in de reiswieg achterin vervoerd en ben er ook naast gaan zitten, geeft toch meer veiligheid he? (in ieder geval gevoelsmatig dan)..
Je hoeft je niet te schamen hoor, maar vroeg het met gewoon af...

Groetjes

Terug
Bovenaan