Hi Tiny,
Bij ons in de praktijk zitten er 5 (momenteel even 4 vanwege een vacature), maar ik vind dat zelf niet altijd prettig. Je gaat niet zo heel vaak naar de vk, dus je ziet ze maar weinig. Ik vond het de vorige keer moeilijk om een band op te bouwen met de dames.
Ik weet dat je niet altijd je eigen vk kunt krijgen bij een bevalling. In mijn geval werd het een gyn die ik ook nog maar 1 keer gezien had. Toch vind ik het in de voorbereiding heel belangrijk steeds dezelfde persoon te hebben. Je komt daar niet alleen voor controle, je moet ook je ei bij haar kwijt kunnen en ik kon dat dus niet. Wist van te voren ook nooit wie ik kreeg. En dat heb ik als vervelend ervaren.
Nu is de situatie weer zo en ik heb me er wel bij neergelegd. Zeker omdat dit mijn tweede is en ik al wat meer ervaring heb. Ook dit keer zal ik in het zkh moeten bevallen, dus met iemand die me vreemd is, wat ik wel jammer vindt, maar niet onoverkomelijk. Die bevalling, nou ja, die moet maar. Het is wel fijn dat als je thuis bevalt je kraamhulp er bij is, die kan je later ook nog wat dingen terug vertellen. Dat heb ik bij de vorige bevalling dus ook gemist.
Ik vind een goede band met je vk belangrijk, maar als jouw vk net een andere bevalling aan het doen is, ja, dan kan je moeilijk eisen dat ze bij jou komt. Het moet wel realistisch blijven.
Gr. Tamara