Maximaal één of twee verloskundigen die je begeleiden?

Ik heb ook 2 vk. en ik vind dat helemaal super.
Dit is mijn derde zwangerschap en ik voel me bij hun helemaal op mijn gemak.
Ik moet er niet aan denken om zoveel verschillende mensen te zien.

ik stond wegens mijn 2ling bij de gyn onder controle. tijdens mijn hele zwangerschap heb ik zo'n 7 of 8 verschillende gehad in 2 ziekenhuizen. ik voelde alleen bij de eerste op mijn gemak, maar daarna werd ik op elk open plekje ingeroosterd dus nooit van te voren wetende bij wie je terecht kwam. heel storend. ik had ook met geen een een beetje een band en uiteindelijk heb ik van alle gyns die ik tijdens mijn controles in leiden gehad heb op de kraam afdeling alleen anderen zien lopen. tijdens de bevalling had ik 2 die ik nog nooit gezien had. en dan ook nog eens 5 verpleegsters erbij die alleen maar aan het oh-en waren. pffff. mochten we ooit voor een 3e gaan, dan hoop ik dat ik in ieder geval een rustigere bevalling heb en een vk die ik op z'n minst al een aantal keer gezien en gesproken heb.....

Bij mijn verloskundigepraktijk zijn 5 verloskundigen werkzaam. Tijdens mn eerste zwangerschap zag ik er steeds 2. De andere 3 dames heb ik 1 keer gezien, op het einde. Tijdens de bevalling trof ik dus 1 van de verloskundige die ik maar 1 keer heb gezien. En ik heb mijzelf daar helemaal niet aan gestoord!!!

Nu bij de tweede, loop ik weer bij dezelfde verloskundige praktijk, en ik zie wel wie er straks aan mn bed staat.... Uiteindelijk is de kraamverzorgende die komt helpen bij de bevalling ook 'vreemd', en moet je het toch echt zelf doen....

Bij ons in de praktijk zijn 3 VK's, waarvan er 2 ook al waren bij mijn 1e zwangerschap. Nummer 3 heeft tijdens de 1e zwangerschap stage gelopen en was toevallig ook nog verpleegkundige op de verlosafdeling toen ik moest bevallen. Ik heb er geen problemen mee, vind het juist wel prettig, want stel nou dat er meerdere bevallingen tegelijk zijn. In mijn geval gaat 1 van de verloskundigen zelfs mee naar het ziekenhuis als soort en met van doula, omdat ik medisch klinisch moet bevallen. Als er 1 of 2 VK's in de praktijk zouden zijn, zou dit al een stuk lastiger worden.
Ik kan me voorstellen dat wanneer er een stuk of 5 VK's zijn, je ze maar heel weinig ziet en dat lijkt me inderdaad niet prettig.

Groetjes

ik zit in een praktijk met 5 verloskundige en ik vind het echt een geweldige praktijk!!!

ik kan uit meerdere praktijken kiezen in mijn woonplaats maar omdat ik zelf kraamverzorgende ben werk je tcht met een bepaalde praktijk meer en dat was deze en bij mijn eerste zwangerschap is dat onwijs goed bevallen en nu ga ik er weer heen het zijn 2 wat oudere en 3 jongere en ze zorgen ook dat je iedereen hebt gezien voor je bevalt dus dat je geen onbekend gezicht voor je neus hebt staan en dat vind ik erg goed ook zijn ze allemaal stuk voor stuk ontzettend lief
ik belde van de week voor de eerste afspraak en omdat ik een miskraam heb gehad regelde ze meteen dat ik met 8 weken een extra echo krijgt enzo nouja dat vind ik dus super!!
en ze benadrukte vooral als er iets was of ik vertrouwde iets niet mag ik alijd bellen nouja dta is al een super gevoel natuurlijk omdat mn eerste alweer 5 is dusja

Bij ons is maar 1 verloskundigenpraktijk in de stad en daar werken 5 verloskundigen. Ik vind dat niet prettig, maar heb helaas geen andere keus.

Ik merk ook dat de communicatie tussen de VK's niet goed verloopt. Ik heb nu al 4 keer dezelfde klachten gemeld en niemand die er bij een volgende afspraak naar vraagt. Terwijl het toch iets is waar ik me zorgen over maak.

Een band opbouwen gebeurt al helemaal niet. Ieder afspraakje is maar zo kort (de laatste keer was de topper met maar 3 minuten).

Ik weet nu al dat ik in het ziekenhuis moet bevallen en daar dus begeleid wordt door een gynaecoloog (hopelijk mijn eigen) dus ik heb me bij de situatie neergelegd, maar uitkijken naar de afspraken bij de VK doe ik zeker niet. En dat vind ik erg jammer want het is zo'n bijzondere tijd.

Ik geloof echt dat een kleiner aantal VK's veel beter zou zijn. Ik weet alleen niet of dit voor de VK's een werkbare situatie is....

Ik zit bij een praktijk met maar 2 verloskundigen, op zich is dat wel prettig want ik kan een band opbouwen. Ik ben nu bijvoorbeeld zwanger van de tweede en heb weer dezelfde twee vrouwen.
Zelf heb ik wel een voorkeur voor wie ik bij de bevalling wil hebben maar uiteraard heb ik daarover niets te willen dus ik moet maar afwachten wie er op dat moment dienst heeft.
Deze verloskundigen zijn ook op huisbezoeken geweest tijdens mijn kraambed en zo hoort het ook vind ik. De bevalling en de kraamperiode zijn al druk genoeg en als je dan ook nog door steeds verschillende mensen wordt geholpen dan is het allemaal zo onpersoonlijk, maar dat is mijn mening
groetjes mamajb

Ik loop bij een maatschap met drie verloskundigen, maar door hun rooster heb ik nu met 32 weken eentje alleen met de echo's gezien, eentje één keer (afgelopen week) en de rest van de tijd steeds dezelfde, die ik ook al goed kende omdat die de bevalling van mijn eerste heeft gedaan. Ik hoop er heel erg op dat ik haar bij mijn tweede ook heb, maar dat weet je natuurlijk niet. Drie vk's is zeker wel te doen, maar ik vind wel dat ze hun best moeten doen dat je iedereen ongeveer even veel ziet.

Terug
Bovenaan