maximaal 1 liter per dag

Ik heb een vraagje en hoop dat ik op deze manier wat wijzer wordt.

Ik was vandaag bij het CB voor het wegen, onderzoek en 2e prik.
toevallig was er vandaag een andere dame als normaal maar vooruit. Nu heb ik een heel makkelijk kind waarbij alles vanzelf lijkt te gaan dus heb ik mazzel. weinig vragen en alles gaat lekker. ik geef mijn zoontje van 14 weken 6480 gr. en 60,6 cm nu 5x 180+6 en kreeg het advies om nu over te gaan op 5x 200+6 1/2 en ze zei daarbij dat hij dan onder de liter blijft.

Maar volgens mijn berekeningen is een fles met 180 water en 6 schepjes nutrilon toch precies 200 en heb je met 5 flessen toch al die liter bereikt. Als ik gek ben zeg het me aub.
Niet dat ik alles in twijfel trek wat het CB zegt maar hij zit echt vol van die 180 en spuugt daarna toch nog regelmatig, dus heb ik het idee dat het niet zo nodig is om de voeding te verhogen.Hij plast goed, groeit goed, is tevreden en slaapt snachts ook gewoon door.

Graag reacties en info.

Groetjes, Lou.
 
Ik denk dat ze misschien bedoelde 5 x 200 cc voeding ipv 200 cc water. Ze zal zich wel versproken hebben. Want boven de liter is echt niet goed...
En als je zoontje het er prima op doet...gewoon laten zo!

Groetjes,
Patty mv Nynke en mare
 
Wat een vreemd advies. Halve schepjes? Dat heb ik nog nooit gehoord. Ik zou lekker 5 keer 180 ml met 6 schepjes geven. Halve schepjes kan je toch nooit goed afmeten. En af en toe meer dan een liter is niet erg, maar niet elke dag.
 
quote: khemam schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-04-2009 07:02:55'));

Ik heb een vraagje en hoop dat ik op deze manier wat wijzer wordt.

Ik was vandaag bij het CB voor het wegen, onderzoek en 2e prik.
toevallig was er vandaag een andere dame als normaal maar vooruit. Nu heb ik een heel makkelijk kind waarbij alles vanzelf lijkt te gaan dus heb ik mazzel. weinig vragen en alles gaat lekker. ik geef mijn zoontje van 14 weken 6480 gr. en 60,6 cm nu 5x 180+6 en kreeg het advies om nu over te gaan op 5x 200+6 1/2 en ze zei daarbij dat hij dan onder de liter blijft.

Maar volgens mijn berekeningen is een fles met 180 water en 6 schepjes nutrilon toch precies 200 en heb je met 5 flessen toch al die liter bereikt. Als ik gek ben zeg het me aub.
Niet dat ik alles in twijfel trek wat het CB zegt maar hij zit echt vol van die 180 en spuugt daarna toch nog regelmatig, dus heb ik het idee dat het niet zo nodig is om de voeding te verhogen.Hij plast goed, groeit goed, is tevreden en slaapt snachts ook gewoon door.

Graag reacties en info.

Groetjes, Lou.




Nou die mevrouw kan niet rekenen en ze heeft de laatste jaren de documentatie voor CB-medewerkers niet gelezen.

Het maximum geldt voor AANGEMAAKTE voeding en dat heb je dus al bereikt met die 5 x 180/6

Daarnaast: halve schepjes wordt overal afgeraden omdat dat nooit echt nauwkeurig kan. Met haar advies zou je dageljks zonder 110cc over het aximum gaa!
Nou is het echt niet erg als je eens een keertje over het maximum gaat, bijvoorbeeld als je kind een spurt maakt. Maar het moet niet structureel!

Als jij  en je kind tevreden zijn zou ik niets veranderen voorlopig. Wil hij na een fles meer drinken dan kun je eventueel 15-20cc extra water per fles toevoegen.
 
Eerlijk gezegd (zoals je zelf ook al zegt) begrijp ik sowieso niet zo goed waarom ze adviseren meer voeding te gaan geven bij een kindje dat goed groeit, tevreden is en zelfs al doorslaapt...
 
Vinden jullie ook niet dat we soms mooi van het kastje naar de muur worden gestuurd? de één zegt dit de ander dat!!! Nou, ik vind het soms echt vervelend. De één zegt: wel kraanwater, de ander is er fel op tegen, de één zegt maximaal een liter, de ander zegt is een fabel.... en zo zijn er nog meer issues.... hellup!!!!!!!!! Ik doel met dit stukje op alle professionals (VK CB HA).... wat moet je er mee???
 
Bedankt voor de reacties,

Soms is het fijn om van andere meoders te horen dat je gevoel je niet in de maling neemt en dat je helemaal niet gek bent als je het CB in twijfel trekt. Mijn kleine mannetje blijft gewoon zijn 6 schepjes melk krijgen.
Maar nog een ander vraagje,

Hij heeft nu 1 keer vanaf   8 uur tot de volgende ochtend doorgeslapen, daardoor heeft hij wel 1 fles gemist. Kan je dan wel de dosering verhogen en hoe verdeel je dat het beste?

Groetjes Lou mv  Khe'shaun.  
 
Terug
Bovenaan