maximaal cc per dag, hoeveel?

Hoi!!

Hoeveel flesvoeding mag een kindje van 4 maanden maximaal per dag?
Ik ben net overgestapt van borstvoeding naar kunstvoeding. Ik geef haar 150 cc per keer maar ze drinkt vaak maar 130 cc ongeveer. Dit doet ze dan om de drie uur. Dan kom ik toch vaak aan zo'n 7 flessen. s' Nachts soms wel eens minder. Maar gemiddeld dus zo'n 7 x 130 = 910   Is dit niet te veel???

Liefs,
mama van Bente
 
Hoi

Ik wilde toch nog even reageren! Mijn dochter is ook 4 maand en met 3 maand ben ik over gegaan op flesvoeding. Ik gaf toen nog 6 voedingen( geen nacht dus alles overdag) en mij werd toen verteld dat ik al naar 5 voedingen mocht gaan, dus om de 4 uur voor mij.(voor jou betekent dat dus 5 overdag en desnoods nog een nachtvoeding)
Nu is Esra dus al 4 maand en ze krijgt nu 4 voedingen overdag. Dat wil lang niet elk kind maar 5 is toch wel gebruikelijk. Ik zeg dus niet dat je dat moet doen hoor, maar ik vond het voor mezelf ook veel rustiger wat minder vaak per dag voeden. Eerst zal je kindje misschien na 3 uur al eten willen maar dat rek je dan gewoon steeds wat langer(of in 1 keer). Je geeft dan per keer wat meer eten en je zult ook merken dat ze doordat er meer tijd tussen zit ook meer per keer gaat drinken.
Nogmaals; ik zeg niet dat het moet maar meer als tip voor wat meer rust voor jou en je kindje!
 
Hoi Matthea,

Ik zou heeeeel graag minder flessen met meer cc geven maar Bente wil niet meer per keer. Ze drinkt maximaal 130 en heeeeeeel af en toe 150 maar meer krijg ik er echt niet in. Hoe zou ik dat moeten doen, gewoon wel aanbieden? Ik hoop wel dat ze dat gaat doen want dat is inderdaad veel rustiger voor beiden.

Liefs,
mama van Bente
 
Hallo mama van Bente,

Ik zou niet steeds proberen om er meer in te krijgen dan ze drinkt. Ze gaat vanzelf meer drinken als je probeert haar 's nachts te sussen met wat afgekoeld gekookt water. Ze krijgt dat overdag wat meer honger en dat is de bedoeling. Ze heeft de nachtvoeding in ieder geval niet meer nodig aan de hoeveelheid te zien. Je hoeft je daar in ieder geval geen zorgen over te maken. Het zal een paar nachtjes minder prettig zijn, maar het uiteindelijk voor jullie beiden veel meer rust.
Ze komt 's morgens misschien ietsje eerder de eerste dagen maar als je inderdaad probeert te gaan rekken tot 4 uur tussen de voedingen, dan kom je 's avonds goed uit.
Ze mag best eventjes honger hebben tot je aan de 4 uur zit. Ze heeft dan meer honger en drinkt ook meer. Je kunt dan gewoon iedere 2 dagen of zo telkens 5 cc. meer in haar flesje doen.
Dwing  haar niet  om meer te drinken, dat  werkt alleen maar averechts. Zolang ze blijft aankomen in gewicht is er niets aan 't handje. En denk altijd, het blijven gemiddelden die hoeveelheden melk. Niet ieder kindje is hetzelfde.
Veel succes.

Groetjes mama van Renzo
 
Hoi

Bedoel je dat als je 4 uur tussen de voeding laat zitten dat ze dan ook maar 130 drinkt? Vaak als je een kind langer laat wachten heeft het meer honger. Je zult je kind dan nog wel een uurtje zoet moeten houden, met de speen ofzo, maar dan heeft het waarschijnlijk meer honger. Is dat niet zo en eet ze na 4 uur hetzelfde als na 3 uur tussen de voedingen, dan zou ik gewoon 3 uur er tussen laten. En die nachtvoeding zou ik ook proberen te rekken. Gewoon eerst een paar keer een speen geven. Is je kindje dan nog niet in slaap gevallen dan eten geven. Ik zou mijnkind alleen niet de hele nacht laten huilen terwijl het honger heeft, maar steeds iets langer rekken zou ik wel doen.
Eerst gaf ik ook voeding als ze begon te huilen totdat ze uit zichzelf er meer uur tussen liet. Toen van 11 tot 6 uur. Vanaf dat moment heb ik haar ook niet meer eerder gegeven, maar een speen als ze toch ging huilen. Nu slaapt ze vanaf half 9 ongeveer tot 7 uur! Uit zichzelf hoor. Ik ben het gewoon gaan proberen en ze sliep door. Ze drinkt ongeveer 800 ml tot 900 ml per dag. Vanaf 6 kilo willen sommige kinderen maar 4 voedingen van 200 ml. Als ze dat zelf aangeven kan dat. 800 ml per dag is dus voldoende. Dit heb ik van het consultatieburo en van nutricia zelf. Die heb ik een keer hierover gebeld omdat zij vanaf 6 kilo 4 voedingen van 200 ml op hun verpakking zetten.
Succes!
 
Hoi,

Dit is niet lelijk bedoeld maar ben wel nieuwsgierig.

Waarom moeten kinderen wachten met eten tot na de 4 uur.

Persoonlijk vind ik dat onzin. Het ene kind is daar eerder aan toe dan het andere kind.
En ik ben van mening dat ze dat op een gegeven moment zelf aan gaan geven.

Ook met flesvoeding kan je voeden op verzoek.
Rekken vind ik niet nodig als wij honger/dorst hebben dan nemen we toch ook wat.

Nogmaals ben nieuwsgierig naar jullie motivatie dus als iemand dat wil delen met me graag.

groetjes
 
Terug
Bovenaan