maximaal cc per dag, hoeveel?

Hoi Joyce

Dat rekken naar 4 uur is ook niet bedoeld om een kind honger te laten lijden. Als het kind er niet aan toe is moet je dat niet doen vind ik. Ook met de nachtvoeding vind ik dat. Maar niet altijd hoeft een kind eten, vaak is een speen ook goed. Het is ook beter voor een kind om niet vaak beetjes te eten maar een aantal grotere maaltijden per dag. Dit is beter voor de darmen enzo(vraag maar na bij consultatieburo)
Als je dat een paar dagen doet dan heeft een kind een ritme van om de 4 uur. Als dat niet lukt na een aantal dagen dan is je kind er nog niet aan toe. Ik vind dit dus ook niet iets voor de echte kleintjes maar als ze wat zwaarder worden en ze drinken gewoon weinig per keer dan hebben ze kennelijk geen honger maar zuigbehoefte en dan wordt het tijd om er wat meer tijd tussen te houden zodat ze wel een normale fles leeg drinken. Af en toe een klein beetje is gewoon niet goed.
 
Hoi,
bedankt voor je reactie.

Ik ben het wel met je eens kleine beetjes eten is niet goed.
Maar merk bv op het werk dat ouders hun kind graag in een schema willen hebben want dat komt beter uit met op staan en naar bed gaan.
Met de vraag aan ons hij mag niet eerder dan zo laat een fles of niet na die tijd want dan komen we niet uit.

Zelf heb ik mijn dochter op schema gevoed. Meer omdat ik haar voor voedingen wakker moest maken om de 3 uur.

Maar was laatst op bezoek bij een vers babytje en de bv moest nog op gang komen en de kleine was aan het mopperen. Had problemen met aanleggen en drinken en viel snel in slaapt (een dag of 4 was ze) Dus ik vroeg leg je haar dan niet
aan. De tekens waren duidelijk honger. Nee daar heb ik geen zin in geef alleen om de drie uur. Met als gevolg dat dat kind ruim een uur moest wachten op de borst.

Mijn dochtertje krijgt nog altijd een 'nacht ochtend voding" ondanks dat ze nu 18 maanden is. Dit hou ik er ook in omdat dat het enige aan melk is wat ze drinkt op een dag. Ze niet groot en dik is en het dus goed kan gebruiken. Ondanks dat andere vinden dat ik haar maar moet laten huilen enz.

Dus vandaar mijn vraag waarom rekken.
Omdat ik vind dat ouders daar soms erg vroeg mee beginnen. krijg bv ook de vraag waarom slaapt hij nog niet door met 7 weken enz.

Maar goed ik dwaal erg af.
groetjes
 
Terug
Bovenaan