mazelen

Hallo Jo,

Waterpokken wordt inderdaad doorgegeven door vochtdruppeltjes (mn. speeksel) inde lucht, en is hartstikke besmettelijk (zo'n 90% van de bevolking krijgt het), maar je kunt het alleen krijgen van iemand die het heeft. Jouw neefje kan het nu dus niet meer doorgeven, dat vriendje wel.

Overigens liften hele kleine baby's nog wel wat mee op jouw immuunsysteem (en jij hebt het ook vast gehad): zo was mijn dochtertje 12 weken toen haar broertje waterpokken kreeg, maar zij kreeg helemaal niets, en we hebben hem niet bij haar weggehouden. Dit is geen garantie: een ander klein zusje van een crechegenootje van Maarten kreeg het wel.

Dat van het KDV van Krista kan ik wel begrijpen: bij ons worden de kindjes met blaasjes wel weggestuurd, maar het maakt niets uit, de epidemie zwiept door zo'n groep en de helft van de kinderen is thuis, de andere helft heeft het al gehad.

groetjes,
Michelle.
 
Bedankt voor jullie reacties! De neefjes zijn nu niet meer bij elkaar in de buurt. Ik ga ervan uit dat ons zoontje niets krijgt en anders, tja dan merken we het wel...

Groetjes Jo
 
Goh ik hoorde nog een grappig weetje van mijn huisarts: Als vroeger 1 kindje waterpokken had dan werden alle kindje uit zijn omgeving bij hem gezet zodat ze het allemaal zouden krijgen, de oma's verzorgde hun dan. Zo was iedereen er gelijk weer van af! En kunnen ze het beter krijgen op jongere leeftijd dan op latere dan hebben ze er veel meer last van. Ik ga het dus niet uit de weg als het in mijn omgeving voor komt!
Maar Romi is nu 6 maanden!

Succes Corine
 
Terug
Bovenaan