Hoi allemaal. Ik moet mijn verhaal even van me afschrijven. Ik heb een zoontje van 15 maanden en ben zwanger van ons tweede kindje. Elke zondag gaan we naar mijn schoonouders op visite. Hun zoon is pas geleden op zichzelf gaan wonen en heeft een mechelse herder gekocht. Een pup. Hij komt ook elke zondag en neemt die hond mee. Ik hou zelf totaal niet van honden, dus ik was best huiverig dat die hond in de buurt van mijn zoontje zou komen. Wij hebben overigens wel een paar honden in de familie, maar dat zijn van die kleine wollige huishonden. Die voornamelijk slapen in een hoek. Een mechelse herder is een totaal ander soort hond natuurlijk. Die hond mag bij mn schoonouders in huis. En omdat hij nog een pup (maar wel groot!) is, is hij erg druk en beweeglijk. Zit ook nog niet op puppy cursus. Ik heb heel duidelijk gemaakt dat ik die hond niet in de buurt van mijn zoontje wil. Dus zodra mijn zwager met die hond erin komt, gaat mijn zoontje op de bank spelen en rent die hond rond. Eerste keer heb ik het trouwens aangekeken hoor, maar die hond kwam steeds op mijn zoontje af en ging met dat speelgoed aan de haal. Mijn zoontje was ook bang. Nu na een paar weken ben ik op een punt dat ik niet meer naar mn schoonouders wil als mn zwager er met die hond is. Ik ben te bang dat er iets gebeurd. Die hond bijt trouwens ook. Ja nog redelijk zacht, maar ik wil dat gewoon niet voor mijn kind. Mijn man snapt mij totaal, maar die wil het nog een tijdje aankijken. Kijken of die hond opgevoed wordt en zo niet, dan wil hij er iets van zeggen. Ik krijg helemaal error in mijn hoofd hiervan en zit er enorm mee. Misschien dat het wel versterkt wordt door zwangerschapshormonen hoor. Zou kunnen. Ben ik nu zo'n aansteller? Ik ben gewoon doodsbang dat die hond ons zoontje iets aandoet. Dat vergeef je jezelf nooit meer. En al zit je erbij, zoiets gebeurt in een seconde tijd. Ik wil ook niet zo kinderachtig zijn door te zeggen dat wij niet meer op zondag komen als mijn zwager er is. Maar ik zie zelf geen andere oplossing..