medelijden met vriendin met huilbaby

hoi,

Ik wil alleen even mijn hart luchten. Een vriendin van me heeft 6 weken geleden een baby gekregen. Ze lachten altijd toen ze plannen voor gezinsuitbreiding maakten; als we net zo'n lief kindje als die van jullie krijgen, willen we er wel 10!
Inmiddels zijn ze 6 vreselijke weken verder. De kleine jongen huilt (lees: krijst) hele dagen. Moeder is wanhopig, vader moet hele dagen werken en krijgt het thuis dan ook nog te ''verduren''.
Lichamelijk schijnt er niks aan de hand te zijn, maar toch is het ventje soms uren ontroostbaar, ook blijven ze tobben met de voeding; te veel, te weinig, niet de juiste voeding enz.
Ik vind het zo erg. Ik zou ze zo graag willen helpen, maar ik vrees dat alleen de tijd hier een oplossing brengt.
Ik weet nog zo goed hoe wanhopig ik kon zijn als mijn dochtertje zo veel huilde en die was dan nog heel goed te troosten.

groetjes Elke

document.write(friendlyDateTimeFromStr('
'));Hoi Elke,

Ik kan me goed voorstellen dat je het moeilijk vindt om je vriendin in deze positie te zien. Je zou zo graag willen dat alles goed gaat en dat je vriendin kan genieten van haar kleintje. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met een vriendin van mij en je wilt zo graag helpen maar er is niet zo veel dat je kan doen.

Is het misschien mogelijk dat jij een uurtje op haar kleintje past zodat zij weer een uurtje voor zichzelf heeft? Of wil jij of zij dat niet?
Heeft je vriendin eral aan gedacht om het kind in te bakenen. Je hoort daar hele goede verhalen over (ik heb er zelf geen ervaring mee).

Heel veel sterkte aan je vriendin en het is voor haar misschien wel al heel prettig dat ze haar verhaal bij jou kwijt kan.

Liefs Femke

Hoi,

Misschien dat je hier iets aan hebt. Onze zoon was de 1e drie maanden een heerlijke knul, maar daarna werd het minder. Hij huilde steeds als ik hem niet vast had. En slapen, dat deed hij alleen tussen 23.00 en 07.00 (met nog wel voedingen tussendoor).  

Toen hij ruim 6 mnd oud was hield ik het niet meer vol. We zijn niet zo zweverig thuis, maar ik had wel eens wat gelezen over een osteopaat en besloot info op te zoeken. Wat bleek: bij ons op het dorp zat er een en onze verzekering vergoedde ook nog een groot deel van de kosten.
Nog diezelfde vrijdag heb ik hem gebeld, en een paar dagen later konden we al terecht. Vanaf de eerste keer dat we geweest zijn (4 keer in totaal) slaapt hij echt veel beter. Eerst alleen 's avonds en later ook overdag.

Ik zou het doorgeven aan die vriendin van je. Niet geschoten is altijd mis!

Veel succes ermee!

ps: Een goede osteopaat laat je met een paar dagen al gelijk komen. Moet je langer dan een week wachten, zoek dan een andere (zei mijn osteopaat).

Jeetje, dat is ECHT vervelend.
Ik heb weleens iets gelezen over inbakeren.... maar goed.... dat zal je vriendin ook al eens geprobeerd hebben, denk ik. Of wat ik hier al gelezen heb, een osteopaat proberen. Ik heb daar al heel veel over gehoord. Proberen kan geen kwaad, lijkt mij.
Zo is het ook geen volhouden he?

Wens ze maar veel sterkte ermee!

Groetjes,
Mir.

Nog een tip, gehoord van een vriendin wiens dochtertje ook zoveel huilde...
johannespitmeel in de melk doen. Dat kun je kopen in de supermarkt. Staat bij de babyvoeding.

Grts.
Mir

Hoi Elke,

Wat ontzettend vervelend voor je vriendin! Het is sowieso moeilijk, net moeder te zijn (weten we daar inmiddels niet alles vanaf?), maar dit is echt een klap kan ik me voorstellen. Het is al eerder gezegd, maar alleen al door een luisterend oor te zijn, help je haar waarschijnlijk ontzettend. En inderdaad, misschien kan jij een middagje oppassen terwijl je haar naar de kapper stuurt?

Ik wil absoluut niet beweren dat Heather een huilbaby was, maar wij hadden wel een paar kleine opstart problemen. Ongetwijfeld heeft ze zelf al van alles geprobeerd, maar desalniettemin toch wat tips;

- Het boek over inbakeren van Ria Blom; ze heeft een uitleg over huilbabies waar ik heel veel mee kon.
- Inbakeren en rust&regelmaat.
-Draagdoek, en dan dat jersey geval waar babietjes echt in hangen. Was hier echt een absolute uitkomst, Heather was stil en sliep in dat ding als een tierelier.
-Lactatie deskundige, gaf ons heel veel tips over de borstvoeding (die even goed niet liep en waar ik dan ook mee gestopt ben tot groot genoegen van Heather die eindeliljk genoeg te drinken kreeg) maar ook over 'hoe om te gaan met huilbabies & huilende babies'.
-Osteopaat. Hebben wij niet gedaan, maar ik heb er heel veel goede dingen over gehoord.

Heel veel sterkte met je vriendin!!

Groetjes, KT

Ik had ook zo'n kleintje die alleen maar wakker was en heel veel huilde. Met 6 weken heb ik een bakerzak aangeschaft (www.debakerzak.com) ideaal..... net zoiets als inbakeren maar dan niet zo ingewikkeld met doeken ezo. Probeer het eerst een met een slaapzakje waar je de armpjes in laat, zo voelen ze zich al gelijk een stuk veiliger! succes! Groetjes Brenda

Terug
Bovenaan