medelijden met vriendin met huilbaby

hoi,

bedankt voor jullie reacties. Babytje is inderdaad sinds een dikke week ingebakerd en dat lijkt wel wat te helpen. Hij krijgt johannespitmeel sinds een paar dagen en spuugt in elk geval minder.
Ik ben vandaag langs geweest terwijl haar moeder boven met de baby zat, we hebben lekker zitten kletsen en het deed haar echt goed.
Komend weekend zouden we met 3 stellen naar een landal huisje gaan. Incl mijn dochtertje en haar baby, maar dat gaat nu niet door, althans zij gaan niet mee.
Dat is ook echt geen doen, ze zijn zo moe en dan met een huilende baby in een huisje dan voel je je als moeder ook alleen maar opgelaten en voor de '''rust en regelmaat'' is het ook niet goed.
Ik vind het heel erg jammer want juist met z\n zessen is het altijd zo gezellig maar ik begrijp het heel goed.
Maar het andere meisje dat meegaat zei: ja hoor eens ik heb hemel en aarde bewogen om vrij te krijgen dat weekend dus je zorgt maar dat je er bij bent hoor!!
Ach ik kan het haar vergeven omdat ze zelf geen moeder is en het zich misschien wat moeilijk voor kan stellen, maar zo iemand zou je toch...grrrrr

groeten Elke

Elsa was eerst ook een huilbaby, en wij hebben haar ook ingebakerd en een heeeel duidelijk ritme, dus rust en regelmaat. Wat je voor haar zou kunnen doen is aanbieden om een keer op te passen, zodat zij even wat voor haarzelf kan gaan doen.
En verder natuurlijk alle tips die hierboven ook al genoemd zijn.

O ik kan me helemaal voor stellen dat je dan wat voor je vriendin wilt doen!Hierboven zijn al idd een aantal goede tips te lezen!Ik zou ook aanbieden om eens een middag haar kindje mee te nemen....als de beide partijen dat willen natuurlijk.En wat je ook vooral kan geven is begrip en een luisterend oor, daar los je natuurlijk het probleem niet mee op, maar je helpt haar er wel enorm bij denk ik.Ik zou het fijn vinden als ik in haar situatie zou zitten iig!Veel sterkte ermee!

liefs

waar ik veel aan gehad heb is het boekje 'slaap' van beatrice hollyer en lucy smith. ik heb die tip hier al eerder geplaatst. het gaf mij veel zelfvertrouwen en schepte heel veel duidelijkheid in wat te doen en vooral ook wat soms juist niet te doen. veel succes, hopelijk heb je er wat aan..

Terug
Bovenaan