Medicijnen miskraam

Hoi dames,

Wat een paar weken geleden met een positieve zwangerschap test en een goede echo met een mooi kloppend hartje begon.
Is afgelopen vrijdag voor oms geëindigd in een grote nachtmerrie.
Helaas was het hartje van ons kindje recent gestopt met kloppen,
Ik was 8 a 9 weken zwanger.
Nu heb ik gekozen voor medicatie en heb ik morgen een afspraak bij de gynaecoloog staan.
Wat kan ik hiervan verwachten? Krijg ik gelijk medicatie mee, mag ik daar dan gelijk mee starten ?
Allemaal vragen die door mijn hoofd spoken.
Ik ben vooral opzoek naar verhalen van dames die dit helaas hebben mee gemaakt. En hoe het verliep vanaf de gynaecoloog tot na het medicijn gebruik

Hoi,
Wat ontzettend verdrietig voor jullie. Heel veel sterkte gewenst. Helaas heb ik vorig jaar hetzelfde meegemaakt.

Toen ik bij de gynaecoloog kwam, maakte ze eerst een echo om te bevestigen dat er echt geen hartslag is. Hierna nogmaals de mogelijkheden uitgelegd. Maar we waren al goed ingelicht door mijn verloskundige, waardoor dit maar heel kort was. Het recept werd voor ons direct doorgestuurd naar de apotheek in het ziekenhuis, waar we direct de medicatie op konden halen. Diezelfde dag kon ik in principe al beginnen met de medicatie. Maar omdat het redelijk te plannen valt wanneer de vrucht dan loslaat, heb ik ervoor gekozen een dag later te starten met de inname van de medicatie.

Bij mij verliep het allemaal best wel zoals van te voren werd verteld door m’n verloskundige en gynaecoloog. Donderdagochtend ben ik de vrucht verloren. Ik ben die ochtend gewoon rustig in bed gebleven en heb wat series gekeken. Op een gegeven moment kreeg ik wat krampen. Toen ik wilde opstaan kreeg ik het gevoel als van een menstruatie, ‘er wil iets uit en valt niet tegen te houden’. Toen een behoorlijk groot (ik schat in grootte van m’n vuist) verloren. Daarna nog even behoorlijk gebloed (als een heftige menstruatie) en meerdere stolsels verloren. Toen stopte het. De dag erna begon het toch nog wat te bloeden. Dit heeft uiteindelijk wel zo’n week geduurd voor het helemaal stopte.

Dankjewel voor je reactie!!
Wat fijn dat je het gelijk mee kreeg. En het zo is verlopen zoals jouw vk en gynaecoloog  hebben gezegd.
Fijn is het natuurlijk nooit.
Ik hoop het ook morgen mee te krijgen en er zo snel mogelijk mee te beginnen.

Mijn verhaal is eigenlijk vergelijkbaar ook terug getrokken in bed met series, drinken, kruik, etc en vervolgens wel alles in uurtje of twee verloren onder de douche. Had wel soort van lichte ween/menstruatie gevoel. Voelde wel echt even als vervelende kramp. Ik heb het vruchtje ook echt kunnen onderscheiden en in schoon glazen potje met water gestopt (tip vk) op die manier behoud het nog even vorm en kon ik er afscheid van nemen. Hebben het ook ergens begraven. Ik kon ook echt al klein vruchtje zien. Heeft mij echt geholpen met verdriet. Heel veel sterkte 

Dankjewel voor je reactie  Elisabeth.
En wat mooi dat je nog afscheid hebt kunnen nemen.
Ik ga er ook alles aan doen om het vruchtje op te vangen . En ik denk dat ik morgen als ik terug kom van de gynaecoloog  een plantje met potje ga kopen waar ik het in ga begraven. 
Door de wc spoelen krijg ik niet over mijn hart.
Als ik het zo hoor verlies je alles dus vrij snel door de medicatie .

Hoi , 
Om te beginnen , enorm veel sterkte ❤️

ik heb vorig jaar twee miskramen gehad en beide opgewekt met medicatie , je krijgt eerst een echo om er zeker van te zijn dat het hartje niet meer klopt . 
vervolgens gaan ze je uitleggen hoe het in zijn gang gaat , ik kreeg op woendag een pilletje om in te nemen via de mond ( maagbeschermend) de volgende dag 24 uur daarna moest ik 4 kleine pilletjes vaginaal en na een paar uur ging ik al bloeden er verloor ik het , ik deed voor de zekerheid ook de tweede dosis 24 uur daarna vaginaal inbrengen om er zeker van te weten dat ik helemaal schoon was . De tweede keer kreeg ik al geen krampen meer omdat ik alles al verloren was . 

Tip van mij ; pak een half uur voordat je de medicatie vaginaal inneemt paracetamol van 1000 mg . En een warme kruik .
ik ben nu bijna 7 weken zwanger en het zal altijd spannend blijven .
ik ga voor je duimen dat alles spoedig verloopt en je snel weer een mooie test in handen hebt ! 

veel liefs 

Dankjewel bloempje. ?En dankjewel voor je reactie. En gefeliciteerd  met je zwangerschap !
Jeetje 2 keer wat heftig. Dankjewel voor de tip die ga ik zeker mee nemen. Ik hoop ook dat alles goed gaat verlopen en ik in een keer schoon ben.  En ja mijn grootste wens is toch nog een kindje  mogen krijgen.  Dus wij gaan zeker als alles achter de rug is en ik het een plekje heb gegeven weer proberen. Ik heb al 2 prachtige zoontjes en had nooit gedacht dit mee te maken . Zo zie je maar dat het allemaal niet vanzelfsprekend is.  

Door de wc spoelen kon ik ook echt niet en mijn andere twee wat oudere dochters wisten ook van de zwangerschap en de oudste wilde ook echt graag iets doen als afscheid. Nu konden we het een mooi plekje geven. Ik had ook nooit eerder een miskraam gehad. En heb zelf het geluk gehad paar maanden later weer zwanger te zijn en vorige week te bevallen van een zoontje ? dus als je nog graag wilt en er weer klaar voor bent zeker doen.

Terug
Bovenaan