Medicijnen - ziekenhuis bevalling

Oh, ik lees nu net je berichtje Marina. Heeft elkaar gekruist....
Waarom MOET je afbouwen? Uit je reactie denk ik te merken dat je er zelf niet achterstaat?

Dat is toch wel belangrijk hoor.

Liefs Rina

Hoi Rina,

De psy. zei dat het beter was dat het kindje medicijnvrij was ivm afkickverschijnselen.
Maar ik dacht dat ik daarom dus in het ziekenhuis moest bevallen, dat ze daar op letten.

Ik vind het nu toch al een spannende tijd net zo voor de bevalling en de veranderingen die gaan komen, daarom heb ik wel even zoiets van ,help..

Maar goed, ik wacht wel af hoe het gaat.

Het is mijn 1e kindje. Spannend hoor..

Ik denk dat ik nog even ga bellen naar het ziekenhuis, wat precies de regels zijn. Want met het gesprek afgelopen week heb ik er niet aan gedacht om zulke dingen te vragen, helaas.

Groetjes Marina

Hoi
Ik heb hetzelfde gehad en ben zelfs opgenomen geweest tijdens mijn zwangerschap!
Helaas mag je kindje niet bij je   op de kamer maar moet op de babyafdeling blijven (midicare) voor observatie.
wij moesten 6 dagen blijven.
Hou wel in de gaten dat ze niet over je heen lopen en dat als je mag afbouwen je al heel sterk in je schoenen staat!

Veel sterkte!

lisette

Ik zou niet afbouwen maar dat is een persoonlijke mening ik heb liever even mijn baby 3 dagen niet zien en supergezond als de kans op vroeggeboorte, te klein geboren vanwege stress, je kunt hem heel je leven nog knuffen :p

Ik mocht de eerste 24 uur geen BV geven die moest ik weggooien dan zou hij uit een cupje krijgen van het personeel en moest ik wel gaan kolven om alles op gang te krijgen.

Ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat mijn ziekte (altijd moe en pijn) het niet echt toeliet en we hebben ervoor gekozen om flesvoeding te geven zodat mijn partner (en andere mensen) mij konden helpen.

Ik vind de risico's van afbouwen groter dan bevallen MET medicatie, met kijk op postnatale depressie waar je een vergrote kans op hebt bijvoorbeeld maar ook door de risico's tijdens je zwangerschap..

Ik zou bij meerdere dokters navragen en al helemaal niet aan een psych maar aan een VK of gyn (een psych heeft hier geen verstand van!!!!)

Ik ben vorig jaar september bevallen van een kerngezonde dochter, nadat ik tijdens de zwangerschap ben begonnen sertraline(zoloft) te slikken. Ik kreeg dus ernstige stemmingswisselingen IN mijn zwangerschap. Ik moest in eerste instantie onder controle in ziekenhuis tijdens zwangerschap en het moest inderdaad ook een ziekenhuisbevalling worden(met 2 dagen observatie), maar de verdere controles mocht ik gewoon bij mijn eigen vk blijven, en die mocht ook de bevalling doen in het ziekenhuis, met kinderarts en alles stand-by. In Apeldoorn is het zelfs zo fantastisch geregeld dat ze daar familiekamers hebben. Marloes lag heerlijk bij ons op de kamer die 2 dagen, en ook mocht papa lekker blijven slapen. De 48 uur observatie-tijd werd streng gehanteerd, en terecht, het is en blijft heftig spul die anti-depressiva.
Ik heb de medicijnen verstrekt gekregen van een arts van de GGD. Zij vertelde mij dat uit recent en specifiek onderzoek is gebleken, dat Sertraline, de minst schadelijke is voor het kindje, en zelfs borstvoeding is toegestaan. Mijn schoonzusje schoot in een post-natale na haar bevalling en kreeg ook sertraline voorgeschreven, en die heeft gedurende 1 jaar haar kindje borstvoeding gegeven. (en die woont overigens niet in apeldoorn)
Er is helaas weinig bekend bij vk's en gyn's over medicijngebruik en zwangerschappen en in Apeldoorn doen ze heel veel onderzoek hiernaar, die mazzel had ik.

Laat je vooral goed voorlichten door je vk, gyn, ha en wie dan ook. Je moet toch weten waar je aan toe bent. Het is wel duidelijk, aan de vorige reacties te lezen,  dat het ziekenhuis-afhankelijk is in Nederland, of je kindje bij je mag liggen of niet, en das toch eigenlijk gekkenwerk, vind je niet
Ik hoop dat je je kindje lekker bij je mag hebben en dat alles helemaal 100% voor jullie uitpakt.

liefs, Annette

okay setraline (ga ik even onthouden voor de volgende!!)

Tijdens mijn zwangerschap 2007 was dat nog fluvoxamine moet je nagaan het verandert per jaargetijde geloof ik die regels haha

Hoi,
Ik heb gebeld naar Nieuwegein waar ik ga bevallen om toch te vragen of je je kindje bij je mag houden. En dat mag! Tenzij ze gelijk zien dat er wat aan scheelt dan gaat het naar
de kinderafdeling. Dus daar ben ik blij om

Heb ook gevraagd of ik bv mocht geven, dat gingen ze uitzoeken en ze belde mij later terug dat dit mocht met Fluvoxamine..

Dus op zich ben ik daar best blij mee.
Ik moet wel echt 48 uur blijven.

Ik zit nu op 1.5 tablet per dag =75 mg
Het gaat tot nu toe goed gelukkig.

Nog 4 weken vandaag dan ben ik uitgerekend, hoop dat het eerder komt!

Groetjes Marina

Das fijn om te lezen, Marina, dat je kindje lekker bij je mag liggen. En dat bv ook gewoon lekker je eigen keuze blijft! Super!
Nog een paar weekjes genieten van het gefriemel in je buik, en dan.....Ligt het friemeltje op je buik. Ik wens je een hele prettige bevalling(Ik vond  het echt geweldige ervaring!!)  en een super kraamtijd!!

En top dat je het onderwerp zwanger en medicijnen aangaat.  De taboe moet er af, vind je niet. En gelukkig merk je op dit forum al heel snel dat er veel meer meiden zijn die hetzelfde pad bewandelen. Allemaal een dikke duim girlies  

dikke kus, Annette

Terug
Bovenaan