medische inducatie???

A

Anoniem

Guest
hallo meiden!!

wanneer is het een medische inducatie?? wand ik heb een paar keer een bloeding gehad voordat ik na de vk ging ben dus eerst na de gyn geweest maar die leek het toen beter om bij de gyn te blijfen en niet na de vk tegaan (waar ik dus ook nog niet geweest was)
ook voor me eigen gevoel omdat me vorige zwangerschap ook heel vermoeiend is gegaan en ik hierdoor mss meer zekerheid zou hebben dat het goed zou gaan en komen met deze zwangerschap is dit nu dan een medische inducatie of niet?? ik durf het niet te vraagen aan de gyn wand dat vind ik zo aanstellerig staan en dat wil ik niet weten jullie mss dit??hoop het wel wand wil eingerlijk het ook wel weten

alvast bedankt
en veel liefs samantha.

Volgens mij is het altijd medisch als je bij de gyn zit omdat je dan niet thuis kunt bevallen. Een probleemloze zwangerschap wordt eigenlijk nooit door een gyn begeleid.

Syl
37+4

Hoihoi

Denk dat het niet waar is wat je zegt Eijs.
Heb na 3 miskramen onderzoek gehad wat er mis zou kunnen zijn en er is bij mij een gebalanceerde translocatie tussen het 11 en 22 chromosoom vastgesteld.
Daarbij heb ik antifosforlipidesyndroom, verhoogde kans op trombose en ook nog eens hoge bloeddruk.
Heb in totaal 5 miskramen gehad en in 2005 eindelijk bevallen van een zoon.
Al met al dus niet bepaalt een zorgeloze zwangerschap en tijdens een controle vroeg de gyn. die ook nog eens een prof. was of ik niet bij de vk. verdere afspraken wou maken omdat het in zijn ogen goed ging.
Ik mocht het dan zelf aangeven wat ik wou.
Ik ben dus gewoon bij de gyn. gebleven en ook in het ziekenhuis bevallen.
Nu ben ik 20 wk. zwanger van de 2 (7e) en ook gewoon bij de Gyn. onder behandeling.

Moest het ff   vertellen
Groetjes Tal

Een medische indicatie is het als er problemen met je zwangerschap cq bevalling verwacht worden. Ik heb zelf 3 mk gehad het afgelopen jaar en ben nu op medische indicatie onder controle bij de gyn (dit houdt in dat ze nu van week 6 tot en met 12 regelmatig een echo maken om te kijken of alles goed gaat). Als tot en met week 12 van mijn zwangerschap geen abnormale dingen gebeuren, vervalt de medische indicatie want dan is er geen reden meer om te verwachten dat er iets niet goed gaat. Ik mag dan zelf beslissen of ik naar de VK wil of bij de gyn wil blijven.

groetjes,
Dion

(na 3mk nu 7w1d zwanger van ons 1e wondertje)

Hoi Samantha,

Ik heb hetzelfde meegemaakt als jij.
Ik heb wel eerst een miskraam gehad en na de curretage ben ik meteen weer zwanger geraakt. Ik had toen in de eerste 11 weken ook regelmatig heftige bloedingen waardoor ik bij de gynaecoloog belande.
Toen de bloedingen gestopt waren en alles er goed uit zag, vroeg de gynaecoloog aan mij wat ik wilde: bij hun onder controle blijven of naar de plaatselijke verloskundige. Ik heb er toen  voor gekozen om in het ziekenhuis te blijven omdat ik ook daar wilde bevallen.
Dat was geen probleem. De controles werden toen de ene keer door de verloskundige aldaar gedaan en de andere keer door de gynaecoloog.
Uiteindelijk kreeg ik nog wel een medische indicatie omdat ik draagster bleek van de Streptokokken B bacterie waardoor ik tijdens de bevalling aan de antibiotica moest om die bacterie niet over te dragen op het kindje.
Inmiddels ben ik (in het ziekenhuis) bevallen van een gezonde zoon.
Het is dus ook maar net wat je zelf graag wil.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Beste Samantha,

Als je op controle in het ziekenhuis bent (bij de gyn of de verloskundige in het ziekenhuis), dan zul je dus sowieso in het ziekenhuis bevallen. Volgens mij ben je dan ook automatisch "medisch", en dus een medische indicatie.

Maar volgens mij is het helemaal niet raar om dat te vragen hoor, je kunt toch vragen om meer info over hoe het gaat rondom de bevalling, praktisch gezien? Lijkt mij een hele normale vraag, gewoon stellen dus!

Succes!

hoihoi,  als je in het ziekenhuis bevalt is het niet altijd automatisch "medisch indicatie"   want je kan gewoon als alles wel goed gaat ook in het ziekenhuis bevallen en dan is het gewoon poliklinisch, maar heb je problemen met bijv. suiker hellpsyndroom; stuitligging of problemen met het kindje dan wordt het medisch (moest zelf bij de eerste onverwacht naar het ziekenhuis vanwege mijn ontsluiting die bleef hangen en ik was waarschijnlijk al wat langer mijn vruchtwater kwijt en dan wordt het opname met medische indicatie) wanneer je het dus gewoon prettiger vind in het ziekenhuis is het poliklinisch erin en eruit. als voor 20.00 bevalt daarna ga je de andere ochtend.

groetjes linda

Vier jaar geleden alweer wilde ik in het ziekenhuis poliklinisch bevallen, maar omdat mijn vliezen langdurig gebroken waren en er kans was op infectie bij mijn zoon werd het op medische indicatie en was er een gyneacoloog bij de bevalling. Ik moest ook een nachtje in het ziekenhuis blijven. Het verschil zit em ook in de portemonnee. Poliklinisch kost geld en op medische indicatie is gratis (vergoed door verzekeraar).

Terug
Bovenaan