de bevalling van mijn eerste was een makkie.
dat zeg ik nu, maar vooraf zag ik er ook behoorlijk tegenop. Tijdens mijn bevalling zat ik steeds te wachten op die vreselijke pijn die vast zou komen, maar die kwam dus helemaal niet. Mijn bevalling was echt relaxt, ik heb bv maar een perswee gehad en mijn kind was er al. Al met al duurde mijn bevalling van de eerste echte wee tot aan de geboorte 9 uur, maar daarvan waren de eerste 8 uur echt een makkie, kon gewoon doen wat ik wilde, beetje lezen, beetje rondlopen ed. Laatet uurtje was wel wat pittiger, maar achteraf viel zelfs dat nog wel mee. Bij de eerste perswee had ik wel zoiets van....ojeeee, dit is het echte werk, dit wil ik niet dit ga ik nooit redden.....maar dat hoefde dus ook niet want mijn dochter was er toen al.
Wat wel een nadeel was dat ik twee dagen van tevoren al voorweeen had. Overdag met de nodige afleiding was het heel goed te doen en kon ik aardig uit de voeten, maar 's nachts kon ik er net niet van slapen en daarom was ik wel behoorljk moe toen de bevalling echt begon.
Nu merk ik dat ik heel laconiek ben over de bevalling. Deze zal wel zo ongelooflijk snel gaan dat wordt pas echt en makkie. Maar ja.......nu horde ik van iemand anders dat de bevalling van een tweede vaak wel sneller gaat, maar vaak ook een stuk heftiger is que weeen ed. Dus stiekem zit ik hem nu toch wel weer een betje te knijpen.