Meegeven tas wel/niet? Help!

Help!

Mijn ex man en ik zijn 3 jaar gescheiden. Ons kind is 4. Nu verandert de omgang waardoor de overdracht op school zal plaatsvinden ivp bij mij thuis met ophalen.

Ex-man wil en verwacht dat ik de weekendtas meegeef naar school. Ik wil dit niet. Wil mijn kind niet belasten met een grote tas mee op de vrijdag om de week.

Ex heeft advocaat op me afgestuurd door dit duidelijk te maken.

Heb 2 opties gegeven:
Prima om de tas nog steeds te verzorgen, doe ik al 3 jaar, maar dan kan hij hem voor de overdracht bij mij ophalen of na de overdracht.
Optie 2: Hij houdt 2x €50 bij zich om zelf kleding te halen.

Ex betaalt idd maar €50 pm en kleding voor kind heb ik altijd zelf gekocht etc.
Hij js nu dus te gierig om zelf dus wat setjes te halen

Goed om te weten: ex is narcist, wil altijd alles naar zijn hand draaien etc.
Wat vinden jullie

Kind is vrijdag 12 tot zondag 18 bij ex man

Laatst bewerkt:
Hoe groot is de tas en is het werkelijk een groot probleem? Jij brengt het kind toch naar school? Dan kan je toch de tas meenemen? Waarom hierover een groot probleem maken? Zo groot dat je ex zich genoodzaakt ziet een advocaat in te schakelen. Neem aan dat dit detail niet in het ouderschapsplan staat omdat jullie bij het opstellen daarvan misschien geen rekening hebben gehouden met de basisschooltijd? Misschien een idee om goed naar de gemaakte afspraken te kijken en eventueel het ouderschapsplan te herzien. Choose your battles wisely. Dat jij vindt dat je man een narcist is, acht ik niet relevant.

Ja het is werkelijk een groot probleem. Ga een kind van 4 toch niet opzadelen met een tas zo groot als een luiertas mee naar school te nemen?
En ga op de fiets dus gaat sowieso niet.

En ik woon dichtbij school. Kan hem prima halen. Hij wil de tas dan moet hij maar moeite doen toch?
Het feit dat hij geen kleren wil halen voor z'n kind vind jij dus oké?

En er staat sowieso niks in ovet een tas. In het ouderschapsplan. Ik heb de tas altijd meegegeven omdat ik dat prettig vind en wil daar nu best mee door maar dan komt hij hem maar halen.

Hij kan me niet verplichten de tas mee naar school te nemen.

En dat hij een narcist is boeit je niks oké prima. Veel weet je niet. Hij heeft m'n vakantie 3 jaar op rij verknald door niet te tekenen. Toen heb ik een adv ingeschakeld en hij daarna ook.

Ik ben bekend met het familierecht via mijn werk. Door jouw reacties hier lees ik dat ook jij met gestrekt been erin gaat. En nee, wat jij vindt van jouw ex, is niet relevant. Dat is slechts jouw mening. Jullie ruziën over de rug van jullie kind. Zoek liever een constructieve oplossing zodat een kort geding starten voor vervangende toestemming niet nodig is. Nogmaals mijn advies, leg het ouderschapsplan even op tafel en bekijk de afspraken. Stel desnoods met eigen advocaat of mediator een nieuwe OP op die wat langer relevant blijft.

Gezien kinderen weleens met tassen aan de haal gaan in de schoolgang, is het misschien een mogelijkheid die tas bij de receptie af te geven?
Qua gewicht kan een rolkoffer wat oplossen, als de school geen trappen heeft. Maar een 4 jarige er al alleen verantwoordelijk voor maken is nog niet handig. Dus wel zelf mee naar de receptie (of andere locatie waar de tas veilig gezet kan worden).
Liefst koffer met cijferslot voor privacy bij bewaren op school. Hangslotje is snel geforceerd.

Zo hoef jij de narcist niet wekelijks te zien.

Terug
Bovenaan