Meegroeibed of groot bed

Mijn zoontje slaapt nu net een maandje in een ander bed (wordt in september 3) en zelfs al is hij vrij groot voor zijn leeftijd en ging hij in verhouding laat naar een ander bedje hebben we gekozen voor een peuter bed en zijn hier heel blij mee. Hij ligt zelf nog steeds heel graag helemaal bovenin of onderin of soms zelfs half dwars. Zoekt de geborgenheid van een klein bedje nog heel erg op. Een groot bed zou voor hem een te grote stap zijn geweest. Is denk ik ook beetje aanvoelen wat bij haar past. Succes!
 
Ligt misschien ook aan hoe groot je kindje is? Onze dochter is erg lang en pastte al vlot niet meer in een ledikant. Nu een groot bed met rondom een hekje en een kleine opening waar ze in en uit kan stappen. Dat voelt toch geborgen en ze slaapt er heerlijk in. Hebben er wel ook een knus plekje van gemaakt, dat kan ook helpen. Ze was trouwens 2 toen ze over ging naar het grote bed. 
 
Mijn oudste ging voor haar tweede jaar al uit haar ledikant ivm komst zusje. Ik vond een éénpersoons echt wel heel groot dus ze is heel knus in een peuterbed gegaan. Ze is nu bijna 5 en past er nog prima in!! Op termijn zal haar zusje haar peuterbed wel krijgen en zij een groot bed. Maar ik verwacht dat haar zusje sowieso wel tot haar 6e of nog langer in het peuter bed gaat passen want ze is heel klein. Met haar ruim 2,5 jaar nog maar net 85 cm. Ik vind het een mooie tussenstap en vind dat je echt wel lang met een peuterbed kan doen.
 
Ons zoontje is ook met 2 jaar ook naar nieuwe kamer maar wel nog even zijn oude bedje met een (nieuw) peuterbed ernaast. Hij mocht kiezen in welk bed hij mocht slapen. Nadat meneer na een week doorgelekt was in zijn ledikantje heb ik zijn bedje niet meer opnieuw opgemaakt na de was. 
Er komt een 2e aan dus als mijn zoon na 2 a 3 jaar toe is aan een groot bed kan nummer 2 erin. 
 
Terug
Bovenaan