Meer dan 70 dagen niet ongi, helaas niet zwanger

Hoi Ilse,

Tjee, wat toevallig dat jij in precies dezelfde situatie zit. Wellicht kunnen we elkaar op de hoogte houden via dit forum. Ik ben inderdaad al eerder bij de huisarts geweest voor wat onderzoeken, maar dit kwam omdat mijn schildklier 2 jaar geleden niet zo goed functioneerde en ik dat nu extra in de gaten moest houden. de huisarts wilde meteen maar even een uitstrijkje maken, met de gedachte dat ik dat dan maar meteen achter de rug had. Ik ben vandaag wederom bij mijn huisarts geweest en ik heb met hem afgesproken dat ik over 2 maanden terug "mag" komen. Als ik dan nog niet ongesteld ben, dan verwijst hij me door naar de Gyn. Hij gaf aan dat heel veel vrouwen te maken hebben met het uitblijven van de menstruatie, zeker als je net gestopt bent met de pil. De hele hormoonhuishouding is nog ontregeld.
Hoe ben je  op het idee gekomen om deze  homeopatische middelen te kiezen? Ik denk dat ik het ook maar ga gebruiken!   Bedankt voor de tip.

Ik hoop nog iets van je te horen via het forum.

Groetjes,
Merel

Hoi Merel,

Ik had al een paar keer iets gelezen over een maansteen en teunisbloem op dit forum.
Dus toen ben ik maar naar drogist de tuinen gegaan om te kijken wat ze daar voor middeltjes hebben om je menstruatie regelmatig te krijgen. De verkoopster heeft me agnus castus 400 mg geadviseerd. Je mag de pillen 1 maand gebruiken en als je dan nog geen menstruatie hebt gehad, dan is er toch iets anders  aan de hand en dan kun je het beste  naar de huisarts gaan.  Ik kan nog niet zeggen of het werkt want ik ben er zondag pas mee begonnen. Wel heb ik al een aantal dagen een raar gevoel in mijn buik. Ik heb wel het idee dat het iets doet. Het is wel een goed idee om elkaar op de hoogte te houden van de stand van zaken en elkaar te steunen. Ik zie er best wel tegen op om vrijdag naar de ha te gaan. Ben bang dat ik toch weggestuurd wordt.

Groetjes,    

Ilse

Hoi Ilse,

Ik ben benieuwd hoe het afgelopen vrijdag bij de huisarts is geweest.

Hopelijk ben je tevreden naar huis gegaan en heb je iets meer iets concreets af kunnen spreken.

Groetjes,
Merel

Hoi Merel,

Ik ben vrijdag naar de HA geweest. Ik heb een inwendig onderzoek gehad (niet echt prettig). Met mijn baarmoeder is niets mis. Vrijdag heb ik een inwendig echo om te kijken of er misschien een cyste op mijn eierstock zit. Het is nu even afwachten.

Onze HA geeft geen medicijnen om de menstruatie op gaan te brengen, deze medicijnen zijn alleen via de gyn te krijgen.

Groetjes,

Ilse

Terug
Bovenaan