Meer durven ondernemen met baby

<p>Hallo allemaal,</p><p>Inmiddels ben ik al bijna 6 maanden moeder van een zoontje. Alles gaat goed en hij is een heerlijk vrolijk mannetje (natuurlijk niet altijd ;)). </p><p>Ik merk alleen dat ik niet zoveel durf te ondernemen met mijn zoontje. Vind het belangrijk dat hij goed slaapt (en hij slaapt nog veel!), dus ik plan altijd alles om zijn slaapjes heen en dat is af en toe lastig als je wilt afspreken. Ik wil ook niet dat iedereen zich altijd maar aan mij moet aanpassen. Iedereen zegt ook altijd dat je baby mee moet gaan in jouw ritme. Dat weet ik, maar ik vind het gewoon lastig. Ben bang als ik hem uit zijn slaapje haal om ergens naartoe te gaan dat hij dan chagrijnig wordt/niet uitgerust is en dat wil ik niet. Volgende week gaan we naar vrienden toe en we kunnen geen oppas regelen, dus de kleine gaat mee. Dat betekent daar ’s avonds naar bed brengen en ’s avonds/’s nachts als we naar huis gaan weer meenemen. Ik word nu al gek van mezelf omdat ik allemaal scenario’s aan het bedenken ben dat hij dan ’s nachts niet meer wil slapen als we thuiskomen. Slaat waarschijnlijk allemaal nergens op, maar vind het af en toe gewoon zo lastig. Maar heb ook behoefte om weer meer te socializen met vrienden en familie. Hoe gaan jullie hiermee om? Gewoon doen en ervaren hoe het gaat?</p>

Mijn zoontje is pas 9 weken en wij plannen ook veel om zijn ritme heen maar soms lukt dat niet.. hij gaat dan gewoon mee in het ritme van die dag. Wij hebben een campingbedje gekocht en nemen die dan mee, zetten die in een rustige hoek neer en hij slaapt ergens anders ook prima. Het latige vind ik vooral dat als je ergens bent mensen hem contstant willen knuffelen en dat ia nou juist niet de bedoeling wanneer hij rustig moet worden.. ik probeer daarom bijvoorbeeld de fles door iemand anders te latrn geven en dan boertje laten enzo bij papa en mama zodat hij daar vast rustig kan worden, en wij brengen hem zelf naar bed. 

Mijn familie woont voor een groot deel aan de andere kant van het land dus we komen er soms ook echt niet onderuit om het anders te doen, maar tot nu toe gaat dat redelijk goed. Tuurlijk heeft hij soms zijn huilbuien, ik ben ik dan altijd de pineut om te troosten, want manlief heeft her veeel te gezellig, maar dat vind ik dan lastiger dan dat ik niet thuis ben..

Ik heb een dochter van 13 weken en zij gaat al vanaf dat ze 3 weken is overal mee naartoe. Zij kan nu gewoon overal slapen zonder problemen en heeft geen moeite met nieuwe omgevingen of wakker gemaakt worden. Tis echt een kwestie van gewoon doen. Het zal misschien een paar keer niet zo goed gaan maar het is een kwestie van wennen

Hallo, 
Onze dochter nam ik vanaf t begin mee overal naartoe. Slapen in de kinderwagen of bij mij in de draagzak. Dat ging altijd prima. 
Je moet doen waar je je goed bij voelt. Probeer t eens uit. Mocht je kindje er niet goed op reageren dan weet je dat. Maar mischien valt t wel reuze mee. 
Groetjes nvn

Hoi, 
mijn zoontje is bijna 4 maanden en het is een gevoelig jongetje. Hij is gevoelig voor prikkels en een lastige slaper overdag (gaat wel steeds beter). Ik ben het niet eens met de mening dat je baby maar mee moet met jouw ritme. Dat zal voor sommige baby’s prima zijn maar ik vind dat over het algemeen regelmaat en een vast ritme belangrijker zijn. Elke baby is anders natuurlijk. Ik maak zorgvuldig een afweging of ik een uitstapje het waard vind om mijn baby voor uit het ritme te halen.. Dat betekent niet dat ik nooit meer iets leuks kan doen, maar wel dat we veel afstemmen met elkaar en uitstapjes/bezoekjes heel rustig opbouwen. Ik zou daarin vooral op je eigen moeder-gevoel varen en niet de op de mening van anderen. Iedereen weet en snapt toch wel dat je het eerste jaar niet zo flexibel bent met een baby?! Als het niet goed voelt en jou stress oplevert dan zou ik het voorbij laten gaan of mensen bij jou thuis uitnodigen.. 

Onze dochter is ook 6 maanden. In het begin namen we dr overal mee naartoe, maar op een gegeven moment merkten we dat ze echt meer ritme nodig had. Nu proberen we oppas te regelen (als we savonds weggaan) en meestal lukt dat wel. Als het niet lukt gaat ze mee, en laten we dr gewoon in de kinderwagenbak slapen. We mogen die eigenlijk altijd wel bij iemand op een (slaap)kamer zetten. Wel sneu om dr weer wakker te maken, maar gelukkig valt ze thuis altijd weer snel in slaap. En als dat een keertje niet lukt, dan geven we dr gewoon nog een beetje melk en dan is ze ook zo vertrokken.
succes ?

Ook ik ben het niet eens met een baby hoort in ons ritme mee te gaan!
Wakker maken omdat er de deur uit moeten gebeurt hier niet! Dan maar wat later ergens heen ?
Ik vind het slapen zeker in die eerste maanden zo belangrijk onze tijd komt wel weer als we paar maandjes verder zijn!
Wij nemen haar soms ook mee indd maar dan gaan we lopen zodat we haar niet elke keer over hoeven te leggen zolang ze nog in de kinderwagen past.
Maar je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt. Ene kindje zal het ook beter kunnen dan de ander 

Terug
Bovenaan