Meer durven ondernemen met baby

Me zoon was een moeilijke slaper en die heeft echt de eerste maanden alleen maar gehuild. Ik kon ook nergens naar toe met hem en wou het ook niet. Als ik boodschappen of iets anders moest doen deed ik het wanneer hij wakker werd. Voor al zijn slaapjes ben ik thuis gebleven. Niet ieder kind is makkelijk en slaap overal. Me zoon heeft echt structuur nodig en regelmaat anders is hij snel overgeprikkeld. Om me heen zeiden ze ook ja maakt toch niet uit slaapt hij wat later of slaapt hij in de kinderwagen, nou dat deed hij dus niet en bleef ik bewust thuis. Je heb ouders die hun kind overal naar toe slepen tot laat in de avond of waar dan ook dat vind ik zielig voor het kind. Nu is me zoon 16 maanden en slaapt maar 1 keer perdag wat ik ook moet doen doe ik in de ochtend of na zijn middagslaap. 

Uiteraard moet je er wel meer rekening mee houden, maar ik ben er ook van overtuigd hoe makkelijker je ermee omgaat, hoe makkelijker en flexibeler je kind wordt. Wij houden in grote lijnen wel een bepaald ritme aan en zeker nu hij 16 maanden is, maar toen hij nog in de kinderwagen sliep waren we daar makkelijker in.
Tot nu toe slaapt ie overal makkelijk. 

Ik denk dat je moet doen waar je je goed bij voelt.
Zelf ben ik van mening dat rust en regelmaat heel belangrijk is voor zo’n kleintje. Belangrijker dan mijn uitstapjes. Ik plan die zelf dan ook om de slaapjes heen.
Wil je zelf toch wat meer gaan ondernemen, dan kun je natuurlijk altijd proberen hoe je kindje erop reageert. Het ene kindje kan beter tegen veel prikkels dan het andere.

Ik vind alle meningen hier boven leuk. Maar soms kan je niet anders dan je baby meenemen in jouw ritme. Kijk, bij een 1e kind kan je overal rekening mee houden. Maar als je 2 of 3 kinderen hebt, kan je moeilijk je kind een half uur alleen op t schoolplein laten staan omdat baby nr 3 nog sliep. Het is dus per geval verschillend. Kijk naar je kind en naar je gezin, wat is haalbaar en wat niet? Is t een kind wat snel overprikkeld raakt, probeer dan prikkels te verminderen. Maar ook dan zal dat niet in 100% vd gevallen lukken. Volg gewoon je gevoel dus. En probeer t wel een keer uit, anders weet je t niet hoe je baby erop reageert. Wie weet valt t reuze mee en heb je super makkelijk kind. Geeft jou ook meer ruimte voor sociale zaken. Succes

Doe waar jij je goed bij voelt. 
Je kan het altijd een keer proberen, maar als jij of je zoontje zich er niet fijn bij voelt doe je het niet weer.
Mijn kleine meid zal wel mee moeten in ons ritme straks. Ik heb nu nog kraamzorg en volgende week is mijn man nog een paar dagen vrij. Dus zoon wordt nu door opa en oma en volgende week door papa naar school gebracht en weer gehaald. Daarna zal ik toch echt zelf moeten en dus zal ze mee moeten. Het is niet anders. 

Ik snap je wel. Mijn zoontje is nu 7 maanden en was een prikkelbare baby, hij had ook nog verborgen reflux dus heeft de eerste maanden alleen maar gehuild. Was geen ontspannen baby die maar ging slapen in een kinderwagen en die je dan in een hoekje zette. Nee in zijn eigen kamertje in eigen bedje, ingebakerd en alles donker zodat er geen afleiding was.. ik verbaas me er nu nog over als ik een baby ontspannen zie slapen in een wagenbak haha simpelweg omdat ik het niet ken. 
Ik zie wel hoe goed dat het gaat met ritme en plan alles om zijn slaapjes heen. Mijn zoontje gaat voor en jammer dan als iemand daar problemen mee heeft. Een ander zit niet met een huilend kind van oververmoeidheid. Gelukkig hebben wij vrienden die dat heel goed begrijpen maar hierdoor durf ik ook slecht dingen uit te proberen. Toch doe ik het. Ik breng hem eens bij opa en oma of zijn tante. De ene keer gaat dat goed en slaapt als thuis. Andere keer gaat het niet. Het is proberen maar ik denk dat nu wel. Ach die slaapjes worden steeds minder. Wel vind ik het belangrijk dat zijn slaapje voor de nacht gewoon thuis is maar dat heeft echt wel met ons kindje zelf te maken. Dat hij toch al wat prikkelbaar reageren kan. Het is per kindje verschillend maat probeer je het niet dan weet je het niet. Denk dat dit na het jaar wat makkelijker word. De mijne slaapt ook 3 slaapjes en dat is pas sinds kort. Met 6 maanden Waren het er nog 4 dus ja je gaat lastig op pad dan. 

Terug
Bovenaan