Meer jonge mama's?

Ik vroeg me af of hier meer meiden zijn die nog wat jonger zijn.
Ik ben zelf 20 jaar, en sta er helaas op dit moment zelf voor. Gelukkig steunt mijn moeder mij wel erg.

Hoe gaan jullie om met reacties van mensen die je toch wel jong vinden? Ik vind het toch wel moeilijk om er mee om te gaan.

Liefs Floor
(11 weken zwanger)

Hoi Floor,

Op pagina 6 of 7 staat een topic over 21 jaar en ouder maar ik zou zeggen, ga daar mee kletsen!
Ik heb die topic gestart omdat ik zelf ook vrij jong ben. 21.
Ik heb het nog niemand verteld dus ben nog erg benieuwd hoe mensen erop gaan reageren.
Ik ben nu ongeveer 8 weken zwanger.
Was je zwangerschap wel gepland? Omdat je er nu alleen voor staat?
Fijn dat je moeder je steunt!

Liefs,

Marloes

Hoi hoi Floor ,

Zelf ben ik nu 21 jaar en ben op het moment 25 weken zwanger..
Negatieve reacties gaan bij mij het ene oor in het andere eruit..
Fijn dat je ma je steunt!!

Hoi Floor,

Ik ben nu 26 en zwanger van mijn vierde kindje. Ik was 20 toen ik zwanger was van mijn oudste dochter. Heb toen weinig negatieve reacties gehad. Heb daarna nog een dochter gekregen en een zoontje die vlak na de geboorte overleden is. Ik ben nu 35 weken zwanger en sta er sinds 3 weken alleen voor. Mijn man is er vandoor. Red jij het een beetje in je eentje? Ik vind het erg zwaar en zeker door alle hormonen. Sterkte met alles en trek je niks van de meningen van anderen aan. Als jij maar blij bent met je baby.

Groetejes Jeanine

Vroeger was het veel normaler om vroeg te starten met een gezin. tegenwoordig doet men meewarig als je al zo vroeg zwanger bent. Maar trek je er niets van aan.... het is juist beter om jong te zijn en als jij er blij mee bent is er voor de andere mensen toch niets te klagen? Jij moet het doen, zij toch niet... dat kun je ook zeggen: "Jij hoeft eht toch niet te doen? Ik wel en ik ben er blij mee!" Of ben je er niet blij mee? Was deze zwangerschap gepland of is het een cadeautje? Zeker als je geen partner meer hebt denkt iedereen zich met je te mogen bemoeien.... zeker niet pikken. Je bent een volwassen meid!

hey hoi
ik was net 19 jaar toen ik mee eerste kreeg.
nu ben ik 23 jaar en zwanger van de derde.
ik ben er eigenlijk niet zo mee bezich geweest dat ik jong moeder was. wel even in begin van hellup wat zouden mensen wel niet denken, maar denk ook iedereen zijn eigen.
dus had ik zo iets laat mij lekker als ik jong moeder wil zijn.
wel had ik het idee dat de kraamverzorgster erg dacht jij bent nog te jong voor een baby en bemoeide naar mijn idee ook te veel er mee.
zei telkens oh nu moet het weer in bedje slapen, dat heeft ze nodig. ik dacht hallo mag toch me kindje ook wel even vast houden. en soms pakte ze me dochter dan en legde haar en bed dan dacht ik dat kan ik zelf ook nog wel hoor.
als me nu zo iets zal gebeuren zal ik er zeker wat van zeggen.
met me tweede had ik een hele leuke kraamverzorgster. succes net je zwangerschap.
en alleen red je het ook wel!
ik ben na dat me kindje 14 maanden was bij me ex weg gegaan. en rede me prima.
heb nu al even een nieuwe vriend samen 1 kindje en zwanger van de tweede samen. en straks 3 kids
groetjes van mij

Hallo!

Ik ben zelf 22, en mijn vriend is 28.
We zijn er maandag achter gekomen dat ik zwanger ben. We hebben er wel bewust voor gekozen om aan kinderen te beginnen. Maar het ging wel snel, aangezien ik in Juli dit jaar ben gestopt met de pil..
Ik ben nu in de 5de week van mijn zwangerschap. En hoop met heel mn hart dat ik deze 7 weken wat ik nog te gaan heb voor de 12 weken goed doorkom. Maarja dat heeft iedereen natuurlijk. We hebben het nog niemand in onze omgeving verteld. Omdat we eest nog een paar weken willen wachten. 16 Nov hebben we de eerste echo.
Dus ik ben heeeeel benieuwd naar de reacties om ons heen. Maar ik denk dat de meeste wel positief zijn.
Groetjes Saartje.

Terug
Bovenaan