MEER kinderen nodig......

hoi hoi,

ik ben nu zwanger van mijn tweede kindje en heb altijd gezegd dat ik er maar 2 wil.

drie zou ik ook niet erg vinden maar ik vind wel dat je 2 kinderen makkelijker kunt bekostigen als 3.

zeker als je ze alles wilt geven wat ze nodig hebben en wat ze echt nodig hebben is een goeie opleiding.

als mijn kinderen een vervolg opleiding na de middelbareschool willen doen wil ik dat voor ze kunnen betalen waardoor ze niet met een schuld in het werk wereld beginnen.
tegenwoordig kan je met een middelbare opleiding bijna nergens terecht dus ben je eigenlijk verplicht om verder te leren maar dat kost een kind zoveel geld, en ik wil niet dat mijn kinderen met een schuld moeten gaan beginnen omdat ze verder moeten leren om ergens te komen in deze maatschappij.

groetjes tineke

Hoi,

Ik ben nu zwanger van de 2e, 37 weken en 5 dagen, en ik weet nog niet of dit de laatste zal zijn. Ik vind het best een moeilijk idee dat dit dan mijn laatste zwangerschap zal zijn, de laatste keer de wieg klaarmaken, die kleine kleertjes wassen enz.
Maar misschien vind ik het wel druk genoeg zo als de baby geboren is en voelt mijn gezin wel af.
En ik vind de toekomst ook erg belangrijk. Studeren kost veel geld en ik vind het belangrijk dat het wel mogelijk is voor mijn kinderen, zonder dat ze een flinke studieschuld over houden.  Toch denk ik niet dat een hogere kinderbijslag of toeslag mij over zou halen om meer kinderen te willen krijgen. Het gaat om zoveel meer dan financieën.
Dan over het full-time werken en hebben van kinderen.  Men (de leiders van ons land)wil graag dat we meer kinderen krijgen (en dan het liefst als we jong zijn)  en ze willen dat we meer werken, het liefst full-time.  Nou ik wil  niet full-time werken. Ik werk  3 dagen  en mijn man ook. Zo voeden we echt samen onze dochter op. Een dag in de week is ze bij opa. Ik heb niets tegen een paar dagen  kinderdagverblijf, maar 5 dagen per week vind ik wel te veel.
Ons gezin is heerlijk rustig, geen stress om op tijd klaar te zijn, geen ontbijt erin proppen. Wij genieten hier allemaal van. Dus ook al zou de kinderopvang steengoed zijn en gratis. Dan zouden ik en mijn man nog die 2 dagen dat we alleen thuis zijn met onze dochter niet opgeven.

Wij sparen nu al voor een studie voor de kinderen. Allemaal evenveel per maand. En een beetje studieschuld is niet zo erg. Als je begint met werken ben je nog jong en vaak single. Dan kan je dat gemakkelijk afbetalen, lijkt mij. Kijk wat voor dure vakantiereizen de jeugd tegenwoordig maakt. Dat heb ik ook gedaan en ik kocht op mijn 25e mijn eigen flat. Dus dat kan best. Ik kom trouwens uit een gezin van 8.

Terug
Bovenaan