Meer last dan bij eerdere zwangerschappen

Haj,
Ik ben in verwachting van ons derde kindje... ik ben nu ongeveer een week of 6 dus nog heel pril...
Alleen bij deze zwangerschap had ik vrij snel al klachten ik wist ook eigenlijk voor de test wel al dat ik zwanger ben. Mijn buik is ook echt al bol... veel erger dan bij de eerste twee... en ik ben veel vermoeider en misselijk terwijl ik dat bij de eerste twee niet was... nou zeggen mensen tegen mij oh ik heb wel gehoord dat mensen die een tweeling kregen ook meer last hadden dan bij andere zwangerschap...
Wat is jullie ervaring hier mee... ik weet dat het geen uitsluitsel geeft maar ben gewoon even nieuwsgierig..

Hier precies vergelijkbaar! Ondertussen 14 weken en na twee keer heeel goed checken echt geconcludeerd dat het er maar eentje is. Gewoon pech met de kwaaltjes.

Met de eerste 0,0 klachten en bij de 2e mega misselijk en overgeven. Medicatie en al voor gehad. Was beide een eenling zwangerschap ?

Ik ben nu 33 weken zwanger van een 3e kindje. Allemaal meiden! M'n andere 2 dochters zijn 4 en 2 jaar.

Deze zwangerschap is ook heel anders dan de vorige twee. Bij de vorige twee werkte ik met gemak door tot 36 weken.
Nu wilde ik dat weer, maar ik kon het gewoon niet. M'n lijf was op! Met 31 weken ben ik minder gaan werken en met 34 weken met verlof. Nu is dat natuurlijk nog steeds helemaal prima, maar ik merk aan alles dat het me veel zwaarder valt nu.
Ik heb bekkenklachten en pijn in m'n rug, enorm dikke enkels en spataderen. Allemaal dingen die ik de vorige zwangerschappen helemaal niet gehad heb!
Ook al vroeg in de zwangerschap een buikje en gewoon meer kwaaltjes en klachten dan bij de vorige twee.

Ik ervaar deze 3e zwangerschap als behoorlijk pittig. Geen moment rust voor mezelf met 2 kinderen erboven. Te weinig slaap, teveel lopen en sjouwen. Dat 'rust nemen' klinkt leuk maar is mijns inziens onmogelijk bij een 3e kindje haha.

Dus tja, wie weet is het inderdaad een tweeling maar dat hoeft helemaal niet. Elke zwangerschap wordt zwaarder voor je lichaam en dat merk ik nu bij nummer 3 heeeel goed, had het van tevoren niet verwacht omdat ik zwanger zijn altijd leuk en makkelijk vond. Dat is nu wel een beetje anders ;)

Goede zwangerschap gewenst!!

Ik had bij de eerste ook nauwelijks klachten. Ben ook geen moment misselijk geweest. 
Nu bij nummer 2, de eerste maand flink misselijk geweest. Deze was in aanleg ook een tweeling, al lag dat vruchtzakje bij de eerste controle van 8 weken al onderin de baarmoeder en bij de volgende echo was het zonder bloedverlies al opgeruimd door mijn eigen lichaam. Ik wil je wel het advies geven niet te veel uit te gaan van een tweeling (mocht je dit bedoelen met je opmerking), niet dat ik het je niet gun, maar mocht het niet zo zijn dat je niet teleurgesteld raakt. Uiteraard gaat eenieder er anders mee om, maar mijn gevoel zei ook een tweeling en heb best wel een klap gehad toen eentje al afgestorven was. 
Maar desondanks ook vanaf week 12 bekkenklachten, continue moe, nergens zin in hebben, slecht tegen heel hard/schelle geluiden kunnen. En toch vind ik dat ik niets te klagen heb ^^ 

Ik ben ook zwanger van de derde en dit keer valt het me echt veel zwaarder dan de vorige keer. Nu met 14 weken nog steeds de hele dag misselijk en heel weinig energie.

Terug
Bovenaan