Meer mama's die weer voor een kindje gaan?

Helaas heb ik begin van de maand een miskraam gehad. Maar we zijn alweer druk bezig voor de derde. Ik hoop dat het lukt en dat ie nu wel blijft plakken. Ik krijg ook veel opmerkingen van zou je dat nu wel doen en nu alweer. Ook van je hebt er al twee en kan het financieel wel (wat hebben hun daar eigenlijk mee te maken?). Als je van de eerste zwanger bent is het allemaal fantastisch als de tweede 1 1/2 is krijg je de vraag waar blijft de volgende, als je vervolgens zwanger bent wanneer de oudste 2 en 3 maanden is, krijg je van nu pas? en wordt het gat niet te groot. Als de tweede 5 maanden is en je gaat voor een volgende dan krijg je dus bijna alleen maar negatieve reactie's. Zo vervelend, kan nou niemand gewoon eens zeggen van kut dat het is mis gegaan, veel succes dat het nu wel goed gaat en wat leuk nog een derde. Wordt er af en toe gewoon niet goed van. Hebben jullie ook last van die vooroordelen? (zo nu ben ik het tenminste kwijt ;) )

oooooooooo meid wat vervellende... als jullie nu een 3de willen... moeten jullie daar voor al voor gaan en hoop ik dat het snel lukt...
wij wachten liever wat langer... maar dat ik onze keuze...
ik hoop dat jullie snel de steun krijgen om je heen!!!

hey hey

ik ben een mei mama maar spiek altijd even mee!!

aller eerst ... klote dat het is mis gegaan!! en idd ik hoop voor jullie dat de volgende poging wel goed gaat!!

mensen denken soms gewoon niet na ... zelfs familie denkt soms dat ze alles zo maar klakkeloos kunnen zeggen terwijl dat niet altijd gewaardeerd word. en dan reageer je eens geprikkeld en dan ligt het nog aan jou ook!!... nou meid laat je voor al niet gek maken.
en doe wat je wil doen ... het is jullie leven en jullie wil!! mensen bedoelen het zo goed maar het komt zo NIET GOED over als ze zulke dingen zeggen...

en wat is nou eigelijk een geschikt moment voor uitbreiding? wij hebben nu ook pas de derde er bij.
tussen mijn oudste en onze jongste zit 12 jaar!!!
tussen de eerste en de tweede zit 2 jaar... het heeft alle twee zijn voor en na delen ;-)
das met elke leeftijd zo...
dus nogmaals niks van aantrekken en gewoon je hart volgen!!!

heel veel succes!!!!! en gooi het ook op het mei forum als het gelukt is en jullie een gezonde zwangerschap hebben!!!!!! zou leuk zijn om dat te kunnen volgen.

liefs Shirl.

Helemaal mee eens, ieder in zijn eigen tempo..!

Bij ons was het zeker niet het plan nu al zwanger te worden, maar kwam er zaterdag achter dat we toch alweer een ukkie verwachten!!! Het was even schrikken, maar het is natuurlijk van harte welkom. Meer dan welkom zelfs ;) Moet nog wel erg wennen aan het idee...

Eerlijk gezegd verwacht ik ook niet heel positieve reacties in eerste instantie.. tijdens een feestje laatst begonnen verschillende mensen al over vrienden die zo snel weer zwanger zijn en dat is alweer een paar maanden later dan wij.. en mijn moeder zei laatst ook ik zou nog maar even wachten. Maar goed, daar gaan we dus lekker schijt aan hebben!!

ik vind het ook altijd zo raar als ze zeggen van zou je niet even wachten? Dat gaat eigenlijk niemand wat aan. Maar gefeliciteerd met je zwangerschap! Alles heeft zijn na en voordelen.

@ Rollie: gefeliciteerd!

@ Marijke: niet van proberen aan te trekken. Mensen weten gewoon niet wat ze moeten zeggen, dus dan roepen ze maar zoiets stoms. Of ze vinden dat er teveel verschil in leeftijd is of het is te snel achter elkaar. Is toch altijd wat. Idd doen waar jullie zelf achterstaan. Moet eerlijk zeggen dat het bij mij ook weer begint te kriebelen hoor. Wilden eigenlijk wachten tot de kleine man 1 jaar is en dan voor een 2e gaan, maar sluit niet uit dat het toch eerder gaat worden.
Hoop voor je dat het snel weer zo ver mag zijn.

Terug
Bovenaan