Meer mensen bang voor een miskraam?

Hoi lieve zwangere vrouwen,

Ik ben nu 4 weken en 3 dagen zwanger en hier heel erg blij mee uiteraard. maar ik merk dat ik nog niet echt kan genieten omdat ik zo bang ben dat ik een miskraam krijg. Hebben jullie dit ook? hebben jullie misschien tips om het te laten gaan? en is de kans écht zo groot?

Hoi kriebels!
Allereerst gefeliciteerd.
Het is erg begrijpelijk dat je je zo voelt. Zelf heb ik 2 kleine bloedingen gehad rond mijn 7e en 8e week en was zelf ook doodsbang. Nu ben ik 14 weken zwanger en gaat het perfect.
Er is altijd een kans dat het mis gaat , maar probeer het los te laten dat is voor jezelf en voor de baby ook het beste.  Probeer er van te genieten het komt vast allemaal goed.
Ga gewoon leuke dingen doen en probeer je gedachten te verzetten
Xx

Hoi Kriebels!

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Ik snap je angst, ik ben zelf ook zwanger geweest en zijn het nu aan het proberen..
bij mij is het helaas wel mis gegaan maaaaaar de kans dat het goed gaat is zovele malen groter!!
Probeer het los te laten, je kan er niks aan doen welke kant het ook op gaat.
Het zou toch zonde zijn als je niet van deze mooie zwangerschap kan genieten!

Veel geluk!

Gebruiker200067 Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Fijn dat het bij jou allemaal goed gaat en ik ga ook echt proberen te genieten.. Ik merk al dat ik een buikje heb en lijkt wel of ik al een cupmaat groter ben gegaan. Had jij dit ook al zo vroeg?? xxx

JorienH Wat naar dat het bij jou misgegaan is.. Pff echt klote! Maar super dat je weer aan het proberen bent. ik hoop dat het snel raak is bij je! Dankjewel voor je reactie en ga echt proberen te genieten en moet gewoon inderdaad denken dat de kans dat het goed gaat vele male groter is`!! 6 April eerste echo, ik zal dan geruster zijn denk ik.. xxx

Denk dat iedereen dit wel heeft. Ben nu 7w en 3d en nog steeds wel bang voor. Het wordt wel minder hoe dichter we naar de 13 weken maar de angst blijft. Probeer, ondanks de misselijkheid vooral te genieten. En betreft je buikje: dat kunnen hooguit je darmen zijn. De baby is nu nog een maanzaadje met 4 weken dus dit neemt nog niet veel ruimte in.

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Het kan altijd misgaan en dan beter in een vroeg stadium dan dat je verder bent. Maar ik weet als geen ander dat dat heel rationeel gedacht is.
Zelf 2 jaar terug een missed abortion gehad. Op de 1e echo was geen/te klein vruchtje te zien. Super veel verdriet heb ik daarvan gehad. Gelukkig inmiddels een gezonde zoon van bijna 8 maanden. Heel die zwangerschap was ik bang dat het fout zou gaan. Volgende maand gaan we voor een 2e kindje. Zal dan ook weer spannend zijn, al scheelt het dat we nu al een kindje hebben. 
Probeer ervan te genieten en hou in gedachten dat het vaker wel goed gaat! 

Ik ben op m’n dood voor een miskraam. Ik heb helaas 2 miskramen gehad. Ben nu opnieuw zwanger en nog heel pril 4 weken en 3 dagen. Wij durven ook echt niet blij te zijn omdat we bang zijn dat het mis gaat. 
De laatste miskraam hadden we met 7 weken nog een kloppend hartje gezien en toen we terug kwamen voor de 11 weken was het gestopt met groeien en geen kloppend hartje mee gezien. Dus een goede echo zegt ons helaas ook niks. 
Ik straks naar de verloskundige bellen voor een afspraak en het bellen alleen al vind ik spannend want ben bang dat ik over een week weer kan bellen dat het weer over is. 

Hoi kriebels!

Ja ik ben nu voor de 2e keer zwanger en je kan het bij mij al aardig zien terwijl je het bij mijn eerste zwangerschap pas bij 16 weken te zien was.
Ja mijn borsten zijn ook groter geworden in de eerste 2e maanden. Je hormonen werken prima dus :)
Ja de eerste echo stelt je aardig gerust.
geniet er lekker van!

Terug
Bovenaan