Meer moeders die een hele dag thuis zitten te niksen??? Volgens de papa dan uiteraard...???

Het onderwerp zegt het al, soms word ik er echt gek van!!!
Dan krijg ik te horen hoe het lang het geleden is dat ik heb gedweild of de ramen heb gezeemd!! Gek word ik daarvan, vlgs hem zit ik dan dus hele dagen mijn moeder koffie te drinken of andere onbenullige dingen...

Voor de duidelijkheid, het is niet zo dat ik echt zit te niksen hoor!
Ik werk sowieso drie dagen in de week en dan probeer ik het huishouden zo goed en zo kwaad mogelijk bij te houden.....maar het is idd wel zo dat het vroeger meer gebeurde allemaal....Lijkt mij vrij logisch of ben ik nou gek???

Zijn er zo meer mensen met dit probleem?
Oh ja, het is niet alleen maar een kwaaie papa hoor maar moest ff mijn hart luchten!!!

Hoi, dat lijkt me wel vervelend!! Laat je man/vriend eens een heel weekend op jullie kleintje "passen", en dat jij niet je er niet mee bemoeit, je zult zien dat hij dan zelf ondervind dat het best wat energie kost zo'n kleintje.

Ik moet zeggen dat wij het redelijk goed verdeeld hebben het huishouden. Ik werk ook drie dagen, en ja het meeste komt op mij neer. Maar wij stemmen elke week af wie wat gaat doen. Zodat ik mij ook niet kan gaan irriteren dat hij niets doet (al zien mannen veel dingen niet eens, ze zijn in staat om hun nek over een volle wasmand te breken en dan nog zeggen .."maar ik heb helemaal geen wasmand gezien".

Wat ik ook een superuitvinding vind is Abert.nl Oke, je bent de bezorgkosten kwijt die je niet hebt als je zelf de boodschappen doet, maar het gemak!! Zo afentoe als we veel zware dingen moeten hebben laten we die gewoon komen. We wonen nu nog midden in het land waar we moeilijk een werkster kunnen vinden *(vooral een die betrouwbaar is), maar we gaan met een jaar verhuizen naar Zoetermeer (nieuwbouw) en dan komt er ook echt een werkster voor 3 a 4 uur per week. Dit scheelt denken wij ook in de "stress"voor het huishouden, en kan ik op de dagen die ik niet werk nog een paar kleine dingen doen, en verder alle aandacht aan onze zoon geven (en eten koken is mijn hobby, dus daar heb ik helemaal geen probleem mee) en de weekenden kunnen we dan als gezin besteden.

Maargoed, laat je niet opjagen door jouw man/vriend, moet hij het zelf maar gaan doen als hij er zich aan stoort, of maak een paar duidelijke afspraken.

Gr
Sandra

Hoi Tamare,

heel herkenbaar, je verhaal! Wij hebben ook discussies van dat ik niet veel zou doen in huis. Ten 1e zit ik met een kind die alles doet wat niet mag, en soms 1 maar soms 2 slaapjes doet. Dan ben ik blij dat ik mijn rust heb... Nu ken ik nog rusten (ben nml zwanger) en wat dan nog als je niet zwanger zou zijn?? Je hebt toch alle recht om te rusten? Dat doen hun nou eenmaal ook op dr werk.
Ik werk trouwens niet, ja hier in huis, haha!
Ik poets zeker 3 dagen in de week. Maandag de keuken en de wc, dinsdag boven (savonds stofzuigen en dweilen) en woensdag de woonkamer.
En dan nog niet over de was over het dweilen gesproken!
Het gebeurd tuurlijk weleens dat ik iest laat liggen... Dat ik bijv. alleen de badkamer doe, maar dit komt echt maar sporadisch voor.
En dan voor het eten zorgen, en de rest van de klusjes die er nog bij komt kijken.
Mijn vriend komt thuis van zijn werk, gaat zitten, en staat het liefst niet meer op.
Nou werkt hij ook min 12uur per dag, dus zo erg vind ik het niet. Maar als ik dan eens iets vraag, komt er altijd een grote discussie over dat ik de hele dag thuiszit! Ken daar goed wat van krijgen zeg!!
Gelukkig praten we het altijd wel uit voor we gaan slapen hoor... Maar ben altijd bang om hem iets te vragen juist voor deze dingen uit de weg te gaan.
Maar dan moet hij niet tegen mij zeuren dat ik savonds nog bezig ben, als hij thuis is. Dat heb ik hem duidelijk gezegd.
Hij zei laatst: jamaar jij werkt geen 60uur per week. Ik zeg nee??? Ik heb de weekenden er ook nog   bij met Dylano, dat eigenlijk alles op mij afkomt!
Toen was hij stil... Ff later toch zijn exuses aangeboden, gelukkig maar, want was echt over de zeik!!
Vind het soms erg moelijk om de hele dag thuis te zitten, het sloopt je toch ook wel hoor, op sommige momenten.
Bijv nu is Dylano aan het huilen in de box, en daar echt wat van krijgen... Maar hij wilt zn zin hebben, maar die krijgt hij niet. Hoe moeilijk dat ook is.
Ik zeg ook weleens tegen hem: Nou, dan ga ik allebei de dagen weg, en dan mag jij lekker op Dylano "passen" . Maar dat wilt hij toch niet, want hij heeft geen zin om 50x   op te staan omdat hij iets doet wat niet mag. Daar komt de aap uit de mouw denk ik dan.
Ik doe hier alles wat ik moet doen, en verder vind ik niet dat hij moet klagen... Maar meid... Het is overal weleens wat. De meeste discussies gaan over kinderen, huishouden en geld. En das helemaal geen schande. Belangrijk is, dat jullie eruit proberen te komen.
Wij houden ontzettend veel van elkaar, en dat maakt ons zeker sterk!!

T komt allemaal goed!!

Liefs Debby.

Ik moet zeggen dat hier op zich wel eens hetzelfde werd gezegd maar mijn man heeft nu ook goed door dat er dagen zijn dat je helemaal nergens aan toe komt als Marissa haar dag niet heeft. Omdat hij dit nu heeft meegemaakt heeft hij het er eigenlijk niet meer over. En ik ben zoiezo geen ster in schoonmaken dat weet hij, dus met alles wat ik doe is hij al blij dat is wel fijn. Moet wel zeggen dat ik ook fulltime thuis ben en hij dus wel vindt dat het mijn "werk" is. Maar als hij dan thuis is helpt hij wel mee. Vandaag heeft hij de ramen gedaan. En als ik er niet aan toe kom doet hij de was en de vaatwasser. ook wij laten de Albert vaak komen en als ik nog zou werken zouden wij ook een huishoudster hebben hoor. Maar dat vindt hij nu wel overdreven omdat ik thuis ben. Hij heeft wel de neiging om mij in het weekend en ;s avonds ook alles met Marissa te laten doen. Maar goed, hij werkt ook hard en als ik echt hulp nodig heb dan helpt hij ook wel. Komt ook bij dat zijn wekker om 05.00 uur gaat en Marissa en ik elke ochtend om 10.30 wakker worden. ik vind het dus allemaal wel logisch maar heel soms is het gewoon wel irritant.

groetjes

Linda

Hoi hoi,

ik wil ook nog ff wat toevoegen. Het komt nou net over of mijn vriend nix met Dylano doet. Maar dat is niet zo hoor. Hijs erg lief voor Dylano! Maar hij vind wel dat in het weekend als we ergens zijn de verzorging op mij neerkomt. Tenminste zo voel ik dat. Maar hij houdt erg veel van zijn zoon, dat wil ik ff duidelijk maken!

Liefs Debby.

hahaha dit is een leuke,
en  ja heel herkenbaar. nou had ik laatst eens een dag weg met vriendinnen, en meneer ging de hele dag thuis zijn. want ook hij zeurt als ik savonds op de bank plof, en zeg "hehe ik heb het gehad."
maar goed ik moet wel zeggen toen ik tegen 5 uur weer thuis kwam was de was opgevouwen en gestofzogen, en nog meer van zulke klusjes. dat hij zei "zie je wel het kan best, ik heb vanalles gedaan,  jij vind van niet" en dat zei hij dus heel erg trots op zichzelf he.  nou dat schoot me in het verkeerde keelsgat maar ik zei "je hebt gelijk" dus ik ging krant lezen...... kwart voor 6 kwam hij weer binnen en zegt wat eten we straks.... "nou ja" zeg ik "jij kookt toch????" :) nou ik moet zeggen toen keek hij wel erg sneu. hij kwaad maar wel eten koken.
'na het eten ben ik gaan douchen en heb gezegt tegen hem dat hij de afwasmachine even in moest ruimen, brood moest smeren voor de volgende dag, eten klaarzetten voor de volgende dag en onze dochter nog even in bad en op bed........ ik al lachen hahahaha
maar hij deed het wel. savond om 8 uur plofte hij ook op de bank en toen heb ik tegen hem gezegt "snap je nou waarom ik overdag ietsje minder doe zodat ik savond nog een beetje energie overhoud. want bij mij is de dag om 5 uur nog niet over."  hij gaf me gelijk, en hefft sindsdien ook niks meer gezegt. hij zegt nu soms zelfs ik help je morgen wel even in het huishouden ga jij vandaag maar lekker koffiedrinken bij je moeder of een vriendin.. lief he....
dus ik ben nu zielsgelukkig met hem.
misschien ook eens een idee.
groetjes

Hoi allemaal,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit van mijn man nooit te horen krijg. Ik heb ontzettend veel hulp aan hem. Ondanks dat hij vaak erg veel werkt is hij in het weekend altijd bereid om me te helpen met de klussen die ik in de twee dagen dat ik niet werk niet heb kunnen doen. Hij is dit ook gewend omdat het net na de geboorte van Maaike geestelijk niet goed ging met mij. Ik had last van een PND en daardoor had ik geen energie en ging al mijn tijd zitten in het verzorgen van Maaike.
Ook stuurde hij mij regelmatig een dag weg zodat ik even bij kon tanken. Ik snap wel wat jullie bedoelen en hoop dat er gauw meer hulp komt of in ieder geval minder commentaar.

Groetjes
Inge

Terug
Bovenaan