Meer moeders die een hele dag thuis zitten te niksen??? Volgens de papa dan uiteraard...???

Ik vind dat alle thuisblijfmoeders een  verdienen.

Ikzelf werk nog 3 x 9 uur. Mijn vriend en ik werken allebei onregelmatig. Gelukkig maakt hij niet zoveel opmerkingen over het huishouden want ik zou echt woest worden.
Doordat mijn schoonmoeder op vakantie is heb ik 2 weken vrij om voor ons mannetje te zorgen. Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik het soms best zwaar vind het huishouden en die kleine. Helemaal nu hij gaat kruipen en ik heel de dag goed moet opletten of hij niets in zijn mond doet of ergens aan zit wat niet mag. Ik ben blij dat ik morgen weer mag werken. Want echt, op mijn werk kom ik bij! Begrijp me niet verkeerd, ik geniet op en top van mijn binkie maar moet er niet aan denken om niet meer te werken. Daarom heb ik heel veel bewondering voor de thuisblijf moeders.

Groetjes Jiska

haha mannen (zucht)

gelukkig is die van mij (meeste van de tijd!!) begripvol met een kindje en chronische ziekte en 20 uur per week werken (met onze zoon in de box erbij dus dubbele uren zeg ik altijd)

Maar als ie een daagke thuis is vind ie dat altijd zo relax...valt wel mee zegt ie dan, dan zeg ik dat ik erbij werk, kook, stofzuig, ramenlap, wassen draai e.d. en dat doet HIJ dan weer niet he.. dan lacht ie en geeft ie me gelijk, wij mannen zijn het zwakkere ras zegt ie dan, maareh niet vertellen he meis..liggen we samen dubbel erom..

Vind het ook altijd zo grappig als mannen geen 2e of 3e willen omdat ze het teveel werk vinden (wie doet er nu het werk??) ze maken je wel aan het lachen die mannen toch??

Hoi,

Wat vervelend zeg,nee ik en mijn man doen samen het huishouden en ik werk verder niet,hij doet elke week de douche,toiletten en dweilt elke dag,ik doe stofzuigen,ramen lapen en nog een paar dingen,we verdelen het dus netjes!
Maar ik heb ook tijden gekend zoals jou ja,dan deed ik alles en dan was het niet goed of commetaar,gelukkig nu niet meer,misschien meot je eens met je man praten erover??

succes in elk geval!

groetjes, nice mama van peter (9maand)

Hahahahahaha

Nou hier nog zon papa die denkt ik een off ander supermoeder ben!
Die dnekt dat ik in een uurtje tijd alles wel gedaan heb! Hij vergeet dat 'even' boodschappen doen al zon 1,5 uur in beslag neemt, dan eer de hapjes tussendoor, dan nog het kroelen en spelen en het schoonmaken!
Nou hij heeft gezegd dat ie het beter kan dus ik heb hem uitgedaagd! Ben benieuwd!!

Nu gaan we waarschijnlijk ook wisselen, zodat ik weer fultime ga werken en hij parttime. Zal wel even tegenvallen, maar voor de gezondheid van mijn vent heb ik het wel over! In ieder geval kan ie gelijk bewijzen of e het kan!

Verder is het wel een hele lieve papa hoor en doet ook veel in de huishouding, dus heb niets te klagen, maar tis wel zo dat hij er erg makkelijk over dnekt allemaal!!

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Wat herkenbaar! Mijn man doet wel wat klusjes, nadat ik het hem 3 x gevraagd heb. Hij werkt erg veel, 60 uur in de week. Ik werk 24 uur en ben daar ook blij om. Mijn man werkt ook alle avonden dus dan komt alles op mij neer. Uit mijn werk, dus eten, dochter in bad en eten en naar bed en dan nog eens zuigen etc.
Maar ... hij is nu een maand vrij! Dus dat betekent dat hij op de woensdag na, de hele dag onze dochter om zich heen heeft. En ik heb al duidelijk gemaakt dat ik van hem dan aardig wat in het huishouden verwacht. Dus die gaat wel terugkrabbelen

laat ik wel duidelijk zijn mijn (bijna) man werkt minimaal 70-80 uur per week en ik "maar" 20 uur dus vind ik wel zo normaal hoor dat ik meer doe.

Bernicee kan hij dat allemaal doen als hij ziek is enzo jullie zitten beide heel de dag thuis? niet veroordelend hoor maar vroeg me af hoe het zat en houd je dat goed vol, ik kan me zo voorstellen MET hormonen en een man die heel de dag bij me zit dat ik echt gek zou worden!! hihi dus gewoon nieuwsgierigheid hoe jullie dat doen..

Ik vind het ook niet meer als normaal dat ik meer in huis doe als mijn as man. Ik werk niet, en hij minimaal 60uur per week. Hij heeft zaterdag en zondag ook moeten werken zelfs! Hij heeft tot aan morgen 10dagen achter elkaar gewertk, en dan dagen van minimaal 12uur per dag. Behalve het weekend... Zatedag 8uur, en zondag 5uur. Maar het mag wel hé?!
Maar dat wil niet zeggen dat hij helemaal nix in huis hoeft te doen. Ik probeer alles op rolletjes te laten lopen, maar dat gaat gwn niet altijd... Toen Dylano nog veel sliep, dacht ik dat het nu ook wel aan zou kunnen, En het lukt op zich wel hoor. Alleen die verdomde was altijd!! En dan sta ik avonds de was te doen, als mijn vriend beneden TV zit te kijken. Vind ik niet helemaal niet erg, echt niet. Maar als ik eens wat vraag (komt zelden voor) dan krijg ik als 1e antw. een grote zucht, en dan heb ik het eigenlijk al gehad. En wil ik het alsnog zelf doen.
Tuurlijk weet ik dat hij moe is, en blij is dat hij op zn kont kan zitten, maar wil dat zeggen dat ik niet moe mag zijn denk ik dan?? Het is soms echt vermoeiend hoor met een kleintje die rondkruipt en alles doet wat niet mag. En dat wordt nog veel erger zeggen ze, als hij eenmaal kan lopen.
Ik ben blij dat mijn vriend zoveel centjes verdiend, want dan weet hij en ik waarom hij zoveel van huis af is. En de afspr is gwn dat ik het huishouden en de kleine verzorg. Vind het echt geen probleem, maar soms heb ik echt moeite met alles te plannen, en kom ik aan sommige dingen niet toe. Ik denk dat mensen het thuismama en/of werkende mama en daarnaast huismama, erg onderschatten.

Liefs Debby.

Ook al werk je helemaal niet, vind ik nog steeds dat een man ook best zijn handen uit de mouwen mag steken. Want als thuisblijfmoeder werk je 24/7! Zonder pauzes en zonder CAO en salaris.

Ik werk zelf 24 uur, onregelmatig. Tuurlijk werk ik minder, en doe ik daardoor ook meer in het huis. Maar goed, ik vind een dagje op werk minder vermoeiend als een dagje met Youri en Eline thuis. Mijn man vind dat ook, want die zorgt op donderdag voor de kinderen, en die is dan ook helemaal gebroken. En op die donderdag hoeft hij enkel voor de kinderen te zorgen, en af en toe wat dingen weg te strijken. Koken en zo doe ik altijd. Evenals de soppen, stoffen en zuigen, bedden verschonen etc. Maar hij doet best veel in huis. En daar ben ik ook heel blij mee, al vind ik het niet meer dan normaal!

Terug
Bovenaan