meer thuis want moe en dan dus juist meer doen in het huishouden?

Ha ladies,

Hoe doen jullie dat? Ik ben zelfstandig ondernemer en kan daarom mijn eigen tijd meer indelen. Ik heb echt een stuk minder energie dan voordat ik zwanger werd (ben nu 14 weken zwanger). En ben daarom meer thuis. En nu komt het dilemma...
Omdat ik meer thuis ben lijkt het automatisch alsof meer thuiswerk op mijn schouders terecht komt. wasjes draaien en alweer de afwasmachine uit- en inruimen omdat mijn partner eerder weg is naar zijn opdrachtgever en 'geen tijd heeft m uit te ruimen' en daarom maar zijn vuile vaat er bovenop zet. En andere opruim en 'huishoud' klussen. Een deel gaat als vanzelf ongemerkt en een deel 'moet' ik van mezelf ('ja hallo je bent nu toch thuis' en dan even vergeten waarom dat zo is..)
En dat terwijl ik juist meer thuis ben omdat ik zo moe ben.. grr..
En o ja, ik doe ook nog allerhande uitzoek- en regeldingen voor onze trouwerij in juni (hebben we eind febr. bedacht dat we gingen trouwen).
En merk ik dat het ten kosten van mijn eigen werk en acquisitie voor nieuwe opdrachten.
Aaaargh... Dit geeft een heel onrustig gevoel, van steeds maar iets 'moeten'
En ik weet wel dat het allemaal een kwestie is van 'de knop omzetten in mijn hoofd, en mezelf toestemming geven etc.' maar dat vind ik nog niet zo gemakkelijk.
Tips iemand?

Ik werk nog volledig dus het sluipt er bij ons niet automatisch in.
Ik denk dat praten met je partner hoe je je voelt heel belangrijk is. Mijn mannetje doet juist extra veel. Daarbij kon ik vroeger niet ontspannen als het huis niet netjes was. Nu maakt het niet meer uit. Moe is moe. Dus misschien is het de combi, dat het mij niet zoveel intresseert momenteel en dat hij weet hoe moet ik ben.

Dus vertel je mannetje hoe je je voelt, en til er zelf niet zo zwaar aan. Leer te zeggen morgen is er weer een dag.

succes nath

Ik werk nog volledig dus het sluipt er bij ons niet automatisch in.