meer thuis want moe en dan dus juist meer doen in het huishouden?

Ha ladies,

Hoe doen jullie dat? Ik ben zelfstandig ondernemer en kan daarom mijn eigen tijd meer indelen. Ik heb echt een stuk minder energie dan voordat ik zwanger werd (ben nu 14 weken zwanger). En ben daarom meer thuis. En nu komt het dilemma...
Omdat ik meer thuis ben lijkt het automatisch alsof meer thuiswerk op mijn schouders terecht komt. wasjes draaien en alweer de afwasmachine uit- en inruimen omdat mijn partner eerder weg is naar zijn opdrachtgever en 'geen tijd heeft m uit te ruimen' en daarom maar zijn vuile vaat er bovenop zet. En andere opruim en 'huishoud' klussen. Een deel gaat als vanzelf ongemerkt en een deel 'moet' ik van mezelf ('ja hallo je bent nu toch thuis' en dan even vergeten waarom dat zo is..)
En dat terwijl ik juist meer thuis ben omdat ik zo moe ben.. grr..
En o ja, ik doe ook nog allerhande uitzoek- en regeldingen voor onze trouwerij in juni (hebben we eind febr. bedacht dat we gingen trouwen).
En merk ik dat het ten kosten van mijn eigen werk en acquisitie voor nieuwe opdrachten.
Aaaargh... Dit geeft een heel onrustig gevoel, van steeds maar iets 'moeten'
En ik weet wel dat het allemaal een kwestie is van 'de knop omzetten in mijn hoofd, en mezelf toestemming geven etc.' maar dat vind ik nog niet zo gemakkelijk.
Tips iemand?

Ik werk nog volledig dus het sluipt er bij ons niet automatisch in.
Ik denk dat praten met je partner hoe je je voelt heel belangrijk is. Mijn mannetje doet juist extra veel. Daarbij kon ik vroeger niet ontspannen als het huis niet netjes was. Nu maakt het niet meer uit. Moe is moe. Dus misschien is het de combi, dat het mij niet zoveel intresseert momenteel en dat hij weet hoe moet ik ben.

Dus vertel je mannetje hoe je je voelt, en til er zelf niet zo zwaar aan. Leer te zeggen morgen is er weer een dag.

succes nath

Ik werk nog volledig dus het sluipt er bij ons niet automatisch in.
Ik denk dat praten met je partner hoe je je voelt heel belangrijk is. Mijn mannetje doet juist extra veel. Daarbij kon ik vroeger niet ontspannen als het huis niet netjes was. Nu maakt het niet meer uit. Moe is moe. Dus misschien is het de combi, dat het mij niet zoveel intresseert momenteel en dat hij weet hoe moet ik ben.

Dus vertel je mannetje hoe je je voelt, en til er zelf niet zo zwaar aan. Leer te zeggen morgen is er weer een dag.

succes nath

Ik werk sowieso al parttime, omdat ik ook nog bezig ben met afstuderen.
Merk dat mijn man het niet zelf ziet, maar als ik er om vraag, dan doet hij het wel.

Wat ik ook doe is bewust tijd inplannen voor mezelf. Boek erbij, tijdschrift, televisie, of gewoon in bed liggen. Het is niet veel, want heb het soms superdruk, maar moet maar. En dan moet ik inderdaad accepteren dat er momenteel nodig gestofzuigd moet worden. Maar dat kan morgen ook nog!

Bij mij werkt lijstjes maken ook heel erg. Kan ik zien wat ik heb gedaan, wat voor rust zorgt.

Nou ja, ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Sterkte!

Liefs,

T

Ha ladies,

dank voor de reacties en de praktische tips!
Ga denk ik combi maar ns proberen:
pauze inlassen (en dan met tijdschrift of kleurpotloden oid)
en 'al gedaan' lijstje maken ipv 'nog te doen' lijstje.

Dit is vast al een oefening voor 'later' als het wurmpie er is (het is onze eerste)

groetjes!
Annet

Goed zo, zeker als die kleine er is moet je afstand gaan doen van een net huis. zorg gaat voor. Het wordt ook onze eerste.
Maar kun je wat meer over je zelf vertellen? Ik ben je volgens mij nog niet eerder tegen gekomen.

gr. nath

Goed zo, zeker als die kleine er is moet je afstand gaan doen van een net huis. zorg gaat voor. Het wordt ook onze eerste.
Maar kun je wat meer over je zelf vertellen? Ik ben je volgens mij nog niet eerder tegen gekomen.

gr. nath

Hallo,

Allereerst gefeliciteerd met de aankomstige bruiloft!
Leuk hoor!

Hoe ik het doe, ik ben dan wel geen zelfstandig ondernemer maar ik werk wel zo een 45 uur per week gemiddeld.
En vooral in het begin wat ik heel erg moe (nu nog met flagen), ik gaf er gewoon aan toe.
Ik was al blij als ik uit mijn werk de boodschappen binnen had, had gekookt en daarna kon opruimen.
En dan heerlijk op die bank...dan kwam ik er ook echt niet van af! hahah.
Nu gaat het gelukkig wat beter.
Ik vond het wel moeilijk om toe te geven want ik ben behoorlijk netjes en een pietje precies in bepaalde dingen..
En gelukkig hebben we een hulp die geregeld komt die ons huis schoon houdt, een luxe positie, maar het is super fijn.
Zo houdt je tijd over voor andere dingen en wetend dat je huis toch schoon is!
Ik wil haar niet meer kwijt!

Dus misschien een tip.
Of gewoon eraan toe geven, dan maar even niet hoe moeilijk het ook is...

Succes en laat maar weten hoe het gaat.
Gr.S

Terug
Bovenaan