Meer voeding overdag optie beter slapen?

Onze kleine van 9 weken kreeg 4 voedingen overdag en dan zodra hij na de voeding van 18:00 wakker werd. Hij sliep tot ver door. Nu wordt hij elke keer weer wakker om 000 en 4:00. Zou het anders kunnen zijn als je overdag 5 voedingen geeft en evt. 1 nacht? Hij krijgt 180 cc aangeboden en laat soms 30 staan.
 
quote: mooiedromen schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-05-2009 08:30:40'));

Onze kleine van 9 weken kreeg 4 voedingen overdag en dan zodra hij na de voeding van 18:00 wakker werd. Hij sliep tot ver door. Nu wordt hij elke keer weer wakker om 000 en 4:00. Zou het anders kunnen zijn als je overdag 5 voedingen geeft en evt. 1 nacht? Hij krijgt 180 cc aangeboden en laat soms 30 staan.


Hoi het is natuurlijk moeilijk te zeggen hoe jouw kleintje erop reageert, maar over het algemeen schijnt het wel zo te zijn, dat wanneer ze overdag voldoende krijgen ze 's nachts minder vaak komen. Nu is doorslapen bij 9 weken best wel snel(het kan ook sneller, maar meestal duurt het langer), dus in dat opzicht is het niet raar dat je kleine 's nachts komt. Overigens zal het ritme nog wel vaker gaan veranderen.....

Ik weet niet wat jij precies met overdag bedoelt, want je schreef dat hij een volgende voeding kreeg zodra hij na de voeding van 18 uur wakker wordt. Dat zullen de meesten denk ik zien als de late voeding en nog niet zo zeer als een nachtvoeding,
Je zou evt de laatste voeding kunnen geven om 22 of 23 uur  uur en dan lekker zelf naar bed gaan. Dan nog 1 voeding 'snachts en dan pas weer de volgende ochtend rond 6 of 7 uur. Zo heb je toch een redelijke nacht voor jezelf.
In mijn gedachten zou het schema er dan zo uit zien: 7.00/11.00/15.00/19.00/23.00 en dan nog 1x 's nachts. Je komt dan totaal op 6 flessen en zou daarom de hoeveelheid iets naar beneden kunnen brengen.
Je had het over 180 per fles, maar bedoel je dan 180 water en 6 schepjes of 150 water en 5 schepjes?? Voor 6 flessen, zou je het beste dat laatste aan kunnen houden ivm de totale hoeveelheid per dag.

Uiteindelijk gaat het erom wat jij en je kleintje een prettig ritme vinden en zoals gezegd, zal dat ritme weer regelmatig veranderen.

Succes

Groetjes, Yvette
 
heey,

hier doen we het zo, mijn zoontje is bijna 4 weken en komt nu uit zich zelf om de 4 uur en snachts bijna niet meer. hij is bijna 4,5 kilo

6.00       150+5
10.00     150+5
14.00     150+5
18.00       150+5
22.00/23.00     180+6

en dan slaapt hij de hele nacht door. dit doet hij nu een paar dagen maar het kan ook zo zijn dat hij zijn ritme zo weer helemaal andersom gooit. maar hij is hier tevreden mee. wij zaten eerst op 6 flessen van 120+4 maar vaak kreeg hij die 6de fles niet omdat hij om de vier uur kwam en snachts door sliep. nu krijgt hij ongeveer hetzelfde aantal cc per dag maar dan verdeeld over 5 flessen.

mischien heb je hier wat aan.

gr. mama van elmar en jesse
 
De kleine krijgt nu 180 cc, 6 scheppen en 180 water, we gieten dan wel af tot 180.

Het punt is bij ons dat we hem na de voeding van 18:00 niet meer wakker krijgen, we hebben hem laten doorslapen en hij redt het dan tot tot circa 0:00-2:00, alleen daarna komt hij weer om 4:00 uur, dus zitten we met 2 nachtvoedingen.

We hebben wel geprobeerd om hem om 23:00 de laatste fles te geven maar dan slaapt hij ook maar tot circa 2:00 uur.

Ik wilde eigenlijk proberen de ene laatste fles te geven rond 16:30 omdat ik dan bijna zeker weet dat hij zelf nog 1 keer komt. Als we om 18:00 uur de 4e fles geven dan wordt hij dus niet meer wakker uit zichzelf, ja begin van de nacht....
 


quote: mamavanelmar reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-05-2009 13:12:44'));

heey,

hier doen we het zo, mijn zoontje is bijna 4 weken en komt nu uit zich zelf om de 4 uur en snachts bijna niet meer. hij is bijna 4,5 kilo

6.00       150 5
10.00     150 5
14.00     150 5
18.00       150 5
22.00/23.00     180 6

en dan slaapt hij de hele nacht door. dit doet hij nu een paar dagen maar het kan ook zo zijn dat hij zijn ritme zo weer helemaal andersom gooit. maar hij is hier tevreden mee. wij zaten eerst op 6 flessen van 120 4 maar vaak kreeg hij die 6de fles niet omdat hij om de vier uur kwam en snachts door sliep. nu krijgt hij ongeveer hetzelfde aantal cc per dag maar dan verdeeld over 5 flessen.

mischien heb je hier wat aan.

gr. mama van elmar en jesse

hoi mama van elmar,

Wat drinkt Jesse veel zeg!
Kirsten is geloof ik 3 dagen jonger en krijgt 6 a 7 voedingen van 110 cc water met bijna 4 scheppen voeding.
Het liefst zou ik overstappen op minder voedingen maar dan meer per keer maar ze krijgt dat niet op. Ze is bijna 5 kg.
Zo zie je maar hoe kinderen verschillen...





 
heey junior,

jesse krijgt zoveel per keer omdat hij nu uit zich zelf om de 4 uur komt en de nachten door slaapt. hij mistte dus iedere keer zijn 6de fles en dat kon je aan het eind van de dag merken want dan had hij ineens niet meer genoeg aan zijn flesje van 120cc.

we doen dit nu al een paar dagen en het gaat hier fantastich. voor de laatste fles maken we hem niet wakker maar laten we hem zelf komen. dat was zaterdagavond tien uur maar gisteravond twaalf uur maar beide keren sliep hij door tot 6 uur smorgens. de laatste fles hebben we trouwens terug gezet naar 150cc+5 want hij liet iedere keer 30 cc staan. hij krijgt nu dus 5x150cc. volgens een rekensommetje hier ergens op dit forum krijgt hij per keer 30cc te veel.    maar daarin tegen heb ik wel een tevreden mannetje en kan ik de nachten weer een beetje door slapen. elmar zat ook iedere keer iets boven het aantal cc dat hij "officieel" mocht hebben. hij is nu bijna 3 en is een lekker gezond kereltje( nou ja kerel want hij is er groot voor zijn leeftijd...)

als jou kindje tevreden is na iedere fles dan doe je het toch goed? net wat je zegt, niet ieder kindje is hetzelfde. de nachtvoedingen heb ik op zich nooit echt een probleem gevonden maar het breekt je zo op.

groetjes




 
hoi mamavanelmar,

bedankt voor je lieve reactie :)

Kirsten komt nu elke 3 uur en krijgt een fles van 120 cc water met 4 schepjes voeding. De ene keer zit er wat meer tijd tussen en soms komt ze ook eerder.

Het rare is als ik haar voeding mix met voeding tegen krampjes waar ze nog wel is last van heeft dan krijgt ze niet meer dan 80 a 100 cc weg waardoor ze dus te weinig drinkt.

Maar die krampjes zijn ook zo zielig.

Ze is na haar flesjes wel tevreden, het zal wel de onzekerheid zijn. Kijk maar is hoe ik onze keizersnede's met elkaar ging verlijken ;)
 
quote: junior2704 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-05-2009 13:44:46'));

hoi mamavanelmar,

bedankt voor je lieve reactie :)

Kirsten komt nu elke 3 uur en krijgt een fles van 120 cc water met 4 schepjes voeding. De ene keer zit er wat meer tijd tussen en soms komt ze ook eerder.

Het rare is als ik haar voeding mix met voeding tegen krampjes waar ze nog wel is last van heeft dan krijgt ze niet meer dan 80 a 100 cc weg waardoor ze dus te weinig drinkt.

Maar die krampjes zijn ook zo zielig.

Ze is na haar flesjes wel tevreden, het zal wel de onzekerheid zijn. Kijk maar is hoe ik onze keizersnede's met elkaar ging verlijken ;)


Hoi Junior,

Mag ik me er ook nog even mee bemoeien? Haha!
Misschien heeft het ermee te maken dat ze de voeding niet zo makkelijk door de speen krijgt? Vaak is de comfortvoeding een beetje dikker dan de standaard...
Als het dan wat zwaarder gaat kan het zijn dat de zuigbehoefte wel bevredigd is en dat ze vervolgens moe wordt en  er mee stopt.
Wat je kan proberen dan (als je denkt dat het dat wel kan  zijn) een  iets grotere speen. Bij ons was dat de 1-2-3 speen ipv de S-kersspeen  van de Difrax S-fles.
Stand 1 was dan net een tikkeltje groter dan de S-speen, wie weet een tip om toch de gewenste hoeveelheid te kunnen geven?
Het moet natuurlijk ook niet te snel gaan want dat werkt weer krampjes in de hand!
Wie weet heb je er wat aan?

Groetjes Saskia
 
Terug
Bovenaan