Meer voeding overdag optie beter slapen?

quote: Sas95 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-05-2009 18:36:32'));


quote: junior2704 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-05-2009 13:44:46'));

hoi mamavanelmar,

bedankt voor je lieve reactie :)

Kirsten komt nu elke 3 uur en krijgt een fles van 120 cc water met 4 schepjes voeding. De ene keer zit er wat meer tijd tussen en soms komt ze ook eerder.

Het rare is als ik haar voeding mix met voeding tegen krampjes waar ze nog wel is last van heeft dan krijgt ze niet meer dan 80 a 100 cc weg waardoor ze dus te weinig drinkt.

Maar die krampjes zijn ook zo zielig.

Ze is na haar flesjes wel tevreden, het zal wel de onzekerheid zijn. Kijk maar is hoe ik onze keizersnede's met elkaar ging verlijken ;)

Hoi Junior,

Mag ik me er ook nog even mee bemoeien? Haha!
Misschien heeft het ermee te maken dat ze de voeding niet zo makkelijk door de speen krijgt? Vaak is de comfortvoeding een beetje dikker dan de standaard...
Als het dan wat zwaarder gaat kan het zijn dat de zuigbehoefte wel bevredigd is en dat ze vervolgens moe wordt en  er mee stopt.
Wat je kan proberen dan (als je denkt dat het dat wel kan  zijn) een  iets grotere speen. Bij ons was dat de 1-2-3 speen ipv de S-kersspeen  van de Difrax S-fles.
Stand 1 was dan net een tikkeltje groter dan de S-speen, wie weet een tip om toch de gewenste hoeveelheid te kunnen geven?
Het moet natuurlijk ook niet te snel gaan want dat werkt weer krampjes in de hand!
Wie weet heb je er wat aan?

Groetjes Saskia




Da's inderdaad een hele goeie Sas! 't Is inderdaad vaak een heel gepuzzel om uit te vinden wat werkt en dan kan het ook nog eens elke zoveel weken veranderen...

Even terzijde, Junior  ik las in je vorige stukje dat je 110 water met 'bijna 4 schepjes gaf'. Gelukkig zit je nu op 120/4 - even voor straks als je nog meer in de fles gaat doen (over een paar weken als alles weer anders wordt...): meet altijd alles precies af als je kunstvoeding bereidt! Precies afgemeten schepjes, precies afgemeten water. Het luistert namelijk best nauw om het goed te krijgen, in verhouding te veel poeder in een flesje kan schadelijk zijn  (als je het eenmaal goed afgemeten hebt klaargemaakt kun je wel als het nodig is 15-20cc extra water erbij doen, bijvoorbeeld bij een hittegolf of als je kindje na een fles net   niet vol zit).
 
Terug
Bovenaan