Meer vroege vogels?

Hallo,

Iedere ochtend is het hier raak, ons zoontje wordt om stipt vijf uur wakker! Zeker met dit warme weer zeer vermoeiend. We kunnen hem dan ongeveer nog een uurtje bovenhouden met televisie, knuffels ed. maar om zes uur wil hij echt naar beneden.
Ik zou dit graag veranderen maar het lukt ons echt niet. Wat we inmiddels hebben geprobeerd is 's avonds later naar bed brengen, tussen de middag niet meer bed doen, tussen de middag warm eten, vlak voor het naar bed gaan drukke activiteiten plannen (voetballen ed), juist rustige dingen doen (boekjes lezen). Het helpt allemaal geen zier!!!
Meneertje roept om vijf uur alweer uit zijn bedje dat voor hem de dag begonnen is.

Hebben jullie ook zulke vroege vogels, is het een fase of moet ik er maar gewoon aan wennen?
Ik houd mijn hart vast voor straks als de wintertijd weer ingaat...

Anyway, graag hoor ik van jullie.

Groetjes,
janneke

hoihoi

nathalia is echt een slaapkoppie, maar ook zij heeft vorig jaar een periode gehad dat ze vroeg kwam.

wat doet jouw kleintje als hij wakker is?
roept hij alleen maar naar jullie, of gaat hij zitten klieren en huilen? als hij alleen maar roept, heb je al geprobeerd om hem te negeren, kijken of hij weer in slaapt valt?
als hij gaat spelen, lekker laten spelen (nathalia heeft haar speelgoed man naast haar bed staan, dus als ze wakker wordt, kan ze lief gaan spelen in haar ledikantje) als hij gaat huilen, even naar beneden wat drinken, uitleggen dat het nog veelste vroeg is, en weer terug naar bed brengen.
(nathalia wilde toen heel graag tv kijken, maar k zei altijd dat de tv nog sliep, want t is nog veelste vroeg hihi)

k hoop dat deze tips gaan werken, want idd, 5 uur is nog wel heel erg vroeg.

succes ermee

liefs, do

Jee wat lastig. Ben blij dat die van mij niet van die vroege vogeltjes zijn!
Misschien zijn verduisteringsgordijnen een idee. Of eventueel gewoon in deze periode vuilniszakken voor het raam plakken, geen gezellig gezicht maar als dat betekend dat ie langer slaapt zou ik het proberen.

Succes!

Liefs Trudi

Hoi Do,

Nadeel is dat ons kleintje inmiddels al wel in een éénpersoonsbed slaapt, en niet meer in een ledikantje. Hij kan er dus zelf uit, en staat vervolgens naast ons bed. Terugbrengen, uitleggen dat het nog geen tijd is om op te staan hebben we ook een poosje geprobeerd. Helaas.. Misschien dat ik inderdaad toch wat speelgoed op zijn kamertje ga neerleggen, maar dan wel 's avonds voordat wij naar bed gaan en hij al slaapt. Anders blijft nog gerust tot elf uur 's avonds op om te spelen, hihihi.

Hoi Trudi,
We hebben rolluiken voor alle ramen boven, dus het is bij ons pikkedonker. Maak hem uit niet uit, het lijkt zijn biologische klok te zijn..

Groetjes,
Janneke

Hoi,

hier een meisje dat sinds kort elke ochtend voor 6 uur wakker is. Ze klinkt dan ook echt uitgeslapen. Ze gaat eerst zitten roepen, als we dan niet reageren dan komt ze uit bed (peuterbedje) en gaat achter de deur staan huilen (ze kan de deur nog niet openmaken). Soms lukt het om haar terug te leggen, slokje water en dan is ze weer voor een half uurtje stil, maar de laatste dagen wil dat ook niet meer. Dan maar mee in ons bed, tv zachtjes aan (anders is Tijn ook wakker) en dan tussen ons in tv kijken terwijl wij nog even verder dutten.
Ook hier rolluiken trouwens, dus daar ligt het niet aan.
Dus wie heeft dé tip?
Liefs Danielle

hey janneke

misschien een tip om de deurklink omhoog te zetten, zodat hij zn kamertje niet uit kan???
kijken wat hij dan gaat doen??

en voor daniele:

waarschijnlijk is jouw ukkie gewend geraakt aan het feit, dat als ze gaat huilen, ze uit haar kamer mag, en bij jullie in bed tv mag kijken.
wat ik zou proberen is: uitleggen dat het nog veelste vroeg is, dat papa, mama en tijn nog willen slapen, dat de tv ook nog wilt slapen, want die is ook nog moe en dat benthe ook gewoon nog eventjes moet slapen!
geef haar een beetje drinken en dan weer terug naar bed ( of in ieder geval in haar kamertje, eventueel gaat ze dan maar spelen)
hopelijk werkt dit. nathalia accepteert het meestal wel als ik het uitleg aan haar.

whahaha ik lijk wel een of andere opvoedadviseur hihihi
nee hoor, absoluut niet de bedoeling om zo over te komen. hoop alleen dat jullie wat aan de tips hebben, en dat ze werken!!

liefs, do

Hoi,

Bente halen we nu al niet gelijk uit bed hoor, maar na een 15 minuten een paar keer heen en weer gelopen te hebben en een hele boze Bente te hebben, kiezen we er dan maar meestal voor om haar eruit te halen, ook voor onze eigen rust. Soms komt het voor dat ze het dus wel pikt als we haar terug leggen na een beker water en soms dus ook echt niet. Maar ja ze is ook echt uitgeslapen op dat tijdstip, aan de andere kant is 's avonds langer ophouden ook geen optie, aangezien ze na het eten altijd instort. Hopelijk is het een fase die vanzelf weer overgaat.

liefs Danielle

wij hebben dit voor de kerstvakantie gehad, daniel werd toen ook zo vroeg wakker en was niet meer te houden.
Zelf ging ik dan maar naar beneden en ging naast de box op de bank liggen dommelen.
In de kerstvakantie (nadat het +/- 2 mnd heeft geduurd) ging het vanzelf weer over omdat manlief toen ook uit kon slapen en er dus geen wekkers om half 6 af gingen.

Nu gaat hij smiddags niet slapen en savonds laat naar bed en slaapt hij smorgens tot 8 uur.
Kan hem met 27 graden binnen toch echt niet om 7 uur op zn bedje leggen...

liefs Marina

Terug
Bovenaan