Meer vroege vogels?

Hallo.... helaas heb ik geen tip voor jullie. Onze oudste zoon Skip (bijna 4) is al z'n hele leven een vroege vogel.... toen hij ongeveer twee jaar was werd hij ook regelmatig om 5 uur wakker ;(.... uitleggen, eten geven en terugleggen, speelgoed geven, boos worden, terugleggen.... het maakte allemaal geen enkel verschil, meneer bleef huilen dat hij wakker was en naar beneden wilde....
Eerlijk gezegd ben ik zelf ook zo, als ik wakker ben wil ik naar beneden... ga dan ook niet liggen rondkijken in bed... alleen heb ik dat dan niet om 5 uur hahahaha.
Maar..... met de tijd gaat het nu beter, nu wordt hij meestal om half zeven wakker... na de vakantie gaat hij naar school... misschien slaapt hij dan ook wel langer door vermoeidheid, ben benieuwd.

Succes!
Groetjes,
Noor

Gelukkig om het moment geen ervaring mee.
Wat hier weleens hielp, was ze een nachtje uit logeren doen. En prompt sliep ze daar dan lang en dat deed ze dan thuis ook weer.

Om 5 uur smorgens.... dan moet ik er werkelijk niet aan denken om mn bed uit te moeten...

ken het maar al te goed. Tip van het CB was een tijdschakelaar op een lampje te monteren en dat hij dan pas uit bed mocht als het lampje aanging. Een vriendin gaf als tip een kinderwekker. Die hebben wij uiteindelijk besteld (kost wel weer 27.95). Het is een aap. Als de aap slaapt (oogjes dicht heeft) dan moet mijn zoon ook slapen. Je zet de wekker op de tijd die je wil en dan wordt de aap wakker en mag onze zoon ons roepen. Je kan kiezen of er nog een alarm (junglegeluiden) bij komt of niet. Het werkt echt heel goed, nu horen we wel dat hij wakker is (soms al om 5.30) maar hij blijft liggen tot 6.30 (dan gaat de wekker). Ook heb ik wel eens gehoord dat mensen een digitale wekker op de kamer van hun kindje zetten en de laatste 2 cijfers afplakken. Het kindje mag er dan uitgaan als er een 7 staat.

Hier is Milton de vroege vogel meestal 5.15 begint hij te zingen en hard hoor en heen en weer lopen naar de wc. Hij is ook erg luidruchtig ook zodat iedereen er wakker van word. We sturen hem altijd terug mijn man moet sochtends om 6.30 naar het werk en dan is hij er zeker al uit dus voor mij ook verplicht opstaan en dan met 2 kids heel vermoeiend ik heb ook nooit trek om al zo vroeg op te staan heel de sfeer in huis is gewoon vermoeiend dan Hij luistert momenteel ook zo slecht hij word in september 5 ik heb het nog nooit zo zwaar gehad als de laatste tijd hij trekt Shanice erin mee en ik ben op en einde van mijn latijn ik weet het niet meer .

een overmoeide moeder

Laura slaapt altijd tot minimaal 7 uur, meestal 8 uur. Haar record is kwart voor tien, maar toen had ze de dag ervoor overdag niet geslapen en lag ze er 's avonds pas laat. Vroeg is ze dus niet, maar ik krijg haar er 's avonds dan weer niet in. Ik ben meestal een uur bezig met naar bed brengen, zij kletsen, huilen, weer wat drinken en boekjes lezen, voordat ze slaapt. Soms pas om half tien... Het is het één of het ander lijkt het wel.

Als het inderdaad de biologische klok is, kan je de bedtijd dan niet elke dag of elke paar dagen een kwartier later doen, en kijken of je de klok op kunt schuiven op die manier? Of inderdaad uit logeren of op vakantie gaan, alles is dan anders, helpt misschien ook wel.

Terug
Bovenaan