Mega mega misselijk

Pfoe, dat is erg vervelend. Dat heb ik zelf ook gehad tot 22 weken.. waarschijnlijk gaat het over een paar weken wel weer beter hoor. Tot die tijd, kleine beetjes eten en drinken. De hele dag door! Werkte bij mij super goed. Verse gemberthee of water met een smaakje altijd bij de hand en gewoon eten wat je lekker vindt/trek in hebt. Hopelijk gaat het snel beter. 

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
 
Wat vervelend en helaas herkenbaar. Het gaat over, wanneer precies is bij iedereen verschillend maar meestal rond de 12 weken.
Wat bij mij hielp:
Niet in ruimtes zijn waar eten lag of te ruiken was, vanille vla, gemberthee/gember capsules, op tijd je rust pakken (hoe moe-er ik was hoe meer misselijk), eten waar ik zin, maar ook kleine beetjes over de dag heen,een lege maag is echt nog erger, in had en proberen te gaan wandelen elke dag voor frisse lucht en wat beweging. Zo blijf je er niet in 'hangen'. En blijf drinken! 
Als je echt blijft overgeven trek dan aan de bel bij je verloskundige of je huisarts, er zijn ook nog wel andere middeltjes. Sterkte! En nogmaals, het gaat echt over! 
 
Metoclopramide vragen aan je huisarts, mag je niet langdurig gebruiken, maar dat kunnen ze je daar vertellen. Geeft meer verlichting dan medicatie zoals emesafene. Ik had overigens ook smaakloze gember pillen van Holland & Barrett, die haalden wel de scherpe randjes eraf. Veel sterkte, ik vond het vreselijk!!
 
Ik was ook non stop misselijk tot 12 weken, en daarna in afnemende mate. 
Probeer de dingen te vinden die je wel kan eten, en eet daar steeds een klein beetje van. En geef toe aan die tik. Ik at graag mcdonalds, anders nooit te vinden. Ik ging over mn nek van alles, maar niet dat. Van de gezonde dingen was het gewoon naar licht verteerbare en smakeloze dingen zoeken. Wit brood met kipfilet ging ook wel. Of wat tomaatjes. Niet teveel, maar een beetje cola sippen hielp soms. 
Wat uiteindelijk echt hielp was emesafene van de dokter. Daarmee ging het niet weg, maar kon ik wel weer gewoon eten. Want leven op mndonalds en witbrood is niet goed natuurlijk haha!
 
Het gaat over,... ja als de kleine eruit is in mijn geval ?. Hou je niet te veel vast aan met hoeveel weken het over zal zijn want dat kan niemand je beloven. Ik heb negen maanden overgegeven maar had er minder last van toen ik me er minder tegen verzette. Het werd uiteindelijk gewoon onderdeel van mijn dagroutine gek genoeg. Dit is denk ik niet wat je wilt horen maar ik had zelf meer gehad aan een eerlijk antwoord dan aan valse beloftes. 
 
Reispillen! Dat werkte echt fantastisch bij mij. Je moet wel even kijken van welk merk je ze pakt, want niet ieder merk mag als je zwanger bent. Ik had Suprimal. Verder proberen kleine beetjes verdeeld over de dag te eten. En dingen als crackers oid.
 
Hoi, hier bij beide zwangerschappen gehad, niks helpt echt maar idd wat hier al werd gezegd, elk uur wat eten waar je trek in hebt en wat vult, je maag moet nml niet leeg aanvoelen? en als je teveel gaat spugen helpen emasefene of suprimal reispillen. En probeer leuke dingen te doen en goed uitrusten! Als t niet gaat goed aangeven.
Ik vond het vreselijk en kon niks meer op een gegeven moment dus snap waar je door heen gaat.. 
 
Terug
Bovenaan