Mega schuld gevoel ?

Hooi lieve moeders,

Ik heb twee dagen terug een ontzettend grote fout gemaakt, en het laat me niet los.

Ik heb onze 2 weken oude dochter in een voedingskussen gelegd zodat ze wat schuin omhoog ligt Ivm haar reflux op bed met daaronder een polyester doek. Ze lag er heerlijk in te slapen op haar zij. Ik ben even gaan douchen en kom terug en zie dat ze met haar hoofdje in t doek ligt. Ik schrok me natuurlijk dood en draaide haar meteen terug. Ze ademde nog gewoon en was niet blauw of iets. Daarna sliep ze gewoon door alsof er ook niks aan de hand was. Heb ik nu gewoon mega geluk gehad en een hele grote waarschuwing van bovenaf? Of kan ze wel degelijk daardoor zuurstof te kort hebben gehad? Ik merk nu 2 dagen later helemaal niets aan haar.

Voel me ontzetten schuldig en ben mega bang dat ze toch een soort van zuurstof tekort heeft gehad ondanks ze wel gewoon ademde.

Wie kan mij gerust stellen???

Lieve groet een bezorgde mama

Hallo lieve mama 
gelukkig is er niks ergs gebeurt 
hier heb je natuurlijk geluk mee gehad 
iedereen overkomt wel eens een fout daar hoef je je niet schuldig om te voelen maar weet dat je een baby nooit alleen kan laten 
Als ze gewoon normaal ademt nu en voelt zich goed is er niks aan de hand twijfel je toch zou ik het consultatie bureau bellen

dikke knuffel ?

Ze ademde gelukkig gewoon niet versneld of iets reageerde ook normaal maar toch ergens bang dat ze zuurstof tekort heb opgelopen al kan ze natuurlijk er net een paar seconde in gelegen hebben ik heb geen idee hoelang het geduurt heeft dat maakt mij zo onzeker...voel me ze zo stom

Als je je echt zo voelt dan kun je beter het consultatie bureau bellen .. maar ze leeft nog dus niks aan de hand gelukkig
Maar omdat ze nog zo klein is kan je haar beter niet meer alleen laten .. dit kun je sowieso nooit doen op bed leggen en dan zelf even weg gaan, dan moet je partner of iemand erbij blijven zodat altijd iemand op kan letten van die leeftijd die kunnen zichzelf nog niet omdraaien dus dat is erg gevaarlijk. 
Als ze er nu nog last van zou hebben zou je dat echt wel merken aan haar ademhaling maar als dat niet zo is is er toch niks aan de hand.

Ik zou nu niet bang zijn dat ze zuurstoftekort heeft gehad maar dit zou ik niet meer op deze manier doen! Een kindje van twee weken zo alleen laten en gaan douchen is echt onverstandig. Ze kan er toch ook uitzakken of afvallen? Dat zie je dan ook niet gebeuren. Leg haar in haar bedje als je gaat douchen, laat iemand op haar letten of neem haar in een wipstoeltje mee de badkamer in. Heb je advies gekregen van je kraamverzorgster over veilig slapen?! 

rustig aan je kindje leeft nog. snap dat het onwijs schrikken is en gelukkig goed af is gelopen. zou je schuld gevoel niet te erg op je schouders laten liggen, zie het als een les voor de volgende keer. ieder mens maakt fouten. 
als je je wel mega zorgen maakt kan je altijd even bellen om haar na te laten kijken of er niks aan de hand is als dat jou "schuldgevoel" minder laat worden.
heel veel geluk met je kindje en vergeet niet iedereen maakt fouten : )

Terug
Bovenaan